Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Adviseur Zelfbouw, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-05-04 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw
 
Provincie
Flevoland
 
Beschrijving

Van 15-5-2017 t/m 31-12-2017
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
€0 - €75 per uur
Bouwkunde & Civiele techniek  
Uren: 32 per week
Aantal FTE:

Planning
Start publicatie 24-04-2017 00:00
Vragen stellen tot 26-04-2017 09:00
Beantwoording vragen 26-04-2017 16:00
Offerte indienen tot 04-05-2017 09:00
Start beoordeling 04-05-2017 09:00
Verwachte gunning 12-05-2017 00:00



Opdrachtomschrijving
De Dienst Stedelijke Ontwikkeling (DSO) werkt samen met partners aan een duurzame ruimtelijke economische ontwikkeling van. DSO regisseert de ontwikkeling van de stad, van strategisch tot detailniveau. Er wordt in samenhang samengewerkt aan de ontwikkeling van de gebieden en de stad als geheel.
De Kavelwinkel, het verkooppunt van zelfbouwkavels voor particulier opdrachtgeverschap  vervult een centrale rol in de  informatie-voorziening aan potentiële kopers en begeleiding van het verkoopproces bij zelfbouw.
Op dit moment vindt er een  doorontwikkeling plaats van de Kavelwinkel (“van kavelwinkel naar (digitaal) platform voor nieuwbouw”). De Kavelwinkel ontwikkelt zich tot een online platform dat informeert over zelfbouw, projectmatige nieuwbouw en nieuwbouw gerelateerde onderwerpen (bijv. duurzaamheid).
Marketing, advisering en uitgiftetaken voor Particulier Opdrachtgeverschap (PO) worden ondergebracht in een team. Van de medewerkers wordt verwacht dat ze flexibel inzetbaar zijn binnen het team en dus bereid zijn taken van elkaar over te nemen indien benodigd.

De opdracht:
Publiekscontacten (afspraken, brieven, e-mail en telefoon)
- Geeft op een proactieve en  professionele wijze voorlichting en informatie aan burgers over nieuwe wijken en vrije kavels en geeft inzicht aan burgers over de bestaande kavelvoorraad
- Adviseert, op basis van de brede kennis over Almere en van de kavelmarkt in het bijzonder, de burgers bij het bepalen van de zoekrichting
- Informeert burgers over de geldende criteria en de wijze waarop belangstelling kenbaar kan worden gemaakt  voor de diverse categorieën en ondersteunt de burgers waar nodig bij de inschrijving
- Is verantwoordelijk voor de beantwoording van alle vragen die uit het contact met de burgers voortvloeien
- Is verantwoordelijk voor de beantwoording van algemene vragen aangaande het zelfbouwproces, bouwvergunningen, procedures, koopovereenkomsten, stedenbouwkundige randvoorwaarden, IBBA-regeling en hypotheekadvisering e.d.
- Fungeert binnen de gemeente als doorgeefluik naar aanleiding specifieke vragen over bovenstaande
- Fungeert als ontvangstloket voor specifieke correspondentie
- Is verantwoordelijk voor en begeleiden en verwerken van als vraagbaak voor kopers/optanten
 Geeft uitgebreide uitleg over de criteria kavelpaspoorten
- Attendeert kopers op de werkwijze en stappen binnen de gemeente Almere over het Particulier Opdrachtgeverschap
- Ontvangt klanten in de ruimte waar de permanente kavelexpositie wordt gehouden
- Geeft bezoekers inzage in de wettelijk verplichte publicaties van aanvragen, vrijstellingen, vergunningen en bestemmingsplannen voor de klant; maakt waar nodig afspraken met de backoffices en monitort deze afspraken
- Geeft voorlichting en informatie bij andere exposities, tentoonstellingen of op specifieke locaties waar het thema “bouwen in Almere” aan de orde is
- Speelt een cruciale rol bij de verkoopmanifestaties (voorlichting geven e.d.).
 
Informatie  
- Bepaalt mede de inhoud van de expositie en de informatie
- Bewaakt mede de actualiteit, juistheid en volledigheid van de expositie en de informatie
- Beoordeling en behandeling van aanvragen gebeurt in afstemming met de aanvrager en aan de hand van wet- en regelgeving

Monitoring
- Monitort de verkoopresultaten
- Analyseert de verkoopresultaten en geeft op basis hiervan advies en aanbevelingen aan projectleiders PO en leidinggevende en adviseert over de afzetmogelijkheden voor de komende periode.

Adviseren
- Verantwoordelijk voor het vergroten van de potentiele doelgroep voor zelfbouwers, waaronder komen met inhoudelijke voorstellen
- Mede (door)ontwikkelen van de kavelwinkel naar een (digitaal) platform voor nieuwbouw in Almere
- In staat zijn, naast het aanbod voor zelfbouwers, ook informatie en advies te geven over projectmatige bouw in Almere
- In combinatie met bovenstaande, ook advies geven over thema’s als duurzaamheid (energie en materiaal gebruik), bouwkosten en financiering 
- Adviserend richting de afdeling GO bij opstelling van programma’s, verkavelingsstudies en –plannen.

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Adviseur Zelfbouw wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Adviseur Zelfbouw is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

 

Kandidaatomschrijving

De adviseur Zelfbouw beschikt over een HBO diploma, bijvoorbeeld HBO opleiding makelaardij of bouwkunde
Daarnaast heeft hij/zij:
- Zeer ruime ervaring met verkoop van woningen en/of kavels
- Brede (historische) kennis van Almere en gedegen kennis van de woningmarkt en van de daarbinnen opererende organisaties
- Gedegen kennis van de ambtelijke organisatie
 Kunnen analyseren van gegevens en vanuit daar komen tot een advies
- Deskundigheid op vakgebied, resultaatgericht
 
Differentiërende factoren
- Representatief en uitstekende sociale vaardigheden
- Deskundig adviseur die specialistische en complexe vragen kan analyseren, in de juiste context kan plaatsen en hierover advies kan geven
- Doorzien van eventuele klachten die zelfbouwer indient bij gemeente
- In de functie kan sprake zijn van het behandelen van bezwaar- en beroepschriften en het mede vertegenwoordigen van de gemeente bij gesprekken en gerechtelijke procedures
 
De volgende competenties behoren bij deze functie:
- Creatief plannen en organiseren
- Schriftelijk communiceren en mondeling communiceren
- Klantgericht handelen
- Initiatief nemen 
- Samenwerken en flexibiliteit.

De 3 volgende competenties zijn van doorslaggevend belang:
- Flexibiliteit
- Schriftelijk en mondeling communiceren
- Klantgericht handelen.

Genoemde competenties in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving worden door de gemeente getoetst in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde.


Eisen


Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Adviseur Zelfbouw wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Adviseur Zelfbouw is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.


Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO Opleiding.


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met de verkoop van woningen en/of kavels bij een gemeente en/of makelaar.
Referentie vereist


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Motivatiebrief, door de kandidaat zelf gescrheven, max 1 A-4


Gunningscriteria

Weging prijsdeel:20 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging:25 %


Vakgerichte opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO Opleiding Bouwkunde en/of Makelaardij.
Weging:12 %


Meerjarige werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 12 jaar met de verkoop van woningen en/of kavels bij een gemeente en/of makelaar.

5 - 7 jaar werkervaring (6 %)

7 - 10 jaar werkervaring (13 %)

meer dan 10 jaar werkervaring (18 %)

Weging:18 %


Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik is met de kandidaat.
Weging:25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht