Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000984
 
Opdracht
Business Consultant Planon FM-FIN
 
Sluitingsdatum
2017-04-13 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
12-06-2017
31-12-2017
Ja
36


 

De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.

De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruiker kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.

De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel,  processen,  het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.

Om de veranderdoelstellingen van de dienst FM te realiseren bestaat er een realisatie organisatie die verantwoordelijk is voor de aansturing en realisatie van de diverse projecten in het veranderportfolio voor 2017 van de dienst FM. Het Planon domein zorgt voor een integrale besturing van de diverse onderliggende projecten en is verantwoordelijk om zorg te dragen dat alle Planon gerelateerde projecten succesvol worden gerealiseerd om daarmee het ABC proces en de basis administraties van FM te ondersteunen. Een specifiek onderdeel is de koppeling met de financiële systemen. Planon en diverse andere applicaties koppelen met financiële systemen om zorg te dragen voor een integraal proces voor het aanvragen/bestellen van producten en de afhandeling van de levering en de factuur.



Als projectmedewerker levert de kandidaat toegevoegde waarde in de verdere doorontwikkeling van de Dienst FM binnen het facilitaire in combinatie met het  financiële domein.



Als business consultant is de kandidaat verantwoordelijk voor het in kaart brengen van behoeften en wensen en zorgt de kandidaat voor impact analyses met heldere requirements/specificaties.

Tevens draagt de kandidaat zorg voor de realisatie en is verantwoordelijk voor het maken van een goede vertaling van business vraagstukken (mogelijk naar IV/ICT-oplossingen).


-Onderkennen en analyseren van de informatiebehoeften en deze vertalen naar benodigde processen dan wel functionaliteiten;

-Samenwerken met de IV/ICT organisatie om functionaliteiten door te voeren;

-Opstellen en uitwerken van procedures en processen;

-Organiseren en leiden van workshops;

-Opstellen implementatieplan voor het invoeren van gewijzigde (onderdelen van) informatievoorzieningen;

-Uitvoeren analyses en vooronderzoeken;

-Adviseren over de inrichting van systemen en processen

 


Mogelijk aansturing van projectteams en/of werkgroepen.



Vanuit deze rol rapporteert de kandidaat aan de projectmanager van het project en heb je nauw contact met project managers en business consultants en diverse teams binnen de dienst FM en de dienst FIN. Daarnaast wordt indien van toepassing een nauwe samenwerking verwacht met de Dienst IV (projectmanager IV, ontwikkelaars en functioneel beheerders).

Verder heeft de kandidaat intensief contact met diverse stakeholders vanuit de PDC organisatie.



Project



Minimaal afgeronde erkende HBO opleiding bij voorkeur op gebied van Bedrijfskunde, bestuurskunde of gelijkwaardig.



Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij voorkeur in politiek bestuurlijke en complexe organisatie waarbij kennis en ervaring is opgedaan met procesmanagement, requirements opstellen en project werkzaamheden.

Minimaal 1 jaar binnen bedrijfsvoeringsprocessen FM en/of Finance. 



Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht;

-Uitstekende analytische vaardigheden;

-Helicopterview, kan goed dwarsverbanden benoemen, maar ook oog voor detail;

-Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

-Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie);

-Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht;

-Planmatig kunnen werken, team-, deelprojectplanningen kunnen opstellen en uitvoeren, eigen werk kunnen plannen;

-Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties;

-Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie;

-Kennis van / ervaring met projectmatig werken;

-Een proactieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding;

-Zelfstandig kunnen functioneren.

 

Prijs (eisen)
Maximaal: € 145,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Business Consultant Procesmanagement waarvan minimaal 1 jaar binnen bedrijfsvoeringsprocessen FM en/of Finance. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj / dd-mm-jj).Het ontbreken van deze informatie leidt tot uitsluiting. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
 
Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde of gelijkwaardig. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot uitsluiting.



Gunningscriteria (wensen)
40 % Aantoonbare recente en ruime kennis en ervaring met het implementeren van procesverbeteringen in complexe (landelijk, grootschalig, veel stakeholders, weerstand, cultuur) verandertrajecten. Geef een toelichting van een opdracht (en). Beschrijf de opdracht, motiveer de rol van de kandidaat, de situatie en de complexiteit (+ hoe beïnvloedde dit de werkzaamheden en hoe ging de kandidaat hiermee om), behaalde resultaten en het aandeel van de kandidaat hierin. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Aan de hand van de toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 = matig, 4 = matig/voldoende 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5 Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden. Opsommingen van opdrachten of verwijzingen naar cv zijn niet toegestaan. Dit leidt tot puntenaftrek.
20 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan als projectmanager/leider, consultant of gelijkwaardige rol in een complexe politiek bestuurlijke organisatie. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
20 % Aantoonbare kennis en ervaring met het opstellen en analyseren van bedrijfsvoeringsprocessen. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
10 % Aantoonbare relevante kennis en ervaring met Planon. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
10 % Aantoonbare relevante kennis en ervaring met Smartstream. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.



Planning
04-04-2017 00:00
07-04-2017 17:00
10-04-2017 23:59
13-04-2017 17:00
14-04-2017 00:00
09-06-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht