Beschrijving
Aanvang opdracht: 13-2-2017
Voltooiing opdracht: 1-10-2017
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: maximaal €60
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar Opdrachtomschrijving
Het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD) bestaat uit 3 teams: Klantmanagement,
Klantondersteuning en Bedrijfsbureau. Vanwege het vertrek van de huidige collega en formatie-uitbreiding zijn wij op zoek naar twee resultaatgerichte fraudepreventiemedewerkers die na een periode van inhuur mogelijk in dienst treden bij de gemeente
Bij gebleken geschiktheid en ongewijzigde organisatie-omstandigheden, na een nader af te spreken periode, worden de kandidaten kosteloos overgenomen door de gemeente .
Het team Klantmanagement ondersteunt de klanten bij het participeren in de samenleving. Dat kan onder andere door het inzetten van een reïntegratietraject en/of door een WMO-arrangement. Ook vindt de indicatiestelling/diagnose van (inkomens)voorzieningen plaats en in samenhang daarmee fraudepreventie en handhaving. Tot slot vervult het team taken op het terrein van de leerplicht.
Functie-informatie
De kerntaak van de fraudepreventiemedewerker is het voorkomen van fraude met uitkeringen en het opsporen daarvan.
Je stelt een nader onderzoek in op basis van een fraudesignalering;
Je verzamelt bewijslast door gegevens op te vragen en door observatie;
Je verricht (preventieve) huisbezoeken in samenwerking met de klantmanager en ondersteunt de klantmanager tijdens gesprekken bij een vermoeden van fraude;
Je rapporteert over je bevindingen;
Je adviseert of een fraudezaak wordt overgedragen aan de Sociaal Rechercheur of in eigen beheer wordt opgepakt;
Je signaleert feiten en ontwikkelingen die van belang zijn voor acties gericht op het voorkomen van fraude;
Je ondersteunt, informeert, en adviseert de klantmanagers op het gebied van fraudebestrijding;
Je draagt (mede) zorg voor de (verdere) uitrol en doorontwikkeling van het nieuwe fraudepreventiebeleid, signaleert relevante ontwikkelingen in het werkgebied en doet verbetervoorstellen;
Je voert gegevens in m.b.t. de fraudebestrijding en -alertheid en levert managementinformatie aan;
Je geeft vorm aan fraudepreventie bij nieuwe uitkeringsuitvragen;
Je zoekt actief de samenwerking op met collega’s van de WerkCorporatie en klantmanagers Inkomen en onderhoudt externe contacten.
KandidaatomschrijvingDe kandidaat is een zelfstandige, flexibele, klant- en resultaatgerichte teamspeler met:
HBO werk- en denkniveau;
Kennis van de relevante wet- en regelgeving (Participatiewet, algemene wet bestuursrecht en aanverwante wet- en regelgeving);
Integer, overtuigingskracht, initiatiefrijk, resultaatgericht;
Analytisch sterk en alert op fraude;
Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk).
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden tijdens het gesprek en/of in de motivatiebrief getoetst door de gemeente.
! Let op: ben je zzp'er en wil je in aanmerking komen voor deze opdracht, dan ga je akkoord met een flexibel dienstverband bij een intermediair; je wordt niet als zzp'er ingezet voor deze opdracht. Zzp'ers moeten door een bemiddelaar worden aangeboden en dienen op voorhand tevens (tarief- en contract) afspraken gemaakt te hebben met deze intermediair.
GespreksplanningDe gemeente nodigt 5 kandidaten uit voor een kennismakingsgesprek. De gesprekken vinden plaats op 6 februari 2017. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.
?
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Klantmanager inkomen opgedaan in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Zelfgeschreven motivatiebrief (max. 1 A-4 pagina)
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en waarom hij/zij aangeeft affiniteit en/of interesse heeft in het signaleren van fraude of met fraudepreventie. De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht- en kandidaatomschrijving.
Weging: 25 %
Sollicitatiegesprek Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is.
Weging: 25 %
Vakgerichte opleidingOp CV aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening en/of Fraude & Handhaving. Weging: 4 %
ReisafstandOp CV aantoonbaar woonachting in een straal van maximaal 90 km van Emmeloord. ! Let op: De woonplaats van de kandidaat moet duidelijk blijken uit het CV. Zo niet, dan worden deze punten niet toegekend.Weging: 6 %
Werkervaring FraudeOp CV aantoonbaar werkervaring met het signaleren van fraude in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente.Weging: 11 %
Kennis van wet en regelgevingOp CV aantoonbaar een afgeronde training Participatiewet en/of Algemene wet bestuursrecht
Participatiewet en Algemene wet bestuursrecht (9 %)
Participatiewet (6 %)
Algemene wet bestuursrecht. (3 %)
Weging: 9 %
|