Gepubliceerd: 05-10-2021 13:22:29
Opdracht: Baan beheerder Metro Deze offerte is niet langer actief: De inschrijfdatum is verlopen
Baan beheerder Metro
2110-7294
Zuid-Holland
Zuid-Holland
16-24
25-10-2021 25-10-2022
07-10-2021
Heijmans Support
heijmanssupport@tptmail.nl
085-8772319
Contact aanvraag verstuurd
Interim
Elektrotechniek, Werktuigbouw,
beheerder,
Voor een gemeente zijn we op zoek naar een baan beheerder Metro aan Zee (MaZ).
Het aansturen, opzetten en uitvoeren van het baanbeheer binnen MaZ. In de periode van oplevering van de contracten tot aan de overdracht aan de beheerder. Het werkpakket tijdelijk baanbeheer valt onder de verantwoording van projectleider uitvoering van MaZ.
Het tijdelijk baanbeheer heeft als doel om de opgeleverde onderdelen van de infrastructuur functioneel en in goede staat te houden, tot het moment dat de infrastructuur ten behoeve van het proefbedrijf overgedragen kan worden aan RET-AM. Het tijdelijk baanbeheer betreft niet alleen de discipline Baan, maar omvat alle opgeleverde onderdelen / systemen:
• Functioneel houden van de infrastructuur: herstellen van defecten en schades, zodat de testwerkzaamheden ongehinderd kunnen plaatsvinden en de infrastructuur geheel functionerend en in goede conditie is tot het moment van overdracht aan de uiteindelijke beheerder;
• Voorkomen van versnelde degeneratie: preventief beheer en onderhoud, teneinde storingen te voorkomen en ongewenste invloeden van buiten de infrastructuur te beheersen (natuurlijke invloeden, vandalisme, etc);
• Behoud van aanspraken op leveranciers: naleven van verplichtingen voortvloeiend vanuit garanties die zijn gesteld door de toeleverende partijen (b.v. uitvoeren en documenteren van voorgeschreven inspecties teneinde aanspraak te behouden op garantie;
• Configuratiebeheer: ontvangen en in beheer nemen van opleverdocumentatie na oplevering van de afzonderlijke realisatiebestekken en bijbehorende levering van de definitieve opleverdossiers. Aanpassen en distribueren van documentatie bij modificaties van de infrastructuur na oplevering. Waarborgen van de samenhang van de documentatie van verschillende herkomst;
• Bewaking operationele raakvlakken: bewaken dat wijzigingen aan nog niet opgeleverde systemen geen onbedoelde / ongewenste invloed hebben op de overige infrastructuur. Bijvoorbeeld het laden van nieuwe softwareversies van de spoorbeveiliging kan onbedoelde neveneffecten opleveren voor de beschikbaarheid van de baan voor kruisend wegverkeer of testwerkzaamheden van andere disciplines;
• Operationeel eigendomsbeheer: interactie met stakeholders, bijvoorbeeld omwonenden, ondernemers, aanliggende infrabeheerders. Inclusief het afhandelen van klachten;
• Toegangsbeheer / sleutelbeheer van de infrastructuur van MaZ;
• Beheer tijdelijke voorzieningen: denk aan batterijen van tijdelijke LAE-borden of afsluitborden, afschermingen, (sleutel)beheer van wisselklemmen. Dit in afstemming met de V&G-CU;
• In samenspraak met de V&G-CU zorgen voor vrijgave van de baan voor de test activiteiten;
• Faciliteren van een soepele overdracht aan RET AM en opstart van het proefbedrijf door RET.
• Minimaal een afgeronde MBO-opleiding Elektrotechniek/ Werktuigbouwkunde of vergelijkbaar;
• Minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied, opgedaan in de laatste 10 jaar;
• Minimaal 2 jaar werkervaring met voorbereiding, realiseren, testen en indienststellen van (light)railinfrastructuur en de daarbij betrokken systemen (zoals UAV GC, RAW) opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
• Minimaal 2 jaar werkervaring met het samenwerken op managementniveau en werkvloer, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
• Werkervaring met de voorbereiding en uitvoering van soortgelijke multidisciplinaire projecten, met spoorlijnen van minimaal 10 kilometer;
• Minimaal 2 jaar werkervaring met operationele en instandhoudingsprocessen lightrail, opgedaan in de laatste 10 jaar.