Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1071
|
Aanvang
|
20 maart 2017
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
HBO+
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
10-03-2017 09:00
|
Opdracht
De organisatie is volop in beweging. Afdelingen worden opnieuw ingericht, werkwijzen veranderen. Met strategische personeelsplanning (SPP) wordt gekeken of elke medewerker nog op de juiste plek zit. Allerlei veranderingen en ontwikkelingen op organisatorisch vlak die in samenhang gecommuniceerd moeten worden. Jij stelt hiervoor een communicatiestrategie op en voert deze ook zelf uit. Jouw communicatiestrategie vertelt het grotere verhaal, laat de verbanden zien tussen verschillende ontwikkelingen. Dit doe je op een manier die zorgt voor draagvlak, commitment en herkenning bij medewerkers.
Daarnaast ben je aanspreekpunt en sparringpartner voor de directie. Je adviseert over de communicatie van de directie met de organisatie en haar positionering daarin. Je geeft gevraagd en ongevraagd communicatieadvies over diverse onderwerpen in relatie tot de organisatieontwikkeling.
Je bent verantwoordelijk voor de communicatie (beleid en uitvoering) rond interne organisatieontwikkelingen zoals o.a.: Strategische Personeelsplanning, uitrol contourenplan (reorganisatie) en integriteit.
Je signaleert en analyseert wat er leeft in de organisatie, volgt ontwikkelingen in de organisatie en vertaalt deze door in de communicatie. Je onderhoudt daarvoor goede contacten met relevante stakeholders in de organisatie.
Je bent vertrouwenspersoon en sparringpartner voor de directie
Je adviseert de directie proactief over communicatie en positionering
Jouw profiel
Je hebt een universitair of HBO+ werk- en denkniveau en een relevantie communicatieopleiding
Je hebt meerdere jaren ervaring als strategisch adviseur interne communicatie
Jouw advies-, communicatieve en sociale vaardigheden zijn sterk ontwikkeld en je bent uitstekend in staat belangen met elkaar te verbinden
Je weet wat er speelt in de organisatie, mede omdat je goede contacten hebt, en kunt dit goed vertalen
Je bent je bewust van de context en de gevoeligheden van de organisatie waarbinnen je werkt en weet hier met vertrouwen mee om te gaan
Vereiste / knock-outcriterium
1. Aantoonbare ervaring met cultuurtrajecten en interne communicatie bij veranderingen in organisaties.
Gunningscriteria (weging)
2. Afgeronde opleiding communicatie op minimaal HBO-niveau (25 punten)
3. Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar (50 punten)
4. Direct beschikbaar (10 punten)
5. Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek,
waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
-Sterk ontwikkelde adviserende-, communicatieve en sociale vaardigheden
-Uitstekend in staat zijn om belangen met elkaar te verbinden
-Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
-Klantgericht, integer, doener, goed samenwerken
-Aantoonbare vaardigheden op communicatiegebied, inclusief online communicatie
-Analytisch vermogen: Signaleert problemen, herkent belangrijke informatie, legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens.
-Visie: Neemt afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Is in staat zich op de lange termijn te richten. Vertaalt informatie naar ideeën voor de toekomst.
-Inlevingsvermogen: Onderkent en verplaatst zich in de gevoelens en behoeften van anderen, en houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.
-Overtuigingskracht: Overtuigt anderen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.
-Initiatief: Signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden
|