Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1431
|
Aanvang
|
15 november 2017
|
Duur
|
9 maanden
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
32 tot 36 uur
|
Verloopt op
|
12-10-2017 09:00
|
Opdracht
De transitiemanager heeft tot taak in de komende tijd de organisatie in haar wijze van werken te professionaliseren op eerder genoemde aspecten en in de omgang met het bestuur.
Belangrijke thema’s in de veranderopgave zijn:
Relatie tussen de gemeentebesturen en de WODV
Opdrachtgever- en opdrachtnemerschap
Eenduidigheid van aansturing in de organisatie
Bevoegdheden en verantwoordelijkheden (bestuur, management en medewerkers)
Integraal werken
Kwaliteitsverbetering
Efficiëntie en effectiviteit
Leiderschap en management
Nadruk op lerende organisatie
De blik naar buiten richten
Tegelijkertijd wordt van de transitiemanager een visie verwacht op de structuur van de WODV, met gebruik making van de aanwezige onderzoeken en rapporten, en op de eventuele implementatie van een nieuw model. Een eventuele aanpassing van de structuur moet vooral een hefboom zijn voor verandering van de cultuur, kwaliteit en resultaten.
Het verandertraject zal mogelijk ook ingrijpen in de personele sfeer, naar verwachting vooral op managementniveau. De transitiemanager zal moeten zorgen voor een kwalitatieve verbetering van de organisatie, en daarbij op een correcte, empathische wijze met de betrokken medewerkers en leidinggevenden om moeten gaan.
Knock-out criterium
1. Uiterlijk per 15 november 2017 beschikbaar.
Gunningscriteria (weging)
2. Minimaal afgeronde WO- opleiding (15 punten)
3. Minimaal acht jaar aantoonbare werkervaring als eindverantwoordelijke leidinggevende bij een gemeentelijke organisatie/instelling in de afgelopen 15 jaar (20 punten )
4. Aantoonbare kennis en werkervaring met meervoudig opdrachtgever-opdrachtnemerschap relaties binnen een gemeentelijke context (10 punten)
5. Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met het leidinggeven aan of in een organisatie die werkt voor meer dan één gemeentebestuur (specifiek: een gemeenschappelijke regeling/een gemeentelijke instelling) (15 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het op gang brengen, houden en afronden van twee grootschalige veranderingsprocessen (15 punten)
7. Aantoonbare kennis en werkervaring als WOR-bestuurder met medezeggenschapsorganen (15 punten)
8. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaten voldoen aan de hierna te noemen competenties:
In een dynamische en kritische omgeving overzicht krijgen en houden
Verbinding leggen en samenwerking stimuleren
Rust uitstralen, zowel naar de medewerkers als naar het bestuur
Creativiteit
Energie
Resultaatgerichtheid
Goed kunnen prioriteren
|