Gepubliceerd: 30-09-2021 10:21:23
Opdracht: Adviseur openbare ruimte Deze offerte is niet langer actief: De inschrijfdatum is verlopen
Adviseur openbare ruimte
2109-7252
Noord-Holland
Noord-Holland
24-32
12-10-2021 12-04-2022
05-10-2021
Heijmans Support
heijmanssupport@tptmail.nl
085-8772319
Contact aanvraag verstuurd
Interim
Bos-, groen- en cultuurtechniek, Natuur en landschap,
adviseur,
Voor een gemeente zijn we op zoek naar een adviseur openbare ruimte.
Je neemt binnen de afdeling BORG de positie in van adviseur Openbare Ruimte. Samen met het team assetmanagers neem je het initiatief tot het inregelen en implementeren van het programma beheerplannen 2022-2025 binnen het team BORG.
Je beschikt hierbij over relevante kennis op het gebied van beheer- en onderhoudsvraagstukken voor de openbare ruimte (wegen, groen, kunstwerken en riool). Daarnaast heb je kennis van assetmanagement en kan dit in de praktijk toepassen en initiëren. Je zorgt voor het inbedden van het programma binnen de afdeling BORG vanuit organisatie, proces en opleiding van assetmanagers. Dit doe je samen als onderdeel van het team Assetmanagers bestaande uit het afdelingshoofd, assetmanager, werkvoorbereider, toezichthouders en inkoopadviseur.
De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Het in afstemmening met assetmanagers implementeren van projecten als onderdeel van het uitvoeringsprogramma beheerplannen 2022-2025;
- Het evalueren, inrichten en optimaliseren van het jaarlijkse planning en controle cyclus voor (meer)jarenonderhoud in samenhang met de beheerplannen 2022-2025;
- Het in samenspraak met assetmanagers opstellen van kwaliteit prestatie indicatoren (KPI) voor regulier- en storingsonderhoud en planmatig groot onderhoud;
- Het evalueren en opstellen van een plan van aanpak voor het opbouwen van een gegevensstandaard, vastlegging beheergegevens en toepassing assetinformatie in het gemeentelijk beheersysteem;
- Het versterken van de opdrachtgevers- en opdrachtnemersrol binnen de afdeling en daarbij ondersteunende processen, zoals beheerbewust ontwerpen, beheerparagraaf en intern opdrachtgeverschap eigen uitvoeringsorganisatie;
- Het uitrollen van het stakeholdermanagement in relatie tot wijkplannen, initiatieven en meldingen openbare ruimte;
- Het voorbereiden en ondersteunen van commerciële uitvragen aan de marktpartijen, zoals het opstellen van vraagspecificaties voor inspecties, (meer)jarenonderhoud en gemeentelijk beheer- en onderhoudssysteem;
- Het ondersteunen, begeleiden en opleiden van de assetmanagers in het managen van assets;
- Het in afstemming met de inkoopadviseur uitvragen, begeleiden en adviseren in aanbestedingsopdrachten;
- Het gedurende de contractperiode verzorgen van het contractmanagement van uitvragen;
- Het in informeren en adviseren van de portefeuillehouder en afdelingshoofd openbare ruimte bij het beantwoorden van (bestuurlijke) vraagstukken op het gebied van beheer- en onderhoud.
Onder meer:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
Onder meer:
- Aantoonbare werkervaring in de rol als manager wijkbeheer of assetmanager in een vergelijkbare gemeente vanuit het begeleiden en coördineren van onderhoudsvraagstukken in de openbare ruimte