Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1210
|
Aanvang
|
1 juni 2017
|
Duur
|
tot 1 november 2017
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 2 maand(en)
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
24 uur
|
Verloopt op
|
30-05-2017 09:00
|
Opdracht
Opdracht aanpak en business case ICT-contractmanagement
De gemeente wil het ICT-contractmanagement op een hoger plan krijgen. Het eigenaarschap, de budgetten en contracten van vakapplicaties is belegd bij de valafdelingen, het eigenaarschap van generieke ICT-voorzieningen is belegd bij de afdeling Informatie & Automatisering. Doel van de opdracht is om beter grip te krijgen op nieuwe inkooptrajecten, maar ook op lopende contracten.
De opdracht bestaat uit 2 delen:
1. Quick scan en Plan van Aanpak
Quick scan van de stand van zaken van het ICT-contractmanagement per afdeling
Opstellen Plan van Aanpak totale inventarisatie
2. Uitvoering PvA inclusief:
complete inventarisatie alle ICT-contracten en aansturen volledige vastlegging in contractenbank en financiële verplichtingenadministratie (meerjarig)
business case met te realiseren incidentele en structurele besparingen door beter ICT-contractmanagement inclusief licentiebeheer, voorstel voor te saneren applicaties en voorstellen voor aanvulling aanbestedingseisen
advies inrichting ICT-contractmanagement inclusief licentiebeheer.
De 1e fase dient voor 1 juli te zijn afgerond; de 2e fase voor 15 september 2017. De resterende weken tot 1 november 2017 worden ingezet voor overdracht en implementatie.Na de 1e fase vindt een go/ no go moment plaats voor de gunning van de opdracht voor de 2e fase.
De werkzaamheden vinden o.a. in overleg met de beheerder van het gemeentelijke contractbeheersysteem Voor uitvoerende werkzaamheden is enige secretariële ondersteuning beschikbaar.
Gunningscriteria (weging)
Minimaal afgeronde HBO - opleiding (20%)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, met het opzetten van én uitvoeren van ICT-contractmanagement (30%)
Kennis van hard- en software, AV, licenties, inhuur, beheer en onderhoud met inkoop van ICT producten, diensten en licenties (15%)
Uurtarief gemaximeerd op € 85,00 per uur, inclusief reiskosten/exclusief BTW (15%)
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (20%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Je hebt een gezonde dosis lef en overtuigingskracht om weerstand weg te nemen.
Je bent realistisch en praktisch en weet haalbaarheid en acceptatie van acties en plannen goed in te schatten, en weet daar waar nodig alternatieven te bedenken.
|