Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1095
 
Opdracht
Architect onderwijsobjecten , 8-16 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-03-24 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1095

Aanvang

1 april 2017

Duur

24 maanden

Opleidingsniveau

WO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

8 tot 16

Verloopt op

24-03-2017 09:00

 

 

Opdracht

De architect onderwijsobjecten werkt mee aan maatschappelijke projecten op het terrein Onderwijs en Kinderopvang. De opdracht bestaat in hoofdzaak uit het ontwerpen van onderwijsconcepten en het begeleiden en verzorgen van de realisatie van onderwijsobjecten in de gemeente Zoetermeer. 

Verder werkt de architect onderwijsobjecten:
Aan het behartigen van de belangen van de opdrachtgever(s);
Aan het enthousiasmeren van betrokkenen voor het werken aan een goed resultaat;
Aan het bepalen van de wens met betrekking tot onderwijshuisvesting in de gemeente;
Aan het op integrale wijze vertalen van wensen met betrekking tot onderwijshuisvesting naar functioneel, duurzaam en fraai ogende onderwijsgebouwen;
Aan het creëren van producten op basis van bruikbaarheid en rendement;
Nauw samen met en legt verantwoording af aan de projectmanager of de teammanager Vastgoedontwikkeling en de diverse projectteams.


Functie eisen

Afgeronde academische opleiding Architectuur aan de AvB of TU bouwkunde met afstudeerrichting architectuur of bouwtechniek;
Affiniteit met integraal ontwerpen, zorgvuldig detailleren, begeleiden en verzorgen van de realisatie van onderwijsobjecten;
Gedegen kennis van bouwtechniek en –regelgeving;
Je werkt zelfstandig, pro-actief en bent een teamplayer.
Werkt product- en procesgericht;
Onderhandelings- en communicatieve vaardigheden;
Goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

Van groot belang is niet alleen de vraag wat de architect onderwijsobjecten doet (zie werkzaamheden), maar bovenal hoe hij/zij dat doet.  Kennis van de inhoud blijft een wezenlijk element. Daarnaast is het essentieel weten om te gaan met de uiteenlopende stakeholders (bestuurders, collega’s, inwoners, ondernemers en instellingen). Dit vraagt naast kennis van de opgaven ook sociale vaardigheid. De vaardigheid van communiceren, adviseren, faciliteren, participeren etc.


Gunningscriteria (weging)
Afgeronde opleiding Architectuur aan de Academie van Bouwkunst of Bouwkunde met afstudeerrichting architectuur of bouwtechniek aan de TU (10%);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als architect met integraal ontwerpen in de afgelopen 5 jaar (30%);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als architect met het conceptualiseren, creëren en ontwikkelen van ontwerpen voor vernieuwende onderwijsconcepten in de afgelopen 5 jaar (20%);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als architect met het participeren in de uitvoeringsfase van een project door het toezicht houden op en begeleiden van de bouwwerkzaamheden in de afgelopen 5 jaar (20%);
Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (20%).


Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.


In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

Samenwerken: richt zich met anderen op een gemeenschappelijk doel, helpt anderen en deelt de resultaten van het werk.
Realiteitszin: schat de praktische haalbaarheid van plannen, doelstellingen en actie in voor wat betreft acceptatie en haalbaarheid.
Creatief: vindt (praktische) oplossingen voor zaken waarin in (wettelijke) regelingen niet wordt voorzien.

Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen de kerncompetenties beoordeeld worden.
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht