Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000977
 
Opdracht
Medior Business Consultant
 
Sluitingsdatum
2017-04-18 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum 19-06-2017
Einddatum 30-10-2017
Optie tot verlenging Ja, 1 x 3 maanden
Uren per week 24 uur per week 
 
 
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie Management (DIM) van de Nationale Politie is de verbindende schakel tussen de eenheden en de verschillende onderdelen van de IV organisatie. Daarmee zorgt zij ervoor dat onze primaire politietaak op straat én op kantoor, op de juiste manier wordt ondersteund met informatievoorziening. Nu én in de toekomst. De dienst IM is als nieuwe landelijke dienst in 2015 voor het eerst in werking gekomen. Begin 2015 is het MT benoemd en zijn de landelijke sturingslijnen in werking gekomen.
De kerntaak van de dienst IM is het voeren van de regie op de informatievoorziening en daarmee de uitvoering van de ICT agenda. De dienst IM zorgt er, samen met de DICT, voor dat we de afgesproken continuïteit van de dienstverlening leveren, maar tevens ook dat de afgesproken vernieuwing tijdig wordt gerealiseerd. Wij hanteren een resultaatgerichte aanpak, waarbij onze collega’s binnen de nationale politie centraal staan.
Voor de verdere structurering van de dienst IM, haar processen en manier van werken in de nieuwe nationale vorm, is de dienst IM op zoek naar een adviseur. Specifiek zal het eerste aandachtsgebied zijn het medeontwikkelen van het team Bedrijfsvoering. Kennis en ervaring op dit gebied (PIOFACH) is dus gewenst.
 
 
Doelstelling
Als adviseur voer je opdrachten uit binnen de dienst, met name op het gebied van bedrijfsvoering (PIOFACH). In de rol van adviseur draag je bij aan de benodigde verdere ontwikkeling van de dienst. Je zorgt voor reflecterende capaciteit waar nodig, bent in staat om verbeterpunten te signaleren en weet wanneer te acteren en faciliteren door nauw samen te werken met de betrokken leidinggevenden.
Voorbeelden van mogelijke werkzaamheden zijn het verder ontwikkelen van het financieel en capaciteitsmanagement, het maken van afdelingsanalyses, het geven van advies over mogelijke groeiaspecten, het in kaart brengen van de kansen en mogelijkheden die het mogelijk maken voor de dienst IM om verder door te groeien. Dit alles vanuit het perspectief van het verder in control komen van de dienst, het stabiliseren en integreren van de organisatieonderdelen, zowel binnen de dienst IM maar ook in relatie tot de andere betrokken partijen binnen de nationale politie.
Voor deze functie zijn de belangrijkste eigenschappen en competenties als volgt:
Je hebt aandacht voor het individu, bent in staat om ‘out of the box’ te denken, krijgt energie van een dynamische en complexe omgeving en je hebt gevoel voor de (politiek)bestuurlijke gevoeligheden. Je werkt nauwkeurig met gevoel voor detail zonder de hoofdlijnen en het doel uit het oog te verliezen. Daarnaast ben je in staat om kritisch & analytisch te kunnen denken, heb je communicatieve vaardigheden en ben je klant -en resultaatgericht. Ook heb je aantoonbare ervaring binnen IT regie organisaties in een adviserende, consulterende en/of leidinggevende positie, daarbij geholpen door uitvoerige kennis van bedrijfsvoering op het IM vakgebied.


Verantwoordelijkheden
zie vorenstaand


Vakmatige taken
zie vorenstaand


Leidinggevende taken
Er zijn geen leidinggevende taken


Contacten
Contacten zijn zowel in- als extern


Inzet in de lijn of project
Inzet is in het project


Opleiding
Je hebt academisch werk- en denkniveau.
Je hebt bij voorkeur een afgeronde opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar.


Werkervaring
Je hebt diepgaande kennis van organisatieontwikkeling,  informatieplanning en bedrijfsvoering binnen een complexe multi-keten context.
Je hebt affiniteit met het werkveld van de politie en ervaring binnen een politiek-bestuurlijke complexe omgeving.
Je bent gewend om langs functionele ketens te werken binnen een matrix organisatie. Je herkent het grotere verband en de samenhang tussen diverse vraagstukken, organisatieonderdelen en belangen. Je bent je bewust van je eigen positie en invloed binnen het grotere geheel.
Je hebt ervaring op het vlak van beleidsontwikkeling, advisering, financiën/control, bedrijfsvoering en management.
Je gaat effectief om met onzekerheid en veranderingen in de organisatie, de omgeving en jezelf.
Je bent een netwerker die relaties binnen en buiten de eigen organisatie ontwikkelt en deze benut voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
Je bent je bewust van je eigen positie en invloed binnen het grotere geheel.
Je hebt ervaring met het overbrengen van grote IV projecten en programma's naar de lijnorganisatie van een grote dienstverlener/overheidsorganisatie.


Competenties
Proactief
Pragmatisch
Verbindend
Vasthoudend
Oog voor detail
Interview data
Met de top 3 gegadigden, op basis van de scores van de offertes, vinden naar verwachting plaats in week 17.
Terugkoppeling van de CV's vindt plaats in week 16.
I. Toelichting offerteaanvraag
Uitleg fasering en beoordeling
In deze offerteaanvraag leest u informatie over de procedure en opdracht. De offerteaanvraag bestaat uit het functieprofiel, de gestelde eisen en de wensen van de opdrachtgever. Het voldoen aan de gestelde eisen is een voorwaarde voor het inhoudelijk beoordelen van uw offerte. Naast de eisen kan de kandidaat zich onderscheiden op de wensen, de zogenaamde gunningscriteria. Voor iedere wens kan een kandidaat punten scoren.
De beoordeling bestaat uit twee fasen:
Schriftelijke beoordeling
 
 
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 19-06-2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2017 voor 32 uur per week.
 
Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.
 
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


 

Prijs (eisen)
 
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
 
In de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als medior Business Consultant is een eis en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat. Benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan, omschrijf je rol en geef de periode aan (mm-dd-jj)
 
Minimaal een afgeronde en erkende opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde, bestuurskunde of gelijkwaardig is een eis en dient duidelijk te worden benoemd in de toelichting. 
De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen overleggen. 
Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde certificering beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Gunningscriteria (wensen)
40 % In de afgelopen 5 jaar werkervaring met bedrijfsvoering, bijvoorbeeld vanuit de financiële kant (finance/control) en/of (capaciteits)management. 
 
Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. 
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). 
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV of een kopie van de werkervaring uit het CV zal geen punten genereren. Wij verwachten in deze ruimte een zelf geschreven motivatie van de ervaring met bovenstaande. 
 
Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
5 % Je hebt affiniteit met het werkveld van de Politie. Geef in het CV aan waar dit uit blijkt
20 % Je hebt ervaring op het vlak van beleidsontwikkeling. 
 
 
 
Planning
Start publicatie 07-04-2017 00:00 
Einddatum vragen 10-04-2017 10:00 
Beantwoording vragen 10-04-2017 23:59 
Sluiting publicatie 18-04-2017 10:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 18-04-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 12-06-2017 23:59 
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht