Voor een overheidsorganisatie zijn we op zoek naar een manager projectbeheersing Boordvoorzieningen.
Als Manager Projectbeheersing word je ingezet op het project Aanpak boordvoorzieningen Kanaal Almelo - De Haandrik. Het project is een complex infrastructureel project met grote bestuurlijke aandacht en betrokkenheid vanuit de omgeving. Het is erop gericht om de oeverconstructies van de projectgebieden (zo’n 30 km) te versterken of te vervangen, zodat het kanaal op de betreffende locaties veilig blijft voor de gebruikers en de omgeving. Sinds april 2023 vormt de provincie met een aannemerscombinatie een bouwteam, dat zorgdraagt voor het ontwerp, de voorbereiding en de uitvoering van deze opgave.
Tijdens de looptijd van deze opdracht lever jij als Manager Projectbeheersing de volgende producten op:
Projectplanning;
Risicoanalyse;
Voortgangsrapportage;
Analyse kosten en verplichtingen;
(Financiële) voortangsrapportage;
Notitie updaten prognoses.
De opdracht omvat zowel een toetsend component (gericht op het functioneren van het systeem en de processen) als een adviserende rol. Je opereert als inhoudelijk gesprekspartner van de projectmanager en IPM-rolhouders en levert op basis van eigen expertise onafhankelijke analyses en adviezen aan.
De opdrachtnemer bewaakt of het project binnen de begrote financiële kaders blijft, brengt financiële risico’s in kaart en levert een zelfstandige bijdrage aan het vergroten van inzicht in de financiële voortgang, met het doen van verbetervoorstellen waar nodig.
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Civiele Techniek;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Risicomanager of Manager projectbeheersing binnen het ruimtelijk domein binnen een overheidsinstelling.