Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000985
 
Opdracht
Project Manager FM
 
Sluitingsdatum
2017-04-18 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
01-07-2017
31-01-2018
Ja
32


Opdracht omschrijving

Context
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.

De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruiker kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.

De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.

 

Context project
In het kader van het voorgaande is behoefte aan een projectleider aan de organisatiekant op het gebied van de implementatie van een wagenparkbeheersysteem voor de nationale politie.



Als project manager levert de kandidaat toegevoegde waarde in de verdere doorontwikkeling van de Dienst FM.



De project manager is integraal verantwoordelijk voor het realiseren van het projectresultaat, waarvoor hij het project inhoudelijk en procesmatig opzet, organiseert en aanstuurt.

Tevens is de project manager verantwoordelijk voor het zorgdragen van een goede vertaling van business vraagstukken (mogelijk naar IV/ICT-oplossingen). Daarnaast is de project manager verantwoordelijk om te zorgen dat de organisatie en de gebruikers worden meegenomen in het project en in staat zijn om de project resultaten toe te passen of te gebruiken.

De projectmanager heeft ruime ervaring met de inrichting van wagenparkbeheersystemen en de koppeling tussen de Organisatie en de ICT -kant. 

-Zorgdragen voor een duidelijk projectplan;

-Meenemen en betrekken van de gebruikersorganisatie;

-Samenwerken en aansturen van de IV/ICT organisatie om functionaliteiten te realiseren;

-Organiseren en leiden van workshops;

-Kijkt over de grenzen van de eigen afdeling en stemt af met afdelingen, gebieden en projecten;

-Geeft operationeel leiding aan het projectteam;

-Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten in de gaten;

-Zorgt voor een adequate overlegstructuur;

-Maakt inzichtelijk hoe taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden;

-Implementatieplan laten opstellen voor het invoeren van gewijzigde (onderdelen van) informatievoorzieningen.

 


Vanuit deze rol rapporteert je aan de overall project manager van het project en heb je nauw contact met de deelproject managers, overige project managers en de staande organisatie. Daarnaast wordt een nauwe samenwerking verwacht met de Dienst IV (project manager IV, ontwikkelaars en functioneel beheerders).




Je hebt intensief contact met diverse stakeholders vanuit de PDC organisatie.

 



Project



Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van informatica, bestuurskunde, bedrijfskunde.

Aanvullende relevante opleidingen op gebied van project management en/of business consultancy.



Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als project manager bij voorkeur in politiek bestuurlijke en complexe organisatie waarbij kennis en ervaring van het facilitaire domein een pré is.

Je hebt aantoonbare rollen gehad als, project leider, project manager of business consultant.



Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht;

-Uitstekende analytische vaardigheden;

-Helicopterview, kan goed dwarsverbanden benoemen, maar ook oog voor detail;

-Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

-Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie);

-Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht;

-Planmatig kunnen werken, team-, deelprojectplanningen kunnen opstellen en uitvoeren, eigen werk kunnen plannen;

-Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties;

-Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie;

-Een pro-actieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding;

-Kunnen kijken over de grenzen van de eigen afdeling of project;

-In staat om de samenhang en onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten te onderkennen en te besturen;

-Brugfunctie Organisatie- en ICT-kant inzake complexe ICT-projecten.




Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
In de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider.
 
Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van informatica, bestuurskunde of bedrijfskunde.


Gunningscriteria (wensen)
40 % Kennis en ervaring met het opstellen van een duidelijk projectplan voor de implementatie van een nieuwe applicatie. Geef een duidelijke situatieschets waaruit bovenstaande werkervaring van de kandidaat blijkt in maximaal 200 woorden. Benoem waar deze ervaring is opgedaan en geef voorbeelden van de werkzaamheden van de kandidaat. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
40 % Werkervaring binnen het facilitaire domein. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot puntenaftrek. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj -dd-mm-jj).
15 % Ruime ervaring met de inrichting van wagenparkbeheersystemen zoals Carwise en de koppeling tussen de Organisatie en de ICT -kant. Geef een duidelijke situatieschets waaruit bovenstaande werkervaring van de kandidaat blijkt in maximaal 200 woorden. Benoem waar deze ervaring is opgedaan en geef voorbeelden van de werkzaamheden van de kandidaat. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
5 % Werkervaring binnen een politiek bestuurlijke organisatie zoals bijvoorbeeld de Rijksoverheid. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot puntenaftrek


Planning
05-04-2017 00:00
07-04-2017 17:00
10-04-2017 23:59
18-04-2017 12:00
19-04-2017 00:00
26-04-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht