Gepubliceerd: 19-10-2022 11:53:02
Opdracht: Projectleider Grondzaken Gebiedsontwikkeling (3X) Deze offerte is niet langer actief: De inschrijfdatum is verlopen
Projectleider Grondzaken Gebiedsontwikkeling (3X)
2210-10448
Noord-Holland
Noord-Holland
16-36
21-11-2022 20-11-2023
30-10-2022
Heijmans Support
heijmanssupport@tptmail.nl
085-8772319
Contact aanvraag verstuurd
Interim
Riool-, grond- en wegenbouw, Woning- en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening & milieu, Gebiedsontwikkeling, stedenbouw, Bestuurskunde, Juridisch,
Voor een gemeente zijn we op zoek naar 3 Projectleiders Grondzaken Gebiedsontwikkeling.
In de gebiedsontwikkeling is de Projectleider Grondzaken de trekker om alle grondzaken te organiseren. Als verantwoordelijk aanspreekpunt voor de opdrachtgever zorg je voor een goede communicatie en de correcte juridische en financiële afhandeling van alle grondzakelijke aspecten. Een cruciale rol in het projectteam!
Als onderdeel van een multidisciplinair projectteam, werk je onder leiding van, maar vooral ook samen met een projectmanager die eindverantwoordelijk is. Dit doe je vanuit Grond en Ontwikkeling in teamverband met een of meerdere planeconomen en erfpacht- uitgevers die jij aanstuurt.
Als trekker van alle grondzaken in een project moet je alle aspecten van grondzaken op hoofdlijnen goed beheersen en kan je erop sturen.
De projectleiders grondzaken zijn de spil van de grondproductie en vastgoedontwikkeling en houden zich bezig met onder meer:
• Strategische planvorming van projecten
• Ontwikkelingsovereenkomsten en erfpachtcontracten
• Grond- ,transformatie- en kavelexploitaties en grondprijsonderhandelingen
• Tenders op de markt brengen
• (laten)Leveren van bouwrijpe grond
Aangezien Grond & Ontwikkeling in de gebiedsontwikkeling projecten zowel als opdrachtgever áls opdrachtnemer optreedt, wordt ook van je verwacht dat je als onafhankelijke adviseur optreedt.
Je komt te werken aan uitdagende en afwisselende projecten in de gebiedsontwikkeling. In de projecten is ervaring met erfpacht, publiekrecht, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Voorkeursrecht en ontwikkelstrategieën gewenst. Je hebt de expertise die nodig is om bestuurlijk complexe projecten met elkaar te verbinden. Hierin ligt vaak de uitdaging is om alle marktpartijen met verschillende achtergronden en niveaus in vastgoed te laten samenwerken.
• Je behartigt de financieel en juridische, kortom de zakelijke belangen van de gemeente;
• Je adviseert op strategisch niveau bij de voorbereiding van ruimtelijke plannen waarbij aandacht is voor het evenwicht tussen financiële haalbaarheid en kwaliteit;
• Je voert gesprekken en onderhandelingen met ontwikkelende partijen;
• Je bewaakt en rapporteert over de voortgang aan een projectmanager;
• Je stuurt het grondzakelijke deel van de projectorganisatie aan.
Door de diversiteit in projecten met ieder hun eigen context en uitdagingen wordt van onze projectleiders verwacht dat zij vakmanschap en ondernemerschap tonen en dat zij creatief en flexibel zijn. Zij werken aan projecten met een hoog politiek, maatschappelijk en financieel-economisch afbreukrisico, waar het werkveld zich op het scheidsvlak tussen publiek en privaat bevindt. Al met al een ondernemende en creatieve persoonlijkheid die gericht is op samenwerking en een proactieve houding inneemt
Onder meer:
- een wo-werk- en denkniveau en is in het bezit van minimaal een erkende hbo opleiding, te denken valt aan de richting van Planologie, Sociale geografie, Bouwkunde, Bestuurskunde, (Bedrijfs-) economie en/of Rechten
- minimaal 3 jaar relevante werkervaring in de gebieds- en vastgoedontwikkeling opgedaan in de laatste 7 jaar