Gepubliceerd: 14-09-2023 10:23:29
Opdracht: Manager Bouwprogramma's Deze offerte is niet langer actief: De inschrijfdatum is verlopen
Manager Bouwprogramma's
2309-13596
Utrecht
in de provincie Utrecht
32-36
01-10-2023 30-04-2024
21-09-2023
Heijmans Support
heijmanssupport@tptmail.nl
085-8772319
Contact aanvraag verstuurd
Interim
Woning- en utiliteitsbouw, (Technische) bedrijfskunde, Management (algemeen),
directeur/Interim/verandermanager,
In nauwe samenwerking met de afdeling Vastgoed & Huisvesting worden binnen het Facilitair Bedrijf bouwprojecten begeleid die samenhangen met de Strategische Ontwikkelvisie Huisvesting (SOH) en specialistische bouwprojecten die vanuit de zorg worden geïnitieerd. Dit in nauwe afstemming met beheer en (groot) onderhoud.
Bouwmanagement is verantwoordelijkheid voor de bouwtechnische ontwerp en realisatie van deze projecten.
Binnen de scope vallen onder meer de aansturing van het bouwprojectenportfolio, de bouwprojectorganisatie, het contracteren en aansturing van externe ontwerpers en adviseurs en uitvoerende partijen. Bouwmanagement is integraal verantwoordelijk voor de aansturing van projecten op alle relevante beheers aspecten, het adviseren van interne stakeholders en sturing op strategische kaders in alle fasen van planvorming tot en met realisatie en nazorg.
Het voorbereiden en managen van de realisatie van grote, meerjarige en multidisciplinaire (bouw-)programma’s. De manager Bouwprogramma’s is eindverantwoordelijk voor de taken die van belang zijn voor de realisatie waaronder portfoliomanagement, projectmanagement, projectleiding, projectcontrolling, directievoering, uitvoering van de contracten en kwaliteit en veiligheid.
De manager creëert vanuit de visie en doelstellingen van de organisatie de voorwaarden waarbinnen de uitvoering van de afdeling optimaal kan plaatsvinden en de doelstellingen worden gerealiseerd. Daarnaast fungeert de manager Bouwprogramma’s als adviseur c.q. gesprekspartner van de raad van bestuur, de programmadirecteur Zorg van Morgen, de directeur FB, het management van divisies en externe stakeholders.
De manager Bouwprogramma’s is lid van het managementteam van het Facilitair Bedrijf.
TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN
Beleidsontwikkeling en advies
Vertalen van de UMC Utrecht strategie en FB-strategie naar project-planvorming
- Adviseert de Directeur Facilitair Bedrijf over programma’s, projecten en beheerplannen;
- Is eindverantwoordelijk voor het bouwbeleid en vertaalt het geformuleerde strategisch beleid in kaders die als input gelden voor de eigen teams (sturingsmechanismen);
- Neemt deel aan het MT-overleg van het Facilitair Bedrijf.
Bedrijfsvoering (coördinatie beheer en techniek)
- Is verantwoordelijk voor het eigen bedrijfsproces, met name gericht op bouwtechnische realisatie van het vastgoed en huisvestingsprojecten;
- Bewaakt dat de dienstverlening voldoet aan de gestelde (wettelijke) vereisten en het vastgesteld beleid van het UMC Utrecht, hetgeen leidt tot adequate dienstverlening en een hoge interne klanttevredenheid;
- Is verantwoordelijk voor de bijbehorende afdelings- en projectbudgetten, zowel qua de ontwikkeling als de bewaking hiervan;
- Zorgt voor een adequate procesinrichting en processturing op basis van betrouwbaar ingerichte managementinformatie;
Het (mede)opstellen van uitvoeringsplannen vastgoed en huisvestingsprojecten;
Innovatie
- Signaleert kansen in de interne en externe omgeving, vertaalt deze naar bruikbare ideeën en neemt het voortouw om vernieuwingen daadwerkelijk uit te (laten) voeren;
- Creëert een klimaat waarin initiatief, verbetering en vernieuwing gewaardeerd en gefaciliteerd worden;
- Heeft kennis van en visie op ontwikkelingen in het eigen vakgebied en draagt zorg voor de persoonlijke- en vaktechnische ontwikkeling van de eigen medewerkers t.a.v. vernieuwing en innovatie
Leiderschap
- Geeft leiding/sturing aan de afdeling door de kwaliteit en kwantiteit van de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden te controleren en medewerkers te begeleiden, instrueren, coachen en motiveren;
- Draagt zorg voor een stimulerend en op samenwerking gericht arbeidsklimaat;
- Toetst vaktechnisch handelen, heeft een voorbeeldfunctie en draagt de UMCU kernwaarden uit in woord en daad
- Werkt samen met andere organisatieonderdelen en volgens de principes van ‘Samen voor de Patiënt’
Onder meer:
- Aantoonbare relevante opleiding en werkervaring op HBO/academisch niveau aangevuld met een bedrijfskundige opleiding
- Minimaal 15 jaar werkervaring in het ontwikkelen van strategisch en tactisch beleid op het gebied van bouw management en/of vastgoedontwikkeling in een complexe, hoog gereguleerde omgeving (zowel technisch als organisatorisch).
- Minimaal vijftien jaar werkervaring in het ontwikkelen van strategisch en tactisch beleid op het gebied van bouw management en/of vastgoedontwikkeling in een complexe, hoog gereguleerde omgeving (zowel technisch als organisatorisch).
- Eindverantwoordelijk geweest voor een omvangrijke verbouwing/renovatie.
- Minimaal 10 jaar werkervaring met leidinggeven aan een portfolio van complexe programma’s en projecten.