Beschrijving
Start publicatie 17-05-2017 00:00
Vragen stellen tot 22-05-2017 10:00
Beantwoording vragen 24-05-2017 17:00
Offerte indienen tot 29-05-2017 08:00
Start beoordeling 29-05-2017 08:00
Verwachte gunning 01-06-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
een leefbare lokale samenleving
opbouw, bescherming en onderhoud van bebouwing
goede harmonie en veiligheid voor organisatie en samenleving
Dat is wat de gemeente voor haar bijna 30.000 inwoners wil realiseren. Boxmeer zoekt kandidaten met een stevige dosis initiatief en ondernemingsgeest. Professionals die in nauw contact met klanten oplossingen bedenken en resultaten boeken en zo helpen de missie te verwezenlijken.
De Sector Ruimte bestaat uit de afdelingen Openbare Werken, Ruimte & Economie, Bedrijfsbureau en Vergunningen. De afdeling Vergunningen voert alle wettelijke gemeentelijke taken uit welke gericht zijn op het bereiken en behouden van een adequate uitvoering van de WABO, APV en Bijzondere wetten in de vorm van informatievoorziening/ dienstverlening (het loket van de overheid) en vergunningverlening. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het opstellen van beleidstukken binnen dit vakgebied en zoeken zij integraal naar mogelijkheden voor de klant. Voor deze afdeling zijn wij in de periode van afwezigheid op zoek naar een zeer gemotiveerde en enthousiaste:
Medewerker APV/bijzondere wetten (vergunningen)
Werkzaamheden
In de periode van afwezigheid medewerkster adequate invulling geven aan het (inhoudelijk en integraal)
beoordelen van aanvragen om vergunningen/ toestemmingen op het gebied van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en Bijzondere wetten, zoals besluiten over evenementen, drank- en horeca, BIBOB, Wet op de Kansspelen, Leegstandswet. Hiertoe hoort ook het informeren van de (interne en externe) klant alsook schriftelijke en mondelinge contacten met onze adviseurs, zoals Brandweer, GHOR en Politie.
Kandidaatomschrijving
We zoeken een stevige en duidelijke kandidaat die doelgericht, integraal en besluitvaardig optreedt. Deze kandidaat heeft kennis van de geldende wet- en regelgeving, is praktisch en houdt rekening met de betrokken partijen. Deze kandidaat is direct inzetbaar, toegankelijk, verantwoordelijk en voert zelfstandig de werkzaamheden uit.
Gezien de hierboven omschreven situatie zijn wij op zoek naar een medewerker op HBO, werk- en denkniveau, nadere specialisatie bestuurskunde / integrale Veiligheidskunde (of vergelijkbare opleiding.) Kennis van APV, Drank en Horecawet en Bijzondere wetten. Kennis van en affiniteit met de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures en nieuwe ontwikkelingen is hierbij wenselijk.
Een medewerker met minimaal 4 jaar ervaring op dit vakgebied in de afgelopen 5 jaar bij een vergelijkbare gemeente.
Opleidingsniveau
Uit het CV blijkt aantoonbaar HBO opleiding Bestuurskunde / Overheidsmanagement / Integrale Veiligheidskunde.
Werkervaring
Uit het CV blijkt minimaal 4 jaar ervaring op het vakgebied APV / Bijzondere wetten in de afgelopen 5 jaar bij een vergelijkbare gemeente.
Kennis
Uit het CV blijkt aantoonbaar kennis van wet- en regelgeving op het gebied van APV/ Bijzondere wetten en bestemmingsplannen.
Wet DBA
De inschrijver gaat akkoord met bijgevoegde modelovereenkomst. Waarbij wordt opgemerkt dat de opdrachtgever expliciet toeziet op een zelfstandige die beschikt over een (oude) relevante VAR-WUO verklaring. Bedoelde verklaring moet door de inschrijver worden overhandigd indien deze behoort tot de top 3 en dus wordt uitgenodigd op gesprek. Indien de zelfstandige geen (oude) relevante VAR WUO verklaring kan overhandigen dan zal opdrachtgever voordat de opdracht wordt gegund zelf beoordelen of de zelfstandige aan de gestelde fiscale eisen voldoet. De zelfstandige werkt in dat geval te allen tijde mee aan deze toets. Ter informatie wordt u erop gewezen dat opdrachtgever thans maatregelen treft ten einde uitvoering te geven aan de wet DBA. In verband hiermee worden procedures en modelovereenkomsten opgesteld om uitvoering te geven aan de wet.
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG
VAR-verklaring - indien van toepassing
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 40 %
Opleidingsniveau
Heeft u een afgeronde HBO opleiding Bestuurskunde / Overheidsmanagement / Integrale Veiligheidskunde?
Weging: 15 %
Werkervaring
Heeft u minimaal 4 jaar ervaring op het vakgebied in de afgelopen 5 jaar bij een vergelijkbare gemeente?
Weging: 15 %
Kennis
Heeft u kennis van de WABO? Deze kennis moet blijken uit toegevoegde CV.
Weging: 5 %
Applicaties
Heeft u ervaring met SquitXo? Deze kennis moet blijken uit toegevoegde CV.
Weging: 5 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij het gesprek wordt natuurlijk nagegaan of een kandidaat de gewenste opleiding, werkervaring en competenties heeft. Daarnaast kijken we of een kandidaat past binnen de gemeente Boxmeer en de afdeling.
Weging: 20 %
|