Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Raamovereenkomst Bouwplantoetsing Constructieve Veiligheid
 
Sluitingsdatum
2017-09-22 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving
Van 16-10-2017 t/m 16-10-2019   |   Optie verlenging: 2 x 12 maanden   |
Bouwkunde & Civiele techniek   |   Uren: 999 per week   |   Aantal FTE: 
 
 
Planning
Start publicatie 28-08-2017 00:00 
Vragen stellen tot 11-09-2017 08:00 
Beantwoording vragen 15-09-2017 16:00 
Offerte indienen tot 22-09-2017 08:00 
Start beoordeling 22-09-2017 08:00 
Verwachte gunning 10-10-2017 00:00 
 
 
Opdrachtomschrijving
 
Omschrijving
De toetsing van bouwplannen voor wat betreft de constructieve veiligheid en de contacten daarover, vinden voor de gemeente Hardenberg en de gemeente Ommen plaats door de Bestuursdienst Ommen Hardenberg (BOH). Deze dienst is een zelfstandig orgaan in de zin van de Wet gemeenschappelijke regelingen.
BOH is de Aanbestedende Dienst en is voornemens een Raamovereenkomst “Bouwplantoetsing Constructieve Veiligheid” af te sluiten met één partij, namens beide gemeenten en de BOH voor de duur van twee (2) jaar met de mogelijkheid om twee (2) keer één (1) jaar te verlengen.
De Raamovereenkomst heeft betrekking op opdrachten van de BOH namens de gemeenten Ommen en Hardenberg en heeft geen betrekking op opdrachten van particuliere opdrachtgevers.
De geselecteerde partij is vrij om particuliere opdrachten aan te nemen.
Het optreden van geselecteerde partij als adviseur in bezwaar- en beroepsprocedure van particuliere opdrachtnemers tegen de gemeenten zal evenwel niet als een passende houding worden ervaren in de werkrelatie.
De Opdrachtnemers zijn verplicht marktconform aan te bieden.
 
De Aanbestedende Dienst wil kwalitatief goede deskundigen aantrekken die de Aanbestedende Dienst vanuit een onafhankelijke positie kunnen adviseren en ondersteunen bij de toetsing van bouwplannen voor wat betreft de constructieve veiligheid en de contacten daarover.
 
3. Onafhankelijkheidsvereiste
Een juridisch vereiste is onafhankelijkheid:
a. In het geval het adviesbureau zelf de constructie van het bouwplan of van een onderdeel van het bouwplan heeft uitgewerkt, kan het adviesbureau de BOH niet adviseren over de constructieve veiligheid van het bouwplan of van het betreffende onderdeel.
b. De door het adviesbureau in te zetten medewerker voor de toetsing van een bouwplan is niet betrokken bij een bouwplan met dezelfde aanvrager en/of gemachtigde dat het adviesbureau via andere een overeenkomst in opdracht heeft gekregen.
Onder aanvrager en gemachtigde wordende personen of bedrijven verstaan die op het Aanvraagformulier Omgevingsvergunning van het desbetreffende bouwplan vermeld staan.
c. De door het adviesbureau in te zetten medewerker voor de toetsing van een bouwplan is niet privé betrokken bij dat bouwplan.
 
4. Korte beschrijving opdracht
Om pieken in het aantal aanvragen omgevingsvergunningen bouwen op te vangen, en voor vervanging van de eigen constructeur in geval van langdurig verlof en/of ziekte, is het wenselijk een constructie-adviesbureau achter de hand te hebben voor de toetsing van de constructieve veiligheid van bouwplannen.
Onder de toetsing van bouwplannen voor wat betreft de constructieve veiligheid en de contacten daarover, wordt in deze opdracht het volgende verstaan:
a. Het beoordelen van en rapporteren over de volledigheid van de indieningsvereisten op basis van de Ministeriële Regeling omgevingsrecht.
b. Het beoordelen van en rapporteren over de constructieve veiligheid van bouwplannen (zowel nieuwbouw, verbouw als bestaande bouw) op basis van het Bouwbesluit, de Regeling Bouwbesluit, en de door deze wet- en regelgeving aangewezen (delen) van normen en voorschriften.
c. De basis voor deze beoordelingen zijn de door de BOH te verstrekken rapporten, berekeningen en tekeningen van het bouwplan.
d. De toetsing aan het Bouwbesluit - en in het verlengde daarvan aan de Regeling Bouwbesluit - betreft alleen Afdeling 2.1  “Algemene sterkte van de bouwconstructie” en Afdeling 2.2 “Sterkte bij brand”.
e. Voor zover de bouwconstructie tevens noodzakelijk is voor het functioneren van brandscheidingen behoren tot de toets ook Afdeling 2.10 “Beperking van uitbreiding van brand” en Afdeling 2.11 “Verdere beperking van uitbreiding van brand en beperking van verspreiding van rook” van het Bouwbesluit tot het takenpakket.
f. Het beantwoorden van vragen van medewerkers van de BOH over de door het adviesbureau beoordeelde bouwplannen.
g. Het op verzoek van de BOH verstrekken van een second opinion op door de BOH zelf getoetst bouwplannen.
h. Het op verzoek van de BOH ondersteunen van de toezichthouder bij het toezicht op de bouwplaats. Dit betreft zowel de door het adviesbureau als door de BOH zelf getoetste bouwplannen.
De onder a. tot en met g. genoemde werkzaamheden worden in beginsel verricht ten kantore van het adviesbureau. De mogelijkheid bestaat dat bij langdurige afwezigheid van de eigen constructeur de werkzaamheden ten kantore van de BOH verricht dienen te worden.
 
Voor de aanvullende voorwaarden van deze opdracht verwijzen wij uitdrukkelijk naar de Leidraad die is toegevoegd als bijlage. Deze Leidraad is bindend en prevaleert boven de tekst in deze webversie.
 
De Algemene Inkoopvoorwaarden van de BOH, gemeente Hardenberg en Ommen zijn identiek en zijn nadrukkelijk van toepassing op deze Raamovereenkomst. De Algemene voorwaarden van de inschrijvende partij worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
 
De van toepassing zijnde Algemene Inkoopvoorwaarden zijn als bijlage toegevoegd aan de opdracht als bijlage 1. 
 
 
Kandidaatomschrijving
De Aanbestedende Dienst wil kwalitatief goede deskundigen aantrekken die de Aanbestedende Dienst vanuit een onafhankelijke positie kunnen adviseren en ondersteunen bij de toetsing van bouwplannen voor wat betreft de constructieve veiligheid en de contacten daarover.
 
BOH is de Aanbestedende Dienst en is voornemens een Raamovereenkomst “Bouwplantoetsing Constructieve Veiligheid” af te sluiten met één partij, namens beide gemeenten en de BOH voor de duur van twee (2) jaar met de mogelijkheid om twee (2) keer één (1) jaar te verlengen.
 
Aanvullende informatie over de opdracht, de functies en de beoordeling daarvan is opgenomen in de bijgesloten Leidraad (bijlage 2). Deze Leidraad is bindend en prevaleert boven de tekst in deze webversie.
 
Informatie over de functies is opgenomen in deze opdracht als bijlage 3 (zip-bestand met 45 documenten).
Gespreksplanning
Door de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg worden de 3 beste inschrijvers uitgenodigd voor de gespreksronde. De gesprekken vinden plaats op donderdag 5 oktober 2017. De inschrijvers ontvangen de uitnodiging rechtstreeks vanuit de Bestuursdienst.
 
Wanneer de inschrijver op uiterijk woensdag 4 oktober 2017 aan het einde van de dag nog geen uitnodiging heeft ontvangen, behoort de inschrijver niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
 
Wij verzoeken de inschrijvers uitdrukkelijk rekening te houden met de gespreksdatum.
 
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Talentenregiohuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook hierover géén contact met de Bestuursdienst op te nemen.
 
Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op talentenregiohuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.talentenregiohuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten
Toelichting op rooster
Het aantal uren zoals vermeld staat (999), is een fictief aantal. Daar kunnen géén rechten aan worden ontleend. Het exacte aantal uren is van tevoren niet in te schatten door de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg.
Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.
CPV code
71000000-8 - Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie
 
Bijlagen
 
Bijlage 1 Algemene Inkoopvoorwaarden.pdf
 
Bijlage 2 Overzicht verschillende functies.zip
 
Bijlage 3 1e nota van inlichtingen.docx
 
 
 
Eisen
Werkervaring
Aantoonbaar onafhankelijke deskundigheid van de in te zetten medewerkers met betrekking tot de constructieve veiligheid van gebouwen én aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar in het zelfstandig adviseren over de constructieve veiligheid voor gebouwen in gevolgklasse 2. Dat kan plaatsvinden doordat uit CV’s de gevraagde deskundigheid én werkervaring voldoende kan worden afgeleid, zonder dat dit naar personen te herleiden is. Van minimaal 2 en maximaal 3 personen moet een anoniem gemaakt cv bij de inschrijving worden ingediend. 
Referentie vereist 
Opleiding
De in te zetten medewerkers beschikken minimaal over een afgeronde HBO opleiding Bouwkunde en/of Civiele Techniek. 
Programmatuur
Het adviesbureau heeft aantoonbaar de beschikking over betrouwbare en recente programmatuur van een in constructieberekeningen gespecialiseerde softwareleverancier. Dit kan plaatsvinden door het overleggen van een programmalijst én een kopie van het meest recente onderhoudscontract met een desbetreffende leverancier. 
Wet- en regelgeving, normen en voorschriften
Het adviesbureau heeft aantoonbaar de beschikking over de meest recente voor het werk noodzakelijke wet- en regelgeving, normen en voorschriften. Dit kan plaatsvinden door het overleggen van een kopie van het meest recente onderhoudscontract met een desbetreffende leverancier, of door het overleggen van een kopie van het desbetreffende onderdeel uit een gecertificeerd bedrijfskwaliteitsplan. 
Reisafstand bouwlocatie
Indien het ter ondersteuning van de toezichthouder noodzakelijk is, dient (dienen) de in te zetten medewerker(s) aantoonbaar binnen 1 uur op de bouwlocatie aanwezig te zijn. Inschrijver dient in de inschrijving aan te geven hoe hij dit borgt, rekening houdend met het genoemde in hoofdstuk 3 en 5. De beoordeling van de borging ligt bij de BOH. 
 
 
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte 
CV's van minimaal 2 en maximaal 3 in te zetten medewerkers mbt constructieve veiligheid (geanonimiseerd)
Programmalijst gespecialiseerde softwareleverancier
Kopie Onderhoudscontract van een in constructieberekeningen gespecialiseerde softwareleverancier
Kopie Onderhoudscontract Leverancier wet- en regelgeving, normen en voorschriften óf Kopie desbetreffende onderdeel uit een gecertificeerd Bedrijfskwaliteitsplan
Plan van Aanpak
Voorbeeld adviesrapport (per medewerker van wie een CV is ingediend)
1 referentie van een gelijksoortige opdracht (maximaal 3 jaar oud)
Tarieventabel (zoals omschrijven in bijgevoegde Leidraad)
aanleveren na gunning 
VOG (indien de opdracht wordt gegund aan een ZZP-er), binnen 14 dagen na definitieve gunning
Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA), binnen 8 weken na definitieve gunning
 
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 
20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht wordt om een Plan van Aanpak gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Geef in het Plan van Aanpak aan hoe je de opdracht wil gaan uitvoeren, wat je belangrijk vindt, etc. zodat de Aanbestedende Dienst een compleet beeld heeft van de inschrijvende partij zoals hij de opdracht ziet. Minimaal een ½ A4, max 2 A4. Lettertype Arial 9 pnt. De Aanbestedende Dienst wil minimaal onderstaande aandachtspunten uitgewerkt terug zien in het PvA: 1. Organisatie van de aanpak van de adviesvragen 2. Wat is de beoogde behandelduur van de verschillende adviesvragen 3. Welke efficiencyverbeteringen en-kansen worden voorgesteld in de aanpak. Deze opsomming is niet limitatief. U hoeft geen motivatiebrief te maken, deze is komen te vervallen.
Weging:  25 %
 
 
Voorbeeldplan gelijksoortige opdracht
Aantoonbaar in het bezit van een voorbeeldplan van een gelijksoortige opdracht, uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar. De beoordeling van de toepasbaarheid van dit criterium wordt uitgevoerd door de Bestuurdienst Ommen-Hardenberg. Zie hiervoor ook de waarderingstabel uit de Leidraad.
Weging:  13 %
 
 
Voorbeeld adviesrapport
Aantoonbaar in het bezit van een voorbeeld adviesrapport van elke medewerker van wie een cv is ingediend. De voorbeeldrapporten dienen een beeld te geven van de werkwijze, systematiek en opbouw om tot een leesbaar en beargumenteerd advies te komen. Tevens dienen ze om een indruk te krijgen van de mate van eenheid in de manier van werken binnen het bureau. Dit voorbeeldrapport is bij voorkeur een rapport voor een gelijksoortige Opdracht. Gelet op de bovengenoemd beoordelingscriteria is dat echter niet noodzakelijk. De beoordeling van de toepasbaarheid van dit criterium wordt uitgevoerd door de Bestuurdienst Ommen-Hardenberg
Weging: 17 %
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met de 3 beste inschrijvende partijen gesprekken gevoerd. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Gedurende het gesprek wordt de Inschrijver getoetst of hij kan voldoen aan de gestelde criteria zoals beschreven in deze Leidraad. Vanuit de BOH zijn 3 beoordelaars aanwezig en een Inkoopadviseur. De inschrijver geeft vooraf aan wie er namens zijn organisatie deel zal nemen aan het gesprek, de inschrijver mag maximaal 2 personen mee nemen.
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht