Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000960
 
Opdracht
Tactisch Inkoper 2 fte
 
Sluitingsdatum
2017-03-09 15:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
15-05-2017
14-05-2018
Ja, max 2x 12 maanden
24-36


Opdracht omschrijving
De sector Inkoopmanagement begeleidt het proces van aanbesteden, contracteren en contractbeheer, gebaseerd op een productcategorie indeling. Het primaire doel is het verwerven van hoogwaardige producten en diensten, op een rechtmatige wijze en tegen gunstige voorwaarden.

De tactisch inkoper is verantwoordelijk voor de uitvoering van aanbestedingen binnen de eigen
productcategorie. Te weten HRM en Communicatie. Dit doet hij/zij door onder meer het tijdig initiëren, begeleiden en uitvoeren van nationale én Europese aanbestedingstrajecten alsmede door een succesvolle afronding hiervan ten behoeve van de stakeholders in de bovengenoemde gebieden.

Vanwege de inkoopbehoefte van de Politie heeft de sector IKM behoefte aan extra capaciteit om aanbestedingen uit te voeren.



Uitvoeren van kwalitatief hoogwaardige aanbestedingen.

Meebouwen aan een succesvolle inkoopafdeling die zich steeds verder professionaliseert en waarbij het ontzorgen van het primaire proces de nadruk heeft.

Verantwoordelijk voor het inventariseren (marktanalyse), specificeren, selecteren en contracteren om het verwerven van hoogwaardige producten tegen (financieel en kwalitatief) gunstige voorwaarden voor de organisatie mogelijk te maken.


-Zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen.

-Opstellen van kwalitatief hoogwaardige aanbestedingsstukken.

-Uitvoeren marktconsultatie.

-Opzetten Aanbestedingsstrategie.

-Verstrekken inkoopadviezen.

-Bijdrage leveren in de rol van adviseur op onderzoeksopdrachten en businesscases.

-Samen met projectleider/ product-en dienstenmanager zorgdragen voor opzet en slagen van het (aanbestedings)project.

 

-Gebruik aanbestedingstools Politie.

-Gebruik aanbestedingsmethodieken Politie (o.a. absoluut beoordelen).

-Bijdrage leveren aan het kennismanagement binnen sector.

 


nvt

 

Contacten
De politie voert haar aanbestedingen uit volgens de prince2 methodiek. Dat betekent dat m.b.t. de aanbestedingsprojecten de inkoper contacten heeft met de leden van de projectgroep, de stuurgroep en dat de inkoper nauw samenwerkt met de projectleider/ de producten-en dienstenmanager.

Er wordt in een kantoortuin gewerkt op flexplekken. Naast het eigen team heeft de inkoper ook veel contact met overige collega's inkopers en proucten-en dienstenmanagers.

Tot slot heeft de inkoper contacten met leveranciers in het kader van de aanbesteding.

De inkoper wordt ingezet in projecten. Hij/zij legt m.b.t. de kwaliteit en inhoud verantwoording af aan de inkoopmanager.


-Afgeronde en erkende opleiding in de richting van Nevi 2 of gelijkwaardig.

-Afgeronde erkende leergang Aanbestedingsrecht is een wens.

-Afgeronde opleiding op HBO niveau is een wens.

 

-In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar relevante aantoonbare werkervaring opgedaan als inkoper binnen de overheid.

-Aantoonbare en actuele kennis van het aanbestedingsrecht.

-Aantoonbare en actuele ervaring met de uitvoering van aanbestedingen.

-Breed inzetbare inkoper die ervaring heeft met het inkopen van producten en/of diensten op het gebied van kleding en uitrusting, vaar- en voertuigen, operationele middelen en diensten.

-Aantoonbare werkervaring binnen een sterk veranderende politiek bestuurlijke organisatie waarbij de kandidaat te maken heeft gehad met diverse stakeholders en verschillende belangen.

-HBO werk en denkniveau blijkend uit ervaring.

 

-Communicatief (zowel mondeling als schriftelijk);

-Proactiviteit;

-Resultaatgerichtheid;

-Assertiviteit;

-Organisatiesensitiviteit;

-Overtuigingskracht.


Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als inkoper binnen de overheid. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
In de afgelopen 3 jaar aantoonbaar kennis van en ervaring opgedaan met aanbestedingsrecht. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
De kandidaat is in het bezit van een afgeronde en erkende opleiding in de richting van Nevi 2 of gelijkwaardig. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zal uw bieding ter zijde worden gelegd.


Gunningscriteria (wensen)
40 % Minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als inkoper van producten en/of diensten bij voorkeur binnen de categorieën HRM, Communicatie en/of Facilitair. Puntenverdeling: Inkoopervaring producten en/of diensten: 2/5 Inkoopervaring producten en diensten: 3/5 Inkoopervaring producten en/of diensten HRM, Communicatie en/of Facilitair: 4/5 Inkoopervaring producten en diensten HRM, Communicatie en/of Facilitair: 5/5 Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
20 % Aantoonbare werkervaring binnen een sterk veranderende politiek bestuurlijke organisatie waarbij de kandidaat te maken heeft gehad met diverse stakeholders en verschillende belangen. Motiveer de rol van de kandidaat, de periode (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (4 = matig, 7 = voldoende en 10 = uitstekend). Scoreverdeling: Rapportcijfer 4: 1/5 Rapportcijfer 7: 3/5 Rapportcijfer 10: 5/5 Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
15 % Aantoonbare ervaring en bekwaamheid in het schrijven van inkoopstukken. Motiveer dit in maximaal 200 woorden. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
10 % Aantoonbare ervaring met het "absoluut" beoordelen van offertes. Licht deze ervaring en de gebruikte absolute scoringsmethodiek toe. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
10 % Een afgeronde erkende leergang/opleiding/cursus Aanbestedingsrecht. - kennis aanbestedingsrecht op HBO-niveau: 4/5 punten - kennis aanbestedingsrecht universitair: 5/5 punten Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
5 % Een afgeronde erkende HBO opleiding. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.


Planning
27-02-2017 00:00
02-03-2017 09:00
02-03-2017 23:59
09-03-2017 09:00
09-03-2017 00:00
16-03-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht