Als vastgoedmanager ben je als onderhoudsdeskundige werkzaam op het snijvlak van onderhoudsmanagement/vastgoedmanagement en contractmanagement. Je hebt een dynamische opdracht, die technische, juridische en bedrijfskundige componenten bevat. Je vertegenwoordigt de directie Vastgoedbeheer en bent het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van de objecten die aan jou zijn toegewezen.
Het is jouw verantwoordelijkheid om deze objecten minimaal in conditie 3 te houden of te krijgen binnen de gestelde organisatorische kaders. Jij maakt de uitvoering van het dagelijks- en planmatig onderhoud mogelijk en controleert of het geleverde werk overeenkomt met de gestelde (prestatie-) eisen. In samenwerking met de assetmanager en een instandhoudingsadviseur lever je input voor het opstellen, verkrijgen en monitoren van de benodigde onderhouds- en investeringsbudgetten. Met jouw kennis van het object en met het analyseren van de storingspatronen weet jij de juiste prioriteiten te stellen en de technische- en politieke afbreukrisico’s juist in te schatten. Ook ben je er verantwoordelijk voor dat jouw objecten en je leveranciers aantoonbaar voldoen aan wet- en regelgeving. Je moet kennis hebben van alle gangbare regelgeving en op de hoogte blijven van wijzigingen in wet- en regelgeving.
Je bent in staat om kleine projecten te leiden en hebt ervaring met het aanspreken van aannemers op het nakomen van hun verplichtingen. Je kan gebruik maken van de expertise in de organisatie van opdrachtgever en externe deskundigen. Het planmatig (vervangings-) onderhoud wordt soms door jou, maar voornamelijk door projectleiders uitgevoerd.
Je bent eerste aanspreekpunt vanuit het Rijksvastgoedbedrijf voor de gebruiker en hebt daarmee een belangrijke rol in het relatiemanagement. Je benoemt zorgen en ontevredenheid bij gebruikers en escaleert deze tijdig naar je direct leidinggevende. Je werkveld is op uitvoerend/tactisch niveau.
Je bewaakt een juiste toepassing van de afspraken gemaakt in de rijkshuisvestingstelsels.
Je hebt regulier overleg met leveranciers en gebruikers om de werkzaamheden in de gebouwen goed op elkaar af te stemmen. Je bewaakt de uitvoering van beheer en onderhoud binnen de randvoorwaarden die vastgelegd zijn in de overeenkomsten en signaleert knelpunten naar de contractbeheerder.
Je geeft voor een deel van de werkzaamheden zelf opdracht, bewaakt de doorlooptijd, zorgt voor een juiste en volledige administratie en geeft prestatieverklaring af. Daarin word je ondersteund door een projectassistent.
Je houdt de hoofdlijnen van technische vraagstukken in de gaten en vormt een oordeel over de door de leverancier voorgestelde oplossing. Je wordt hierin ondersteund door technisch collega’s binnen en buiten de afdeling. Je weet waar je vraagstukken kunt neerleggen.
Je stelt samen met technische collega’s en de assetmanager de meerjarenonderhoudsplannen voor je panden op. Jij brengt hierin je specifieke pandkennis en je kent de visie en wensen van je klanten.
Je vult mogelijk het projectmanagement op kleiner vervangingsonderhoud of klantwensen in.
Je bent continu alert op wet- en regelgeving en in het bijzonder relaties van de werkzaamheden met de lopende aspectprogramma’s, als asbest, brandveiligheid, veilig werken op hoogte.
Je werkt in een politieke omgeving, bent je bewust van de diverse belangen, kan tegenstellingen benoemen en weet daarin tot een oplossing te komen.
Je signaleert tijdig tekortkomingen of risico’s, opdat we in een escalatieproces oplossingen kunnen vinden.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau aangetoond door minimaal 2 jaar werkervaring met soortgelijke opdrachten.
De aangeboden kandidaat beschikt over 2 jaar werkervaring als objectmanager / vastgoedbeheerder voor een (semi-) publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten:
Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan loods, fabriekshal of woningbouw;
Ervaring met de technische en financiële aspecten van integraal vastgoedbeheer volgens de RVB BOEI- methodiek
Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
De mate van ervaring als vastgoedbeheerder.
Omvang verschillende disciplines van het onderhoud of onderhoudscontracten en projecten;
Mate van ervaring in het samenwerken met vastgoedmanagers, projectleiders en teamleden in relatie tot opdrachtnemers en bevoegd gezag en concerndienstverleners;
Mate van ervaring met het overbrengen van de werkzaamheden van derden. Waaronder ingehuurde adviseurs, aannemers en installateurs bij onderhoudsactiviteiten. Het kunnen coördineren van verschillende werkzaamheden en de aansturing hiervan.
De mate van ervaring met diverse contractvormen en verantwoordelijkheden.
Mate van ervaring in aantal en omvang van verschillende contracten.
Mate van inhoudelijke contractkennis t.b.v. verschillende disciplines.
Mate van ervaring met het vertalen van verantwoordelijkheden vanuit stelsels (demarcatie) zowel in de uitvoering als op financieel gebied.
De mate van ervaring met het werken met of binnen een *overheidsorganisatie of semi-publieke opdrachtgever.
Ervaring met het organiseren en inschakelen van de eigen organisatie (van opdrachtgever) voor inhoudelijke ondersteuning.
Ervaring met het organiseren en inschakelen van derden voor ondersteuning, waarbij de werkwijze van de overheidsorganisatie leidend is.
De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen een overheidsorganisatie en bij externe leveranciers.
De mate van ervaring in het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie.