Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ08778
 
Opdracht
Projectleider,16 u per wk
 
Sluitingsdatum
2013-08-19 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdracht informatie

 

 

Startdatum 19-8-2013
Einddatum 12-11-2013
Optie tot verlenging Ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project
Aanvraag reden opmerkingen Hoe dekking geregeld wordt voor het project website RVB i.o. De CIO. Opdracht gekregen om op 15-9 een landingspagina te realiseren en daarna een uitgebreidere site (november?) van de RVB op basis van het ondernemingsplan.

 

 

 

FUNCTIE PROFIEL

 

Voor het project website RVB (Rijksvastgoedbedrijf) i.o. De CIO (n.a.v. de wensen van de CEO ai van RVB io) is IV (informatievoorziening)opzoek naar een projectleider. Het verwachte capaciteitsbeslag is 2 dagen/week, die aan de volgende kenmerken voldoet: 
 
-kennis van de Rgd organisatie;
-kennis van de Rgd IV- en ICT-omgeving;
-ruime ervaring in projectvoering/leiding (>5 jaar);
-ervaring met het aansturen van een externe sourcingpartij;
-zoekt draagvlak voor oplossingen;
-legt afspraken goed vast en bewaakt deze;
-is bruggenbouwer, omdat 4 invoegende organisaties zich moeten herkennen in de opgeleverde producten.



1. Algemene omschrijving

• leiding van complexe (interdepartementale) project(en) (met duidelijke verbanden) op primair of ondersteunend vakgebied

• projecten zijn resultaatgericht en hebben een operationeel en/of tactisch karakter

• top-down: vertaling van (samenhangende) beleidsonderwerpen naar primaire of ondersteunende projecten

• projecten zijn inhoudelijk sterk verweven met en projectresultaten hebben structurele (meerjarige) invloed op andere primaire of ondersteunende projecten, (beleids)terreinen en (organisatie)processen

• projectleiding en aansturing van projectteam of –eenheid met vakinhoudelijke en/of (ondersteunende) projectmedewerkers en/of begeleiding van en toezicht op (werken van) derden

• op operationeel en/of tactisch niveau vertegenwoordigen, netwerken en onderhouden van contacten

• inhoudelijke toelichting (intern en extern) van projecten, projectresultaten en consequenties (“hoe”)

 

2. Projectleiding

• effectieve leiding en planning, efficiënte inzet van mensen en middelen, toegekende budgetten en nauwgezette (kwaliteits- en voortgangs)bewaking

• personeelsinstrumenten op tijdige en juiste wijze toegepast

• (project)medewerkers op adequate wijze ondersteund en aangestuurd en/of begeleiding van en toezicht op (werken van) derden

• gestructureerd werkoverleg en adequate (interne) communicatie

• inhoudelijke, procesmatige en procedurele voorbereiding van besluitvorming in de verschillende fasen van project

• opleveren van management- en sturingsinformatie en geven van advies

 

3. Initiatief(fase)

• vastlegging stand van zaken en analyse relevante context, markten, informatie en ontwikkelingen

• onderzoek naar probleem- en doelstellingen

• formulering (eind)resultaten, beoordelen politieke, maatschappelijke en/of organisatorische haalbaarheid en benoemen kritische succesfactoren

• kaderstelling en projectafbakening

• formulering projectopdracht

 

4. Definitie(fase)

• informatie verzameld en geanalyseerd

• formulering eisen(pakket) en (rand)voorwaarden

• onderzoek naar politieke, maatschappelijke en/of organisatorische haalbaarheid

• plan van aanpak en projectprogramma opgesteld (definiëren fasen, benoemen deelprojecten/-producten, projectstructuur- en organisatie, bepalen financiën en globale planning)

• rekening houdend met andere politieke, maatschappelijke en/of organisatorische vraagstukken

 

5. Ontwerp(fase) • uitwerking en concretisering plan van aanpak en projectprogramma in een projectontwerp

• aanpalende projecten, beleid en processen getoetst op consequenties voor en van de eigen projecten

• bepalen benodigde mensen en middelen en te hanteren methoden, technieken en dergelijke

 

6. Voorbereiding(fase)

• opstellen gedetailleerde (implementatie en realisatie)plannen, (stroom)schema’s, instructies, draaiboek en dergelijke

• onderhandeling met in- en externe toeleveranciers en (markt)partijen/ opstart aanbestedingsprocedure

• afstemming met en kennisontwikkeling en -borging bij (bij de realisatie) relevante betrokkenen

 

7. Realisatie(fase)

• aanbesteding, contracteren van derden

• implementatie en realisatie van plannen

• opstellen van instructies, richtlijnen en handboeken voor en opleiding van gebruikers (beheer)

• bijstellen en uitwerken van voorschriften en (rand)voorwaarden voor evaluatie, monitoring, uitvoering en toepassing

 

8. Nazorg(fase) • evaluatie van implementatie en realisatie project en van (effectiviteit) projectresultaten

• advies voor verbetering en bijstelling (aanpalend) beleid, processen, producten en diensten

• monitoring beheer- en onderhoudsproces en voorstellen voor optimalisatie

 

9. Speelruimte / Kaders

• abstractere (project)onderwerpen en niet duidelijk omlijnde keuzefactoren en kaders

• wet- en regelgeving, vastgesteld beleid en overige richtlijnen

• beoordeling op efficiëntie en effectiviteit van projectleiding en doorlopen projectfasen en op bruikbaarheid van projectresultaten en op afstemming daarvan op andere projecten, (beleids)terreinen en (organisatie)processen

• wijze van projectleiding, aansturing mensen worden aan het eigen inzicht over gelaten en de wijze waarop de verschillende projectfasen worden doorlopen en oplevering projectresultaten komen tot stand op basis van een besluitvormingsproces

 

10. Kennis & Vaardigheid

• gespecialiseerde en/of brede kennis van het aandachtsgebied en daarmee samenhangende beleidsonderwerpen

• kennis van methoden en technieken voor projectmanagement

• inzicht in organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhangen in bredere context dan de scope van de eigen projecten

• vaardigheid in het leiden, voorbereiden, implementeren en uitvoeren van projecten

• vaardigheid in het signaleren en analyseren van informatie, ontwikkelingen en problemen

• vaardigheid in het inhoudelijk toelichten van projecten, projectresultaten en consequenties

 

11. Contacten

• de contacten kenmerken zich door het intern en extern inhoudelijk afstemmen en adviseren

• met opdrachtgever over project(resultaten), (financiële) kaders en randvoorwaarden om af te stemmen

• intern en extern over initiatie, voorbereiding, implementatie en uitvoering van projecten om af te stemmen, te onderhandelen en belangentegenstellingen te overbruggen

 

 

Aanvraag gunningscriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Opleidingsniveau zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel Niet ingeschakeld 2
Jaren werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel Ingeschakeld  
Ervaring bij Rijksgebouwendienst Ingeschakeld  
Ervaring in Vastgoed en/of Utiliteitsbouw sector Niet ingeschakeld 1
Ervaring in publieke sector Ingeschakeld  
Relevantie werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel Ingeschakeld  
Ervaring met projectmatig werken Ingeschakeld

 

Uren en werkdagen

16

 

 
Type opdrachtgever
Ministerie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht