De stationsomgeving Zetten-Andelst is een belangrijk OV knooppunt en is aan vernieuwing toe. Kaders en ambities voor kwaliteitsverbetering van de stationsomgeving zijn vastgesteld in de Gebiedsvisie Stationsomgeving Zetten-Andelst (2015). Fase 1 van de kwaliteitsverbetering betreft het deelproject herinrichting Stationsgebied Zetten-Andelst. Op basis van de gebiedsvisie is een voorstel uitgewerkt voor de herinrichting van de directe stationsomgeving en is subsidie van de Provincie Gelderland verkregen. Ook is hiervoor een projectopdracht opgesteld. De gebiedsvisie gaat over een groter gebied dan alleen de stationsomgeving. De focus ligt op de herinrichting van het stationsgebied, maar de mogelijkheden voor realisatie van de overige ambities uit de gebiedsvisie, waaronder een verbeterde langzaam verkeersverbinding naar Zetten, zijn ook onderdeel van het hoofdproject stationsomgeving Zetten-Andelst.
De Bemmelseweg/Kattenleger maakt onderdeel uit van een belangrijke fietsroute tussen Elst en Bemmel. Een knelpunt op deze route is de oversteek A325. De huidige inrichting van het viaduct over de A325 voldoet niet aan de gestelde inrichtingseisen voor een hoofdfietsroute. Met de realisatie van een fietsviaduct ontstaat er een veilige fietsroute.
Voor de realisatie van de veilige fietsroute zal een deel van het aanliggende agrarische perceel verworven moeten worden. Dit gehele perceel kan ook een bijdrage leveren aan de behoefte aan uitbreiding van bedrijventerrein ‘De Aam. Vandaar de keuze om beide onderdelen samen te voegen tot een project. De opdracht beperkt zich tot de definitiefase met betrekking tot de haalbaarheid.
De opdracht kan medio april eventueel worden uitgebreid met de ontwikkeling en inrichting van een plein in de omgeving van een MFC in een van de dorpskernen
Je geeft leiding aan deze twee infra-projecten en bereidt besluitvorming voor om te komen tot realisatie.
Je onderhoudt de contacten met de betrokken partijen zoals Prorail, NS en de provincie en onderhandelt over overeenkomsten die in het kader van het project moeten worden gesloten. Dit doe je in samenwerking met een grondzakenjurist en onze adviseur en taxateur voor grondzaken.
Je bent intermediair namens de gemeente in de contacten tussen gemeente, voornoemde stakeholders, grondeigenaren, bewonersorganisaties en andere belanghebbenden.
Je bent verantwoordelijk voor de financiële en organisatorische kant van het project, de coördinatie en werkt hiervoor nauw samen met de projectteamleden en legt je verantwoording af aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;
Je werkt nauw samen met de projectleiders van het Ingenieursburea, waarin je eindverantwoordelijk bent voor het resultaat. Je fungeert daarin als opdrachtgever en stemt de werkzaamheden en het exacte takenpakket samen af.
Een relevante afgeronde HBO opleiding.
Minimaal 3 jaar werkervaring in de functie als projectleider/-manager van civieltechnische projecten in het fysiek domein in de ontwerp en definitie fase bij middelgrote of grote gemeentelijke organisatie(s).