Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
6-3-2017 |
Einddatum |
1-9-2017 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Vakantie / verlof |
De functie
U geeft leiding aan de medewerkers van het operationele inkoopteam en zorgt voor afstemming van de werkzaamheden van inkoopteams met die van het operationele team. U bent verantwoordelijk voor het verlenen van adequate service en ondersteuning aan onze interne klanten en draagt bij aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het (operationele) inkoopproces. U zorgt voor een goede aansluiting tussen operationele inkoop met de andere schakels in het proces van “bestelaanvraag tot betalen” (zoals logistiek, crediteurenadministratie, bestellers). U adviseert over de inrichting en het gebruik van SAP systeem en draagt bij aan de ontwikkeling van managementinformatie voor sturing op het ‘supply chain’ proces. Als teamleider maakt U deel uit van het team van leidinggevenden van de afdeling Inkoop. U rapporteert aan de Manager Inkoop.
Het betreft een tijdelijke inhuur voor 24 uur per week gedurende een periode van 6 maanden, flexibel opzegbaar (maandelijks), naar behoefte te verlengen.
Kerntaken
Leiding Operationele inkoopteam
-Plannen en verdelen van de dagelijkse werkzaamheden en bewaken van de voortgang en kwaliteit
-Verzorgen van personele -en organisatorische aspecten (ziekteverzuim, bezetting, gebruik en inzet van middelen e.d.).
-U voert plannings, voortgangs -en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team operationele inkoop.
Klanten
-U voert regelmatig overleg met interne aanvragers en bestellers. U signaleert mogelijkheden om de dienstverlening te verbeteren en verplaatst zich hierbij in de denkwereld van de klant.
-In overleg met de interne klanten stelt U het gewenste serviceniveau vast en U borgt dat dit gehaald wordt.
Automatisering (SAP)
-U adviseert functioneel beheerders over de inrichting en optimalisatie van de inkoop processen in SAP na consultatie met de gebruikers van het bestelsysteem.
-U zorgt voor rapportage en sturing op prestatie-indicatoren ten behoeve van het monitoren van de inkoopprocessen.
Interne afstemming, werkprocessen en procedures
-U zorgt voor het opstellen en toepassen van standaardprocedures (werkprotocollen) voor de operationele inkoopprocessen.
-U bevordert roulatie van werkzaamheden tussen de medewerkers van het team.
-U stemt met de teamleiders van de inkoopteams af op welke wijze bij aanbestedingen en bij het afsluiten van contracten rekening gehouden wordt met de operationele -en logistieke processen.
-U borgt de implementatie van deze werkafspraken, dit leidt tot een eenduidige en transparante werkwijze tussen en over de teams.
Kennis
-HBO-kennis inkoop (logistiek en/of bedrijfskunde)
-kennis van ‘supply chain’-processen
-kennis van SAP
-kennis van -en ervaring met leidinggeven
Vaardigheden
-vaardigheid in het geven van leiding aan een team
-vaardigheid in het maken van keuzes, omgaan met operationele werkdruk
-vaardigheid in het verzamelen en analyseren van informatie
-vaardigheid in het gebruik van inkooplogistieke systemen, bij voorkeur SAP
Competenties
-klantgerichtheid
-groepsgericht leidinggeven
-besluitvaardigheid
-resultaatgerichtheid
-probleemanalyse
|