Beschrijving
LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216207
Procesbegeleider Ontwikkeling assetmanagement provinciale weginfrastructuur
Inleiding
Het Cluster Mobiliteit & Infra (M&I) is één van de 9 Clusters binnen de provincie. Als schakel tussen overheden, organisaties, bedrijven en onderwijsinstellingen willen we de economische ontwikkeling van de provincie stimuleren en de bereikbaarheid van de steden verbeteren.
De afdeling Verkeersmanagement is de tactische schakel tussen beleid en uitvoering en levert daarmee een bijdrage aan een robuust en betrouwbaar verkeers- en vervoerssysteem. De afdeling vervult hierin een kennisrol, een regisseursrol en een pdrachtgevende wegbeheerdersrol. Het bureau bestaat uit circa 30 medewerkers en is opgebouwd uit een 3-tal clusters: Verkeer, Memo (modellen, evaluatie en monitoren) en Operationeel beleid (infrastructuur). Zowel in Nederland als in de provincie komt er steeds meer aandacht voor het kostenefffectief instandhouden van de infrastructuur. De politieke aandacht hiervoor komt voort uit het feit dat het netwerk van wegen in de provincie nagenoeg af is, de middelen beperkt zijn en de verwachting is dat, vanwege de leeftijd van de infrastructuur, de komende jaren forse investeringen gedaan moeten gaan worden om de veiligheid en betrouwbaarheid te waarborgen. De afdeling heeft diverse concrete acties lopen om invulling te kunnen geven aan de vraagstukken die
gekoppeld zijn aan de bovenstaande ontwikkeling. Er kan naar ons oordeel echter nog meer samenhang en focus aangebracht worden. Dit vraagt om een brede scoop en kennis van zaken. Daarbij willen wij vanuit een samenhang en focus vooral praktisch te werk gaan en door de praktische toepassing stappen in de organisatie maken. Om ons hierbij te helpen hebben wij behoefte aan een praktisch ingestelde procesbegeleider op het gebied van de ontwikkeling van assetmanagement weginfrastructuur binnen een provinciale organisatie.
Werkzaamheden
De werkzaamheden die bij de bovenstaande omschrijving horen zijn globaal:
-Het maken van een analyse van de huidige situatie.
-Voorstel maken voor een lijn voor de ontwikkeling van assetmanagement, gericht op samenhang en focus en hiervoor een globaal programma samen te stellen voor de korte (bv 1e jaar) en middellange termijn (bv 2-3 jaar)
-Een en ander concretiseren door te bepalen welke producten / acties op korte en middellangere termijn hier in invulling aan geven.
U kunt hierbij denken aan:
-inhoudelijke produkten, zoals meerjarenprogramma voor vervangingsinvesteringen en een kader voor de M-component;
-de inrichting van processen om assetmanagement te borgen, zoals het (mede) ontwikkelen van proces- en organisatievoorstellen;
-begeleiden van medewerkers van de afdeling in het ontwikkelingstraject; hierbij wordt vooral de praktische insteek gekozen door een actieve deelname van de procesbegeleider bij de uitwerking van diverse produkten en acties te betrekken.
Uw rol daarbij is om ervoor te zorgen dat dit programma, inclusief acties tot uitvoering komen. U bent daarbij aanjager, vraagbaak en (mede) opsteller van produkten.
Duur van de opdracht
Wij zijn op zoek naar een procesbegeleider voor de periode 15 september 2013 tot en met 14 september 2014. De werktijd zal 40 uur per week bedragen. U bent daarmee het gezicht van de ontwikkeling van assetmanagement binnen onze organisatie. Indien u voor specifieke aspecten expertise uit uw eigen organisatie inzet, is daar, onder voorwaarden, ruimte voor. De provincie behoudt zich het recht voor om het contract eventueel te beëindigen op basis van een evaluatiegesprek.
Minimumeisen aan de inschrijving
Aan uw inschrijven stelt de provincie een aantal minimumeisen. Of u voldoet aan deze minimumeisen kunt u aangeven met een ja of nee in de e-Marktplaats. Als u voldoet aan alle gestelde eisen wordt de inschrijving verder beoordeeld op het gunningscriterium economisch meest voordelige inschrijving (EMVI).
Opleiding
U beschikt over een WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de weg- & waterbouwkunde en/of bedrijfskunde.
Werkervaring
U dient een CV in waaruit blijkt:
Dat u beschikt over minimaal 5 jaar ervaring in een gelijksoortige functie;
Dat u in het verleden minimaal 2 gelijksoortige opdrachten hebt uitgevoerd;
Dat u beschikt over een gedegen kennis van, en ruime ervaring met, assetmanagement in de civiele techniek;
Dat u beschikt over recente ervaring in het (mede) vormgeven van veranderingstrajecten in de civiele sector binnen (provinciale) overheidsorganisaties.
Competenties
- U bent mensgericht, een teamspeler, hebt een zakelijke instelling en durft te prioriteren;
- U hebt gevoel voor de politieke-bestuurlijke verhoudingen waarbinnen de infraprojecten en operationele beleidszaken zich bevinden;
- U bent oplossingsgericht, flexibel, weet van nature te overtuigen, bent samenwerkingsgericht en stressbestendig;
- U hebt ruime ervaring met projectmatig werken.
|