Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
103908
 
Opdracht
Teamleider inkoop interim, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-03-07 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 6-3-2017
Einddatum 1-9-2017
Optie tot verlenging ja
24
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vakantie / verlof

 

 

De functie
U geeft leiding aan de medewerkers van het operationele inkoopteam en zorgt voor afstemming van de werkzaamheden van inkoopteams met die van het operationele team. U bent verantwoordelijk voor het verlenen van adequate service en ondersteuning aan onze interne klanten en draagt bij aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het (operationele) inkoopproces. U zorgt voor een goede aansluiting tussen operationele inkoop met de andere schakels in het proces van “bestelaanvraag tot betalen” (zoals logistiek, crediteurenadministratie, bestellers). U adviseert over de inrichting en het gebruik van SAP systeem en draagt bij aan de ontwikkeling van managementinformatie voor sturing op het ‘supply chain’ proces. Als teamleider maakt U deel uit van het team van leidinggevenden van de afdeling Inkoop. U rapporteert aan de Manager Inkoop.
 
Het betreft een tijdelijke inhuur voor 24 uur per week gedurende een periode van 6 maanden, flexibel opzegbaar (maandelijks), naar behoefte te verlengen.
 
Kerntaken
Leiding Operationele inkoopteam
-Plannen en verdelen van de dagelijkse werkzaamheden en bewaken van de voortgang en kwaliteit 
-Verzorgen van personele -en organisatorische aspecten (ziekteverzuim, bezetting, gebruik en inzet van middelen e.d.).  
-U voert plannings, voortgangs -en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team operationele inkoop. 
 
Klanten
-U voert regelmatig overleg met interne aanvragers en bestellers. U signaleert mogelijkheden om de dienstverlening te verbeteren en verplaatst zich hierbij in de denkwereld van de klant. 
-In overleg met de interne klanten stelt U  het gewenste serviceniveau vast en U borgt dat dit gehaald wordt.  
 
Automatisering (SAP) 
-U adviseert functioneel beheerders over de inrichting en optimalisatie van de inkoop processen in SAP na consultatie met de gebruikers van het bestelsysteem. 
-U zorgt voor rapportage en sturing op prestatie-indicatoren ten behoeve van het monitoren van de inkoopprocessen. 
 
Interne afstemming, werkprocessen en procedures 
-U zorgt voor het opstellen en toepassen van standaardprocedures (werkprotocollen) voor de operationele inkoopprocessen. 
-U bevordert roulatie van werkzaamheden tussen de medewerkers van het team. 
-U stemt met de teamleiders van de inkoopteams af op welke wijze bij aanbestedingen en bij het afsluiten van contracten rekening gehouden wordt met de operationele -en logistieke processen. 
-U borgt de implementatie van deze werkafspraken, dit leidt tot een eenduidige en transparante werkwijze  tussen en over de teams. 
  
Kennis
-HBO-kennis inkoop (logistiek en/of bedrijfskunde)
-kennis van ‘supply chain’-processen 
-kennis van SAP 
-kennis van -en ervaring met leidinggeven
 
Vaardigheden
-vaardigheid in het geven van leiding aan een team 
-vaardigheid in het maken van keuzes, omgaan met operationele werkdruk
-vaardigheid in het verzamelen en analyseren van informatie
-vaardigheid in het gebruik van inkooplogistieke systemen, bij voorkeur SAP
 
Competenties
-klantgerichtheid 
-groepsgericht leidinggeven 
-besluitvaardigheid 
-resultaatgerichtheid 
-probleemanalyse 
 
Type opdrachtgever
Zorginstelling
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht