Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Teamleider Personeel & Organisatie
 
Sluitingsdatum
2017-08-25 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving

Van 11-9-2017 t/m 1-3-2018   |   Optie verlenging: 3 x 3 maanden   |   Standplaats: Venlo   |   €110 - €135 per uur   |   Personeel & Organisatie   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 1

 

Planning

Start publicatie
15-08-2017 17:00
Vragen stellen tot
17-08-2017 09:00
Beantwoording vragen
21-08-2017 16:00
Offerte indienen tot
25-08-2017 09:00
Start beoordeling
25-08-2017 09:00
Verwachte gunning
04-09-2017 12:00

Opdrachtomschrijving

De gemeente is volop bezig met een transformatieproces. Van een product-georienteerde organisatie met afdelingen naar een organisatie met teams van professionals (vakmensen) die niet anders kunnen en willen dan samenwerken om de noodzakelijke dienstverlening te kunnen garanderen. Van afdelingsgrenzen naar teamverbindingen in een nieuwe netwerkorganisatie.

Het team Personeel en organisatie (P&O) maakt onderdeel uit van de gemeentelijke organisatie die uiteindelijk uit 28 teams zal bestaan. In het team zijn ongeveer 25 personen werkzaam. Het team bestaat uit de volgende onderdelen: HR-advies, beleidsadvies en loopbaancentrum inclusief de HR-Desk en de rechtspositionele en administratieve ondersteuning.

Voor het welslagen van de transformatie is het huidige en toekomstige team P&O van cruciaal belang. Cruciaal omdat vanuit dit team een aantal taken moet worden uitgevoerd cq. gefaciliteerd in de organisatieontwikkeling. Op dit moment is het team echter onvoldoende in positie om deze opdracht goed te kunnen uitvoeren. Het team is zowel kwalitatief als kwantitatief niet toegerust voor het adequaat uitvoeren van zijn huidige reguliere taken laat staan de trekkersrol vervullen in het proces van organisatieontwikkeling. De basis is op vele fronten onvoldoende op orde. Het team heeft in de afgelopen jaren niet de management aandacht gekregen die nodig was.

Opdracht:
  1. Het invullen van de dagelijkse, operationele aansturing van het team: situationeel leidinggeven. Directief waar noodzakelijk en coachend waar mogelijk.
  2. Het op orde brengen van de dienstverlening van het team P&O. Uitgangspunt hierbij is dat het team kwalitatief en kwantitatief op niveau wordt gebracht om zijn huidige en toekomstige taken te kunnen uitvoeren zoals van een team met professionals (vakmensen) mag worden verwacht.

Kandidaatomschrijving

  • Academisch denk- en werkniveau;
  • Leidinggevende werkervaring op zowel directie als managementniveau, natuurlijk leiderschap, coachende kwaliteiten;
  • P&O kennis en ervaring;
  • Bewezen effectieve senioriteit als verandermanager bij complexe projecten van organisatieontwikkeling;
  • Ervaring in 100.000+ gemeenten;
  • Het vermogen om moeiteloos op diverse niveaus van de organisatie te kunnen opereren;
  • Sterk analytisch denkvermogen, organisatievermogen, beinvloedingsvermogen;
  • Sterke verbindende kwaliteiten die samenwerking tussen de medewerkers in de organisatie versterkt;
  • Bewezen bestuurlijke sensitiviteit.


 

Gespreksplanning

Gemeente Venlo nodigt 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 4 tot en met 8 september.  Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venlo op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Opleiding

Op CV aantoonbaar een afgeronde WO opleiding.

Werkervaring

Op CV aantoonbare werkervaring van tenminste 8 jaar, opgedaan in de afgelopen 10 jaar, als teamleider/manager.

Werkervaring

Op CV aantoonbare werkervaring van tenminste 3 jaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, binnen een gemeente.

Gevraagde documenten

aanleveren na gunning

  • Kopie polis beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (indien ZZP-er)
  • Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %

Opleiding

Op CV aantoonbaar een afgeronde WO opleiding, richting Bedrijfskunde.
Weging: 25 %

Werkervaring

Op CV aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar, tenminste 2,5 jaar werkervaring binnen een 100.000+ gemeente. Dit moet zéér duidelijk /letterlijk naar voren komen op het CV!
Weging: 20 %

Werkervaring

Op CV aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar, minimaal 2 jaar werkervaring op een afdeling P&O / HRM.
Weging: 15 %

Sollicitatiegesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In het sollicitatiegesprek wordt gekeken naar: - Klik met het team 10% - Passendheid in de rol 5% - De competenties: analytisch denkvermogen, bestuurlijke sensitiviteit, leidinggeven, besluitvaardigheid, verbinden.
Weging: 25 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht