Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ102323
 
Opdracht
Adviseur bedrijfsvoering, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-01-04 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Beton- en waterbouw, Riolering grond- en wegenbouw, Personeel en organistatie
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 9-1-2017
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging ja, maximaal 2 x 6 maanden, na afloop initiële opdracht.
36
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

 

Functieomschrijving
 
In de functie van Manager programmabeheersing WVL adviseer en ondersteun je de managers die personele inzet en producten leveren aan het landelijke programma “Aan de slag met de
omgevingswet”. Je adviseert de managers over de opzet en de werking van hun eigen deelkwaliteitssysteem en ondersteunt hen bij het verkrijgen en geven van de informatie die nodig
is om te komen tot de sturing van hun deelopdracht.Daarnaast voer je het beheer over de WVL inzet van data op het gebied van tijd, geld, kwaliteit,  organisatie en informatie.
Belangrijk in de functie is niet alleen de inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van programmabeheersing (programmakwaliteitssystemen, kwaliteitsborging, programmasturing,
risicomanagement, planningsmanagement, financieel management, organisatiemanagement, informatiemanagement, scopemanagement), maar ook de rol als adviseur van het lijnmanagement
t.a.v. de programmasturing. Je bent een belangrijke verbindende schakel tussen WVL en de andere organisatieonderdelen die direct bijdragen aan het programma. Daarnaast onderhoud je goede contacten binnen WVL om de
aansluiting met de reguliere (bedrijfsvoerings)processen
De Manager Programmabeheersing schroomt niet om aan te spreken op zaken die niet goed lopen en vormt in voorkomende gevallen de schakel voor escalatie richting de bedrijfscontroller en
directeur bedrijfsvoering.
 
 
Taken en verantwoordelijkheden
- Opstellen plan beheersing WVL aandeel in programma
- Aanspreekpunt voor interne organisatie tav programmabeheersing “Aan de slag met de Omgevingswet”
- Aanspreekpunt voor managers projectbeheersing van de andere organisatie onderdelen
- Rapporteren over voortgang scope, tijd, geld, kwaliteit, risico’s, organisatie
 

Zorg dragen voor/ organiseren van het::
- Faciliteren/ beheren programmascope
- Faciliteren/ beheren programmaplanning
- Faciliteren/ beheren programmaraming
- Faciliteren/ beheren risicodossier
- Faciliteren/ beheren capaciteitsoverzicht
- Faciliteren/ beheren van het kwaliteitsmanagement
- Faciliteren/ beheren van het informatiemanagement
- Zorg dragen voor het proces van het opstellen van het rapportageproces Productie
- Toetsen plannen (contractbeheersplan/toetsplan etc.)
- Toetsen processen (inkoop-/omgevingsmanagement, SCB)
 

 
Functie-eisen
 
Werk- en denkniveau
Master/doctoraal – WO


Kennis en ervaring
- Je hebt een afgeronde relevante opleiding op het gebied van bedrijfsvoering (bedrijfseconomie of bedrijfskunde)
- Je hebt kennis van programmabeheersingsaspecten bij organisatieverandertrajecten
- Je hebt gedegen kennis van risicomanagement en programmabeheersing
- Je hebt basiskennis van ISO 9001, SCB
- Je hebt kennis van relevante programma-managementmethoden en –technieken
- Je hebt kennis van de informatiesystemen die van toepassing zijn (SAP en sharepoint)
- Je hebt ervaring met alle onderdelen van en rollen in het adviesproces: diagnose, onderzoek, analyse, advisering/presteren, evaluatie, rapporteren schriftelijk en mondeling.
- Je hebt enige jaren aantoonbare ervaring (3-5 jaar) met integrale programmabeheersing op complexe projecten of programma’s.
- Dominante competenties FGR: plannen en organiseren, resultaatgerichtheid, netwerkvaardigheid, voortgangscontrole en innovatief handelen.
 
Type opdrachtgever
Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht