Voor een gemeente zijn we op zoek naar een Kwartiermaker bedrijfsvoering Fysiek Domein.
Per 1 juli 2025 gaat het Fysiek Domein binnen de gemeentelijke organisatie werken volgens de nieuwe structuur, 4 sectoren met daarbinnen verschillende teams. Binnen het Fysiek Domein moet invulling worden gegeven aan het officemanagement en de financiële ondersteuning, die in de oude situatie op teamniveau is georganiseerd. In de nieuwe situatie worden de officemanagers en bedrijfskundigen (financiële ondersteuning) bij elkaar geplaatst in één team, waaruit integraal aan het gehele fysieke domein ondersteuning wordt verleend. Beide vakgroepen van officemanagers en bedrijfskundigen worden geplaatst binnen de sector Gebiedsontwikkeling, Vastgoed en Grondzaken en dan in het team Leefomgeving. De plaatsing in dit team is in eerste instantie tijdelijk tot 1 januari 2026. In de periode juli-december 2025 wordt onder leiding van een kwartiermaker gewerkt aan het plan voor het ontwikkelen van een eenduidige en professionele ondersteuning door officemanagers en bedrijfskundigen binnen het Fysiek Domein.
De kwartiermaker is daarnaast verantwoordelijk voor de directe aansturing van de officemanagers en bedrijfskundigen voor taken die uitgevoerd moeten worden. De P-verantwoordelijkheid voor de medewerkers ligt bij de teammanager Leefomgeving. Kwartiermaker en teammanager hebben regelmatig overleggen om operationele zaken met elkaar af te stemmen.
In de nieuwe organisatiestructuur is borging van de continuïteit, samenwerking en een integrale ondersteuning door de officemanagers en bedrijfskundigen van het domein gewenst, Beide vakgebieden professionaliseren, manier van werken eenduidiger maken en waardoor ook elkaars kennis beter wordt ingezet/benut.
- Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van organisatieontwikkeling, verandermanagement en bedrijfsvoering;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker/programmamanager in organisatieontwikkelingstrajecten op het gebied van bedrijfsvoering;
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen en implementeren van rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden (25 punten);
- Aantoonbare werkervaring met ontwikkelingstrajecten die samen met medewerkers worden uitgewerkt.