Beschrijving
Van 1-11-2017 t/m 31-3-2018 | Optie verlenging: 2 x 6 maanden
€0 - €52 per uur | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 36 per week | Aantal FTE: 1
Planning
Start publicatie 04-10-2017 12:15
Vragen stellen tot 07-10-2017 12:00
Beantwoording vragen 09-10-2017 00:00
Offerte indienen tot 14-10-2017 09:00
Start beoordeling 14-10-2017 09:00
Verwachte gunning 20-10-2017 14:00
Opdrachtomschrijving
De gemeente kent een sterk klantgerichte organisatie en wil continu inspelen op veranderende behoeften van burgers, bedrijven en instellingen. Dat vraagt om een organisatie waarin het contact met de samenleving voorop staat. Voor dat contact zorgt onder andere het team Werk Inkomen, Jeugd en Zorg.
Binnen dit team is het cluster Zorg en ondersteuning ingericht. Wij zoeken een ervaren consulent Zorg en Ondersteuning die per direct in de uitvoering kan worden ingezet. Het betreft in eerste instantie een functie tot en met maart 2018. Een eventuele verlenging daarna hangt onder andere af van (financiële) ontwikkelingen binnen het team en de organisatie.
Consulent Zorg en Ondersteuning 32-36 uur per week
Het team Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg:
De medewerkers van het cluster Zorg en Ondersteuning bieden de burgers faciliteiten, zodat iedereen binnen de maatschappij een menswaardig bestaan kan opbouwen en behouden. Dit gebeurt enerzijds door het voeren van een breed gesprek om te inventariseren op welke levensgebieden knelpunten zitten. Samen met de burger worden vervolgens conclusies getrokken en gekeken naar oplossingen om deze knelpunten aan te pakken. Dit kan middels voorzieningen uit het dorp zijn, het eigen netwerk of, als dat geen oplossing biedt, een maatwerkvoorziening.
Het team kent nog twee clusters en daarbinnen is het mogelijk om inkomensvoorzieningen en middelen voor re-integratie te verstrekken. Indien noodzakelijk kunnen via het minimabeleid extra middelen worden ingezet om mensen extra te ondersteunen. Tot slot worden ook de taken van de Jeugdwet binnen dit team uitgevoerd.
Wat zijn je taken?
Je voornaamste taak bestaat uit het, naar aanleiding van een melding, voeren van gesprekken met de burger om samen in beeld te brengen waar de ondersteuningsbehoefte ligt. Met name gericht op herindiceren huishoudelijk werk bij iedereen die meer dan 3 uur per week huishoudelijke hulp krijgt. Daarnaast WMO breed: (alleen gericht op oud-WMO) voorzieningen meldingen oppakken om werkvoorraad stabiel te houden.
In samenwerking met de burger wordt gekeken in hoeverre deze behoefte laagdrempelig ingevuld kan worden, of waar een maatwerkvoorziening vanuit de gemeente nodig is. Dit leg je, samen met de burger, vast in een ondersteuningsplan. Het zijn vooral meldingen waarbij op voorhand aangegeven wordt dat er behoefte aan voorzieningen (’’oud’ Wmo) is, die opgepakt moeten worden. Soms zullen er meldingen ten aanzien van alle andere maatwerkvoorzieningen (dagbesteding, begeleiding) aan bod komen.
De functie van Consulent Zorg en Ondersteuning (WMO) wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Consulent Zorg en Ondersteuning (WMO) is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zpp'er / DGA.
ZZP'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Kandidaatomschrijving
Wie zoeken wij?
Je bent bekend met het werkveld (en de doelgroepen, en beschikt over inhoudelijke kennis van de WMO en aanverwante regelingen.
Je hebt minimaal 6 maanden ervaring als consulent WMO bij een gemeente.
Aantoonbare ervaring met GWS is een pré.
Je hebt een dienstverlenende en klantgerichte instelling en kunt zowel in teamverband als zelfstandig functioneren.
In staat om te kijken naar wat nodig is in plaats van precies de richtlijnen te volgen.
Verder beschik je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden en ben je in staat klantgericht te werken.
Gevraagde opleiding:
Hbo-opleiding (Hbo-mw, -sd of –sjd, paramedisch), kennis van GWS.
Gespreksplanning
Gesprekken voor deze functie vinden plaats op 18 oktober 2017. Wij verzoeken kandidaten/leveranciers alvast rekening te houden met deze datum.
Toelichting op rooster
32 - 36 uur per week. Flexibel in overleg in te vullen.
D
Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 6 maanden werkervaring als Consulent WMO in de uitvoering van de WMO 2015. Dit moet duidelijk op het CV vermeld staan.
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een HBO opleiding afgerond in een studierichting (para)medische zorg/ welzijn.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met het geautomatiseerde systeem GWS.
Weging: 20 %
Reisafstand
Op CV aantoonbaar woonachtig op maximaal 120 kilometer afstand van Panningen.
Weging: 20 %
Beschikbaarheid
Op CV aantoonbaar beschikbaar in de periode van 01-11-2017 tot en met 31-03-2018.
Weging: 15 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Gemeente nodigt 5 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op 18 oktober 2017. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden. Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Peel en Maas op te nemen. Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.
Weging: 25 %
y | Alle rechten voorbehouden © 2017
|