Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Advisering Vergunningverlening
 
Sluitingsdatum
2017-06-19 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving

Van 10-7-2017 t/m 10-7-2027  
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Bouwkunde & Civiele techniek 
 

Planning
Start publicatie 24-05-2017 00:00
Vragen stellen tot 06-06-2017 08:00
Beantwoording vragen 09-06-2017 16:00
Offerte indienen tot 19-06-2017 08:00
Start beoordeling 19-06-2017 08:00
Verwachte gunning 14-07-2017 00:00

2. Omschrijving
De voorbereiding van de vergunningverlening op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo, en in de nabije toekomst: de Omgevingswet) en daarmee samenhangende wetgeving, waaronder de deels nog geldende Monumentenwet, en voor die vergunningverlening wenselijke of noodzakelijke spelregels (zoals welstandsregels) vindt voor de gemeenten Hardenberg en Ommen plaats door de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg. Deze dienst is een zelfstandig orgaan in de zin van de Wet gemeenschappelijke regelingen. Het kan voorkomen dat eenzelfde type activiteit of advies tegelijkertijd voor beide gemeenten moet plaatsvinden. Indien dit van toepassing is zijn er volgens de Aanbestedende Dienst efficiëntie en financiële voordelen te behalen.
Met het afsluiten van een Raamovereenkomst Advisering vergunningverlening met één geselecteerde partij beoogt de Aanbestedende Dienst een kwalitatief goede deskundige te kunnen contracteren die zorgdraagt voor professionele advisering voorafgaand aan besluitvorming over met name vergunningverlening door een van beide gemeenten.
Binnen deze Raamovereenkomst kunnen diverse opdrachten worden verstrekt door middel van Nadere Overeenkomsten.


3.   Korte beschrijving opdracht
Onder Advisering vergunningverlening wordt in deze opdracht verstaan:
• Welstandsadvisering door de door gemeenteraad aangewezen of aan te wijzen stadsbouwmeester op grond van de Woningwet met het oog op na het uitbrengen van het advies te nemen besluiten op grond van de Wabo;
• Opstellen van en advisering over beeldkwaliteitsplannen, waaraan verzoeken om een vergunning op grond van de Wabo kunnen worden getoetst;
• Opstellen van, bijstelling van en advisering over welstandsnota’s voor de beide gemeenten
• Advisering door bestaande of in te stellen monumentencommissie op grond van wet- en regelgeving (artikel 15 Monumentenwet en gemeentelijke verordeningen) en met inachtneming van bestaande of aan te passen reglementen en werkwijzen; bij een in te stellen commissie dient het aantal leden en de kwaliteit van die leiden overeen te komen met de “Handreiking Gemeentelijke Monumentencommissies” zie Bijlage 3 2009 VNG Handreiking Monumentencommissies;
• Advisering over toepassing van regels van bestemmingsplannen en beheersverordeningen met het oog op welstandsaspecten en/of ruimtelijke kwaliteitsplannen, waaronder inrichting van erven (“ervenconsulentschap”);
• Opstellen wettelijk verplichte jaarverslagen (artikel 12b Woningwet) en eventuele toelichting daarvan bij bestuursorganen van de gemeenten.

Looptijd van de overeenkomst is 10 jaar met de mogelijkheid om uiterlijk 6 maanden voor het einde van het kalenderjaar de overeenkomst op te zeggen en tot ontbinding van de Overeenkomst over te gaan



Kandidaatomschrijving
Met het afsluiten van een Raamovereenkomst Advisering vergunningverlening met één geselecteerde partij beoogt de Aanbestedende Dienst een kwalitatief goede deskundige te kunnen contracteren die zorgdraagt voor professionele advisering voorafgaand aan besluitvorming over met name vergunningverlening door een van beide gemeenten.

Binnen deze Raamovereenkomst kunnen diverse opdrachten worden verstrekt door middel van Nadere Overeenkomsten.

 

Eisen

Lidmaatschap
Aantoonbaar in het bezit van het Lidmaatschap van de Federatie Welstand en/of medewerking aan landelijke netwerken en/of kennisinstituten op het gebied van Welstands- en/of Monumentenadvisering.


Deskundigheid
Op CV aantoonbaar deskundig op onderstaande onderdelen. Deskundigheid is aantoonbaar te maken door de aanlevering van CV’s van kandidaten die over de gevraagde expertise beschikken, opgedaan in de afgelopen 15 jaar. o Welstandadvisering en monumentenadvisering o Landschapsinrichting en erven o Beleids- en bestuurlijke advisering o Opstellen van beleidsdocumenten op het gebied van monumenten en welstand en opstellen jaarverslagen o Juridische deskundigheid in verband met opstellen van adviezen, die in het kader van bezwaren- en beroepsprocedures ‘juridisch houdbaar’ zijn. De deskundigheid wordt door de beoordelingscommissie van de Bestuursdienst vastgesteld.
Referentie vereist


Gevraagde documenten

aanleveren bij offerte

-Plan van Aanpak

-Tarieventabel (zoals omschreven in bijgevoegd Leidraad)


aanleveren na gunning

-Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA), binnen 8 weken na definitieve gunning

-VOG (indien de opdracht wordt gegund aan een ZZP-er), binnen 14 dagen na definitieve gunning


Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht wordt om een Plan van Aanpak gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Geef in het Plan van Aanpak aan hoe je de opdracht wil gaan uitvoeren, wat je belangrijk vindt, etc. zodat de aanbestedende dienst een compleet beeld heeft van de inschrijvende partij zoals hij de opdracht ziet. Minimaal een ½ A4, max 2 ½ A4. Lettertype Arial 10 pnt. De Aanbestedende Dienst wil minimaal onderstaande aandachtspunten uitgewerkt terug zien in het PvA: 1. In ieder geval is ook van belang dat in het plan van aanpak tot uitdrukking komt wat de frequentie is van advisering door stadsbouwmeester en welstandscommissie. 2. Hoe de processen en procedures zijn ingericht met het oog op een adequate, deskundige en snelle advisering richting gemeenten en met het oog op mogelijke rechtstreekse inbreng van aanvragers van vergunningen en/of monumenteneigenaren. De opsomming is niet limitatief.
Weging:25 %|

Werkervaring Advisering Stadsbouwmeester
Op CV aantoonbaar werkervaring met advisering als Stadsbouwmeester aan gemeenten, opgedaan in de afgelopen 15 jaar.

-1 tot 2 jaar werkervaring (5 %)

-2 tot 5 jaar werkervaring (10 %)

-5 jaar of meer (15 %)

Weging:15 %


Werkervaring Monumentencommissie
Op CV aantoonbaar werkervaring met advisering vanuit de Monumentencommissie, opgedaan in de afgelopen 15 jaar.

-1 tot 2 jaar werkervaring (2 %)

-2 tot 5 jaar werkervaring (5 %)

-5 jaar of meer (10 %)

Weging:10 %


Werkervaring opstellen nota's / jaarverslagen
Op CV aantoonbaar werkervaring met het opstellen van, adviseren over én geven van bestuurlijke toelichting op welstandsnota's én jaarverslagen, opgedaan in de afgelopen 15 jaar.

-1 tot 2 jaar werkervaring (1 %)

-2 tot 5 jaar werkervaring (2 %)

-5 jaar of meer (5 %)

Weging:5 %


Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.-Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met 3 inschrijvende partijen gesprekken gevoerd. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Gedurende het gesprek wordt de inschrijver getoetst of hij kan voldoen aan de gestelde criteria zo
als beschreven in deze Leidraad. Vanuit de BOH zijn drie beoordelaars aanwezig en een inkoopadviseur. De inschrijver geeft vooraf aan wie er namens zijn organisatie deel zal nemen aan het gesprek, de inschrijver mag maximaal 2 personen meenemen.
Weging:25 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht