Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
28-12-2016 |
Einddatum |
1-4-2017 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
20 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Van de UX designer wordt verwacht dat hij:
•Een UX maakt.
•Meelopen met het proces tot in ieder geval eind maart.
•Gevraagd en ongevraagd adviseren over gebruikers ervaring.
•Het testen/monitoren van de gebruiksvriendelijkheid (Usability testing)
Opdracht:
Momenteel zijn er bijgemeente , de uitvoeringsorganisatie van het sociaal domein, verschillende ICT projecten gaande. Namelijk:
Cumulus:
Vervanging GWS (soort EPD/administratiepakket van de gemeente voor het sociaal domein):
•Invoeren indicaties
•Administratie betalingen
•Klantdossier
•Nieuw: in cumulus moet de inwoner zijn gegevens kunnen inzien en aanpassen
Website:
Vooral informatie over het sociaal domein; Wat is er mogelijk binnen de gemeente als het om ondersteuning gaat: Vrijwilligers, maatschappelijk werk enz.
Sociale kaart:
Welke organisaties zijn er binnen de gemeente als het gaat om ondersteuning en zorg.
Apps:
Er is al veel gemaakt als het gaat om digitale ondersteuning. Denk aan Blogboek of een app om je PGB te beheren. We willen het gebruik hiervan stimuleren.
Ondersteuningsplan:
De inwoner kan hier zijn hulpvraag omschrijven. Samen met een consulent wordt dit een document waarin staat wat zijn doelen zijn en waar hij aan wil werken.
Communicatie:
Berichten sturen op een beveiligde en overzichtelijke manier.
Bovenstaande zaken moeten worden verbonden door ux design.
Voorbeeld: Inwoner gaat naar website. Leest info over ondersteuning. Wil ondersteuning aanvragen. Logt in via digiD en vult ondersteuningsplan in. Kiest een zorgaanbieder die bij zijn ondersteuningsvraag past. Wil dit gefinancierd zien via pgb. Krijgt advies om pgbapp te gebruiken.
Voorbeeld: Inwoner zoekt op website naar informatie. Weet niet of hij een aanvraag moet doen bij de gemeente of naar maatschappelijk werk kan. Logt in via digiD. Stuurt bericht naar consulent. Consulent reageert door aan te geven dat inwoner bij maatschappelijk werk naar binnen kan lopen.
Voorbeeld: Inwoner zoekt naar mogelijkheid om communicatie tussen zorgverleners te stroomlijnen. Op de site kan hij kiezen uit verschillende communicatie tools die aangeraden worden door de gemeente.
Voorbeeld: Inwoner heeft een doel behaald uit zijn ondersteuningsplan. Past dit aan in zijn ondersteuningsplan en geeft aan hierover te willen spreken met een consulent. Consulent stelt in bericht voor een afspraak te maken voor een huisbezoek. Bij huisbezoek wordt op de iPad het ondersteuningsplan nog meer aangepast en bijgewerkt. Indicatie wordt aangepast. Zorgverlener krijgt automatisch bericht de zorg op de nieuwe manier voort te zetten.
|