Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-7-2017 |
Einddatum |
30-6-2018 |
Optie tot verlenging |
Ja, uiterlijk t/m 30-6-2019 |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
|
|
De projectleider ondersteunt de programmamanager in het proces- en risicomanagement, planning en beheersing van de groei-aspecten die het programma RCM kent. Tot de taken behoren:
• Risicomanagement: het regelmatig houden van challengegesprekken en risicosessies met de programmateamleden. Het opstellen en beheren van het risicologboek voor alle projecten binnen het programma. Het periodiek en op verzoek analyseren van de ontwikkelingen en opbouw van het risicologboek. Het periodiek rapporteren van de stand van zaken van het risicologboek. Het tijdig intevenieren richting programmateamleden en / of de programmamanager op die momenten dat extra acties ten aanzien van risico’s benodigd is.
• Procesmanagement: het beschrijven en opstellen van processchema’s van de huidige processen, gewenste processen en GAP’s.
• Beheersing van de groei-aspecten (verandermanagement):
• Planning: verantwoordelijk voor monitoring en beheren van de masterplanning door regelmatige afstemming met de projectleiders. Zorgen voor een nauwgezette kwaliteits- en voortgangsbewaking. Het zorgen voor tijdige actie daar waar gezien wordt dat de vastgestelde planning mogelijk niet gehaald kan worden. Het meedenken in en opstellen van scenario’s voor versnelling of beperking van vertragingen.
• Het opstellen van financiele overzichten, uitgewerkt in excel, grafieken en schema’s.
Functie-eisen
Werk- en denkniveau
• WO
Kennis en ervaring
• Je hebt minimaal WO-werk en denkniveau.
• Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met IPMA-C en/of Prince2 en/of vergelijkbare projectmanagementmethode.
• Je hebt aantoonbare kennis van RISMAN en PPI-analyses
• Je hebt ervaring met risicomanagement bij grote projecten en programma’s.
• Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het beheersen van een programma.
• Je kunt processen op een overzichtelijke wijze weergeven in processchema’s.
• Je hebt gedegen kennis van planningsmanagement
• Je kunt memo’s, rapportages en presentaties opstellen die vanaf operationeel tot bestuurlijk niveau te gebruiken zijn.
• Je bent een onafhankelijke denker, flexibel, klantgericht en hebt bewezen (in samenwerking met anderen) het afgesproken resultaat op tijd te bereiken.
• Je kunt goed samenwerken, plannen, organiseren en innovatief handelen. Je neemt initiatief.
• Je kunt omgaan met organisatorische onduidelijkheid.
• Je bent resultaatgedreven, aanspreekbaar, integer, ondernemend en verbindend.
• Je beschikt over organisatiesensitiviteit.
Meest essentiële competenties
• Analyserend vermogen
• Samenwerken
• Leervermogen
• Initiatief
• Plannen en organiseren
• Overtuigingskracht
• Organisatiesensitiviteit
• Flexibiliteit
• Innovatief handelen
|