Ruimtelijke ordening & milieu, Bouw- en woningtoezicht,
vergunningverlener / Plantoetser,
Voor een gemeente zijn we op zoek naar een Senior Casemanager Omgevingswet die verantwoordelijk zal zijn voor de afhandeling van conceptaanvragen en formele aanvragen gelegen binnen de projectgebieden Kessler Park en Havenkwartier. Hier worden de komende jaren grote projecten ontwikkeld die buiten het reguliere werkaanbod van de gemeente vallen en geschaard kunnen worden onder tijdelijke projectgebieden die zorgen voor een piekaanbod.
Opgaven
In 2025 verwachten we voor Kessler Park één aanvraag met een bouwkostensom boven de € 5.000.000 aan bouwkosten. Opdrachtnemer handelt deze aanvraag af.
In 2025 verwachten we voor Havenkwartier één aanvraag met een bouwkostensom boven de € 5.000.000 aan bouwkosten. Opdrachtnemer handelt deze aanvraag af.
De invoering van de Omgevingswet en de invoering van de zogenoemde conceptaanvraag, vraagt van de gemeente een andere benadering, inhoudende dat initiatieven die niet passen in het vastgestelde omgevingsplan, eerst informeel worden beoordeeld op basis van een conceptaanvraag, zodat een formeel ingediende aanvraag binnen de reguliere afhandelingstermijn van 8 weken kan worden afgehandeld. Vanwege de stijging van het aantal conceptaanvragen en het uitwerken van dit nieuwe proces, wordt jij vanwege jouw specialistische kennis ingezet op de afhandeling van conceptaanvragen.
De afhandeling van aanvragen piekmoment.
De vertegenwoordiging in bezwaar op door opdrachtnemer behandelde aanvragen.
Ureninzet
We gaan uit van 850 uur aan ureninzet waarbinnen in ieder geval worden opgepakt:
Twee aanvragen met een bouwkostensom boven de € 5.000.000 tegen een ureninzet van 200 uur, uitgaande van een aanvraag waarvoor een conceptaanvraag is ingediend;
De afhandeling van minimaal 3 conceptaanvragen, waarvan de bouwkostensom hoger is dan € 1.000.000 en de ureninzet gemiddeld bedraagt 450 uur;
De afhandeling van (concept)aanvragen – productiewerk – 150 uur;
Vertegenwoordiging in bezwaar met een ureninzet van gemiddeld 50 uur;
De urenbesteding is gebaseerd op basis van ervaring, maar kan afwijken door externe invloeden, zoals het niet overleggen van de juiste stukken door de aanvrager, met vertraging en extra inzet opdrachtnemer tot gevolg. Omdat we aanvraag gestuurd werken kan tussentijdse bijstelling noodzakelijk zijn.
Prestatieafspraken
De formele aanvragen worden afgehandeld binnen de wettelijke termijnen. Indien deze termijnen door toedoen van opdrachtnemer worden overschreden, wordt de opdracht beëindigd.
Maximaal 5% van de uitgaande besluiten mogen in een bezwaarprocedure leiden tot de conclusie dat het besluit niet in stand kan blijven. Indien dit percentage hoger ligt, wordt de opdracht beëindigd.
Locatie
De werkzaamheden vinden hoofdzakelijk op kantoor opdrachtnemer plaats. Op afspraak en indien de inhoudelijke behandeling van de dossiers of taken daartoe aanleiding geeft zal opdrachtnemer op het gemeentehuis aanwezig zijn.
Toebedeling, uurtarief en afrekening
Omdat de toebedeling van dossiers afhankelijk is van hetgeen aan aanvragen wordt ingediend, wordt wekelijks afgestemd welke dossiers opgepakt worden. Omdat de kostentoedeling aan de leges jaarlijks plaats kan vinden, gaan we uit van een uurtarief en een maandelijkse afrekening op basis van de uren die gemaakt zijn en het vervallen van de opdracht aan het eind van het jaar.
Urenverantwoording
De urenverantwoording is gekoppeld aan de vastgelegde taken per week.
Maximum uren + duur contract
Maximum aantal uren bedraagt 850 uur en de duur van het contract is van 14 juli 2025 tot en met maximaal 31 december 2025. Indien de uren niet binnen de gestelde periode zijn gebruikt, vervalt de opdracht per 31-12-2025.
Eerder beëindigen opdracht
Indien het werkaanbod afneemt door een daling van (concept)aanvragen, kan de opdracht - met inachtneming van één maand – eerder beëindigd worden.
Onder meer:
- Minimaal een afgeronde mbo opleiding op het gebied van Bouwen, Ruimtelijke ordening en/of Planologie;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Senior Casemanager Omgevingsvergunningen bij een gemeentelijke organisatie;
- Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van conceptaanvragen onder de Omgevingswet;
- Afgeronde opleidingen ABW-1 en ABW-2.