Beschrijving
Startdatum 31-07-2017
Einddatum 31-07-2018
Optie tot verlenging In overleg
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
De Dienst Facility Management (FM) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en voert taken uit op het gebied van facilitaire diensten (catering, schoonmaak, postdistributie en logistiek), onderhoud van gebouwen, afhandeling van schades aan gebouwen en voertuigen, uitvoeren van verhuizingen, inkoop van middelen, verstrekken van politie-uitrusting zoals kleding en beheer van voer- en vaartuigen.
De Dienst FM bestaat uit diverse sectoren, waaronder de sector Huisvesting. De sector Huisvesting is verantwoordelijk voor het leveren van passende huisvesting voor alle processen van het korps, binnen de door de Directie Beleid Huisvesting opgestelde kaders. De sector Huisvesting bestaat uit de teams Projectmanagement, Ruimtemanagement en Technisch Beheer. De Projectondersteuner Huisvesting maakt deel uit van het team Projectmanagement binnen de sector Huisvesting. Het team Projectmanagement heeft als doel het integraal managen van huisvestingsprojecten. Het team is geconcentreerd ingericht, maar de medewerkers kunnen deels op andere (project/werk) locaties hun werkzaamheden uitvoeren.
De standplaats is Rotterdam. Het betreft een functie 36 uur per week, in basis verdeeld over 5 dagen (mogelijk i.o.m. projectmanager aangepaste werktijden)
Doelstelling
De Projectondersteuner Huisvesting draagt bij aan een effectieve en efficiënte projectorganisatie door, aan de hand van beschikbare templates en processen, ondersteuning te geven bij het voorbereiden en realiseren van huisvesting vraagstukken. Hij/zij verricht projectcoördinatie en past daarnaast zelfstandig projectmanagementproducten toe. De Projectondersteuner Huisvesting bouwt en onderhoudt netwerken ten behoeve van een gezamenlijke aanpak van vastgestelde projectmanagementproducten en maakt uitvoeringsafspraken. De Projectondersteuner Huisvesting doet voorstellen vanuit de uitvoeringspraktijk ter verbetering van vastgestelde projectmanagementproducten en implementeert vastgestelde verbeteringen.
Verantwoordelijkheden
zie doelstelling
Vakmatige taken
Het toe passen van vastgestelde projectmanagementproducten volgens gestandaardiseerde methoden, technieken en bekende benaderingswijze. Binnen het vakgebied komt een aantal werkterreinen voor waarop de Projectondersteuner Huisvesting wordt ingezet, zoals administratieve bouwvoorbereiding, projectadministratie en archivering. Taken zijn o.a.
Inrichten en beheren projectdossiers en archiveren documenten.
Adviseren projectleider gevraagd en ongevraagd.
Beheren logboeken (risico, leerpunten, dagelijks) conform Prince2®.
Ondersteunen bij opstellen van (sturings)rapportages.
Reviewen projectmanagementdocumenten.
Administratieve behandeling en afhandeling opdrachten binnen project (prijsaanvraag, offerte, opdracht en facturatie processen) d.m.v. een systeem (smartstream).
Monitoren begroting/budget en afwijkingen hierop.
Inplannen (projectteam)overleg, verslaglegging, actiepunten en archivering.
Opstellen en/of bewaken projectplanningen d.m.v. Ms-Project en Principal Toolbox
Beheren, bewaken en archiveren VOG en GV externe medewerkers.
Leidinggevende taken
nvt
Contacten
Intern/Extern
Inzet in de lijn of project
Inzet is op projectmatige basis
Opleiding
Prince2 Foundation certificaat
Werkervaring
MBO werk- en denkniveau
Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Huisvesting en/of projectmatig werken
Kennis en kunde van projectmatig werken
Ervaring in financieel bewaken en sturen in projectadministraties
Ervaring in het opstellen en aanpassen van bouw- en overall planningen d.m.v. Ms-Projects.
Competenties
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
Kwaliteitsgerichtheid;
Flexibel gedrag;
Samenwerken.
Schriftelijke Uitdrukkingsvaardigheid
Is in staat ideeën, meningen standpunten en besluiten, in een voor anderen begrijpelijke en correcte taal op schrift te stellen en af te stemmen op de lezer.
Organisatiesensitiviteit
Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
Organisatievermogen
Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties en tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaatsvinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt daar waar nodig de plannen en opzet bij.
Resultaatgerichtheid
Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
Vakmanschap
Beschikt over inhoudelijke kennis en past vaardigheden op een adequate wijze toe.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 31 07 2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 07 2018 voor 36 uur per week.
Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Fase 1: Schriftelijke beoordeling
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van projectmatig werken
Gunningscriteria (wensen)
15 % Ervaring met Prince2 en/of Prince2 gecertificeerd is een wens en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.
Benoem waar de ervaring is opgedaan (naam van de opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een korte beschrijving van de werkzaamheden.
Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase
plaatsvinden.
Scoreverdeling:
Alleen werkervaring: 2/5
werkervaring icm Prince2®Foundation certificaat 5/5
15 % Ervaring in financieel bewaken en sturen in projectadministraties is een pré
Benoem in de toelichting waar deze ervaring is opgedaan en geef één of meerdere voorbeelden van de werkervaring mbt de ervaring met het financieel bewaken en sturen in projectadministraties.
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
30 % Ervaring in het opstellen en aanpassen van bouw- en overall planningen d.m.v. Ms-Projects is een pré.
Benoem in de toelichting waar deze ervaring is opgedaan en geef één of meerdere voorbeelden van de werkervaring met het opstellen en aanpassen van bouw- en overall planningen d.m.v. Ms-Projects.
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
35 % Ervaring in (een) gelijkwaardige rol(len)/opdracht(en) is een wens.
De kandidaat moet middels de referentie aantonen dat hij/zij minimaal één project als projectondersteuner heeft vervuld.
Benoem in de refentie waar deze ervaring is opgedaan middels de STAR methodiek.
De toelichting in de referentie is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels de referentie zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
De inschrijver gaat bij het meesturen van de referentie(s) akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de politie.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
Sjabloon : Template Referentie aanvraag 001060.doc
5 % Minimaal 5 jaar ervaring op t gebied van huisvesting en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.
Benoem waar de ervaring is opgedaan (naam van de opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een korte beschrijving van de werkzaamheden.
Planning
Start publicatie 15-05-2017 00:00
Einddatum vragen 17-05-2017 10:00
Beantwoording vragen 17-05-2017 23:59
Sluiting publicatie 24-05-2017 10:00
Beoordeling offertes (vanaf) 24-05-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 24-07-2017 23:59
|