Voor een gemeente zijn we op zoek naar een afdelingsmanager Facilitaire Zaken.
De afdeling Facilitaire Zaken is de spilfunctie van onze organisatie. We organiseren alle voorwaardenscheppende, locatie gebonden activiteiten en diensten. Als intermediair tussen de gemeente, partnerorganisaties en leveranciers regisseren we facilitaire contracten en onderhouden we relaties met dienstverleners zoals catering, schoonmaak en beveiliging. Facilitaire Zaken is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en Advisering.
Als Afdelingsmanager Facilitaire Zaken geef je leiding aan een team van professionals, die verantwoordelijk zijn voor huisvesting, vastgoedbeheer en facilitaire dienstverlening binnen de gemeente en op onderdelen voor de regio. Je zorgt ervoor dat de facilitaire processen optimaal verlopen en bijdragen aan een prettige en efficiënte werkomgeving. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor twee grote, strategische projecten namelijk het project Strategisch Huisvestingsbeleid en het project hybride werken. Op beide projecten trekken projectleiders de kar. Als strategisch manager zorg jij ervoor dat je de projecten verder brengt wanneer er complexe keuzes zijn of grote, tegengestelde belangen.
Je taken omvatten onder andere:
• Leidinggeven aan en coachen van het MT Facilitaire Zaken en aantal strategisch
adviseurs. Eindverantwoordelijk voor de gehele afdeling;
• Ontwikkelen en implementeren van strategisch facilitair beleid;
• Als onderdeel van het MT Interne Dienstverlening en Advisering meesturen op
het strategisch plan bedrijfsvoering;
• Zorgdragen voor duurzame en efficiënte huisvesting en vastgoedbeheer;
• Beheren van facilitaire budgetten en contracten met externe leveranciers;
• Verantwoordelijkheid dragen voor het strategisch huisvestingsbeleid en het
hybride werken.
Onder meer:
- Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in Facility Management, Bedrijfskunde of
een vergelijkbare richting;
- Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen de
bedrijfsvoering.