Voor een overheidsorganisatie zijn we op zoek naar een Objectmanager.
Jij hebt als objectmanager een dynamische job met technische, juridische en bedrijfskundige componenten. Je bent verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van diverse objecten en namens de organisatie het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van deze panden. Je zorgt voor een soepele uitvoering van het preventieve onderhoud en de storingsopvolging. Daarbij maak je gebruik van de expertise van collega’s en van de gecontracteerde leveranciers. Een goede communicatie met de gebruikers en leveranciers is essentieel voor een goed resultaat. Belangrijk aspect in het onderhoud is, naast een ongestoord bedrijfsproces van de gebruiker, het voldoen aan wet- en regelgeving. Met jouw pand- en klantkennis en input van technische adviseurs
en de assetmanager zet je meerjaren onderhoudsplannen op. Het planmatig
(vervangings)onderhoud wordt vervolgens door jou of door collega projectleiders uitgevoerd. Ook het uitvoeren van klantwensen of investeringsprojecten kan aan je worden gevraagd.
Kortom, je bent de spin in het web met vele interne en externe spelers. De ene dag geeft meer hectiek dan de andere, geen dag is hetzelfde.
- Je bent eerste aanspreekpunt vanuit de organisatie voor de gebruiker en hebt
daarmee een belangrijke rol in het relatiemanagement. Je benoemt zorgen en
ontevredenheid bij gebruikers en escaleert deze tijdig naar je direct leidinggevende. Je
werkveld is op uitvoerend/tactisch niveau.
- Je bewaakt een juiste toepassing van de afspraken gemaakt in de huisvestingstelsels.
- Je hebt regulier overleg met leveranciers en gebruikers om de werkzaamheden in de
gebouwen goed op elkaar af te stemmen. Je bewaakt de uitvoering van beheer en
onderhoud binnen de randvoorwaarden die vastgelegd zijn in de overeenkomsten en
signaleert knelpunten naar de contractbeheerder.
- Je geeft voor een deel van de werkzaamheden zelf opdracht, bewaakt de doorlooptijd,
zorgt voor een juiste en volledige administratie en geeft prestatieverklaring af. Daarin
wordt je ondersteund door een projectassistent.
- Je houdt de hoofdlijnen van technische vraagstukken in de gaten en vormt een oordeel
over de door de leverancier voorgestelde oplossing. Je wordt hierin ondersteund door
technisch collega’s binnen en buiten de afdeling. Je weet waar je vraagstukken kunt
neerleggen.
- Je stelt samen met technische collega’s en de assetmanager de
meerjarenonderhoudsplannen voor je panden op. Jij brengt hierin je specifieke pandkennis en je kent de visie en wensen van je klanten.
- Je vult mogelijk het projectmanagement op kleiner vervangingsonderhoud of klantwensen in.
- Je bent continu alert op wet- en regelgeving en in het bijzonder relaties van de
werkzaamheden met de lopende aspectprogramma’s, als asbest, brandveiligheid, veilig
werken op hoogte.
- Je werkt in een politieke omgeving, bent je bewust van de diverse belangen, kan
tegenstellingen benoemen en weet daarin tot een oplossing te komen.
- Je signaleert tijdig tekortkomingen of risico’s, opdat we in een escalatieproces oplossingen kunnen vinden.
Onder meer:
- opleiding op minimaal HBO niveau, op het gebied van vastgoedmanagement of
techniek
- minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie en in een
omgeving met meervoudige complexe belangen, bij voorkeur in een politieke omgeving en vanuit een (semi) publieke opdrachtgever