Profiel
-HBO werk- en denkniveau met kennis en ervaring op het desbetreffende vakgebied.
-Goede kennis van de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures, wetgeving, geautomatiseerde systemen en nieuwe ontwikkelingen.
-Kennis van Participatiewet, Jeugdwet/WMO en kennis van voorliggende voorzieningen is gewenst (UWV/SVB/Belasting).
-Aantoonbare werkervaring gedurende de afgelopen 3 jaar als Fraudepreventiemedewerker / Toezichthouder Sociaal Domein, afdeling werk en inkomen.
-Kennis van observatie, volgtechnieken, digitaal rechercheren, gesprek- en verhoortechnieken.
-Rijbewijs en eigen vervoer.
-In bezit van een verklaring omtrent het gedrag (VOG).
Competenties
-Assertief zijn;
-Stevig in de schoenen staan;
-Goed kunnen omgaan met agressie;
-Zeer goed kunnen communiceren zowel mondeling als schriftelijk;
-Integer;
-Analytisch sterk en alert op fraude;
-Alleen en zelfstandig kunnen werken.
Gespreksplanning