Tot de werkzaamheden behoort:
- Opstellen van een Plan van Aanpak/ Projectplan voor de ontwerp-, uitvoerings- en nazorgfase.
- Projectleiding in de initiatief- -/definitie- en ontwerpfase, zowel voor de politie (intern) als voor de gemeente (intern);
- Het adviseren over de meest optimale aanbestedingsvorm voor de uitvoering (op basis van de huidige marktsituatie en de randvoorwaarden van de gemeente (mate van invloed op het ontwerp/bereidheid om risico’s te nemen);
- Het maken van kostenramingen (stichtingskosten en exploitatiekosten) en een uitgewerkt exploitatieonderzoek voor de vastgoedexploitatie waarbij het detailniveau past bij de fase van uitwerking van het plan ;
- Een bijdrage leveren aan de communicatie binnen en buiten de organisatie over het project o.a. door het verzorgen van presentaties aan stakeholders (omwonenden, ondernemers, medewerkers, OR, college, raad, politie) op de nog vast te stellen ‘mijlpaal’ momenten tijdens het proces met als doel draagvlak te creëren;
- Inhoudelijk begeleiden van de aanbesteding van de uitvoeringsopdrachten (bijv. adviseursopdrachten (inclusief (interieur)architect) en bouw- installatieopdracht);
- Directievoering tijdens de uitvoering / toezichthouden tijdens de uitvoering.
- Verantwoordelijk voor het blijven binnen de financiële kaders en de planning.
Onder meer:
- Minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding op het gebied van vastgoed
- Minimaal 7 ervaring in de afgelopen 15 jaar met het begeleiden en coördineren van herhuisvestingprojecten binnen publieke organisaties
- Ervaring met integraal projectmanagement voor gemeentelijke projecten
- Ervaring met het coördineren van bouwbegeleiding en budgetbewaking
- Ervaring met (advisering over) optimale aanbestedingsvorm voor de uitvoering
- Ervaring met communicatie richting stakeholders