Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000983
 
Opdracht
Business Consultant Project Borging Facilitaire Services
 
Sluitingsdatum
2017-04-10 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
05-06-2017
31-12-2017
ja
32
 

Opdracht omschrijving
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.

De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM (beide sectoren zijn onderdeel van de FM organisatie van de Politie). Al onze eindgebruikers kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.

De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.



Als business consultant levert de kandidaat toegevoegde waarde in de verdere doorontwikkeling van de Dienst FM, en voor de sector Facilitaire Services in het bijzonder.

Op projectmatige wijze worden processen en inrichting verder aangescherpt of verbeterd.

Goede samenwerking tussen betrokken Regionale Facilitaire Managers en landelijke projectorganisatie is van groot belang.

 


Als business consultant is de kandidaat mede verantwoordelijk voor het implementeren van procesverbeteringen, het opstellen van facilitaire dashboards, alsmede het  opstellen van KPI’s

Belangrijk daarbij is het verkrijgen van een goed draagvlak bij de ontvangende partij.

 

-onderkennen en analyseren van de facilitaire processen

-Opstellen van facilitaire dashboards

-Organiseren en leiden van workshops;

-Opstellen procesbeschrijvingen;

-Project ondersteunende taken;



n.v.t.



Vanuit deze rol rapporteert de kandidaat aan de portfolio manager Facilitaire Services en heb je nauw contact met de deelprojectmanagers, overige business consultants en de staande organisatie.

Verder heeft de kandidaat intensief contact met diverse stakeholders vanuit de PDC organisatie.




Het betreft een projectfunctie binnen de projectorganisatie.



Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van bestuurskunde, bedrijfskunde en/of Facility Management.

Aanvullende relevante opleidingen op gebied van business analyse, adviesvaardigheden en project management.



Minimaal 3 - 5 jaar aantoonbare werkervaring als business consultant bij voorkeur in politiek bestuurlijke en complexe organisatie waarbij kennis en ervaring is opgedaan met business information management, business analyse en requirements opstellen en project werkzaamheden.

Aantoonbare werkervaring in Facility Management in grote en complexe omgevingen

Aantoonbare rollen als, project leider, business consultant of business analist.




-Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht.

-Uitstekende analytische vaardigheden,

-Helicopterview, kan goed dwarsverbanden benoemen, maar ook oog voor detail

-Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

-Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie).

-Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht.

-Planmatig kunnen werken, team-, deelprojectplanningen kunnen opstellen en uitvoeren, eigen werk kunnen plannen.

-Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties.

-Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie.

-Kennis van / ervaring met projectmatig werken.

-Een pro-actieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding.

-Zelfstandig kunnen functionere

 

Kennis

-Kennis van de politie organisatie of kennis bij een vergelijkbare organisatie

-Kennis van bedrijfsprocessen Facility Management,

-Bij voorkeur kennis van Facilitaire Systemen, eventueel kennis van ERP systemen

-Kennis van applicatie inrichting en of opstellen requirements



Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.


In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Business Consultant Procesmanagement binnen bedrijfsvoeringsprocessen zoals FM of Finance of HRM. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).Het ontbreken van deze informatie leidt tot uitsluiting. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
 
Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde of gelijkwaardig. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot uitsluiting.



Gunningscriteria (wensen)
40 % Aantoonbare recente en ruime kennis en ervaring met het implementeren van procesverbeteringen in complexe (landelijk, grootschalig, veel stakeholders, weerstand, cultuur) verandertrajecten. Geef een toelichting van een opdracht (en). Beschrijf de opdracht, motiveer de rol van de kandidaat, de situatie en de complexiteit (+ hoe beïnvloedde dit de werkzaamheden en hoe ging de kandidaat hiermee om), behaalde resultaten en het aandeel van de kandidaat hierin. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Aan de hand van de toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 = matig, 4 = matig/voldoende 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5 Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden. Opsommingen van opdrachten of verwijzingen naar cv zijn niet toegestaan. Dit leidt tot puntenaftrek.
20 % Aantoonbare kennis en ervaring met het opstellen en analyseren van bedrijfsvoeringsprocessen. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
20 % Aantoonbare kennis en ervaring met het opstellen en implementeren van dashboards en KPI's. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
10 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan als projectmanager/leider, consultant of gelijkwaardige rol in een complexe politiek bestuurlijke organisatie. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
10 % Aantoonbaar relevante werkervaring binnen het facilitaire domein. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.



Planning
29-03-2017 00:00
04-04-2017 17:00
05-04-2017 23:59
10-04-2017 12:00
10-04-2017 00:00
31-05-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht