Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Senior Projectleider realisatie ICT infrastructuur, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-10-18 14:34
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
 
Van 1-12-2017 t/m 1-9-2018   |   Optie verlenging: 4 x 1 maanden 
€70 - €110 per uur   |   Automatisering/ICT   |   Uren: 24 per week   |   Aantal FTE: 
 
 
Planning
Start publicatie 17-10-2017 13:00 
Vragen stellen tot 23-10-2017 10:00 
Beantwoording vragen 26-10-2017 12:00 
Offerte indienen tot 02-11-2017 09:00 
Start beoordeling 02-11-2017 09:00 
Verwachte gunning 20-11-2017 09:00 
 
 
Opdrachtomschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven en ervaren Senior projectleider voor het “Project Realisatie ICT-infrastructuur”
 
Aanleiding
Binnen de opdrachtgever is een aantal onderdelen van de ICT infrastructuur aan vervanging toe. Deze vervangingen moeten het mogelijk maken om flexibeler digitaal samen te werken en een solide, randvoorwaardelijke basis te bieden voor de invulling van de informatie gestuurde 
In verband met de impact van dit project op digitale ambities van de opdrachtgever en de behoefte aan planning, coördinatie en afstemming van werkzaamheden van dit project met de overige (digitaliserings)projecten is de vacature voor een gedreven Senior ICT projectleider ontstaan.
 
Context
De opdrachtgeverziet informatie en technologie als een enabler om een optimalere manier van samenwerken te bereiken. Door inzet van nieuwe technologische ontwikkelingen wordt het mogelijk om flexibeler en efficiënter samen te werken
De te behalen resultaten in het Project Realisatie Infrastructuur zijn randvoorwaardelijk voor alle volgende infrastructuur projecten en programma's (Cloud en non-Cloud). Het bestaat uit een mix van projecten ten behoeve van opdrachtgevers en interne projecten en verandering/vernieuwing van onze infrastructuur.
Het team Automatisering  van de afdeling Bedrijfsondersteuning  is verantwoordelijk voor de realisatie van alle infrastructuur projecten en programma's (Cloud en non-Cloud). Het team Automatisering  bestaat uit Adviseurs, Consulenten en ICT servicedesk medewerkers.
Het team heeft als interne klanten : GGD, Brandweer, Crisisbeheersing en Bedrijfsondersteuning zelf.
 
Uitdaging 
Onze uitdaging ligt op een drietal gebieden:
Techniek
• Huidige infra optimaliseren en gereed maken voor nabije en toekomstige innovatie
• Mogelijk maken van multimedia toepassingen en (mobiel) gebruik
• Stabiliteit van de infra voor de warme omgeving op hoog niveau houden
• Continuïteit en flexibiliteit voor de koude en warme situatie
• Voorbereiden om een mogelijke verplaatsing van onze uitwijklocatie
• Rationaliseren van het aantal werkplekken en de legacy (software)systemen
 
Mens
• Medewerker van de opdrachtgever krijgt meer flexibiliteit in het inrichten van zijn/haar werkomgeving
• Medewerker van de opdrachtgever wordt meer verantwoordelijk voor zijn/haar eigen werkomgeving
• Verandering van rollen en functies in de team Automatisering, gereed maken functies voorbereiden op verandering van rollen; De consulent ondersteunt meer de innovatie binnen VRLN, de techniek wordt meer i.c.m. partners en eindgebruikers beheerd daar waar mogelijk en gewenst
 
Organisatie
• Duidelijke (eenvoudige) producten catalogus, waar zijn we van en waar zijn we niet van
• Duidelijk loket/proces/besluitvorming voor aanvragen en uitvoeren van verzoeken
• Heldere rapportage over de uitgevoerde inspanning
• Inrichten en optimaliseren van een regieorganisatie.
 
Op voornoemde drie uitdagingen worden de volgende deelprojecten gestart:
1. De voorbereiding om O365 te implementateren
2. de vervanging van de Citrix infrastructuur
3. de realisatie van een effiencter werkplekbeheer
4. de vervanging van telefonie
5. het optimaliseren van de ICT-beheer organisatie
Van deze vijf deelprojecten is een concept Plan van Aanpak gereed.
 
Opdracht externe projectleider
Onder jouw leiding wordt de vervanging van de ICT-infrastructuur gerealiseerd.
Als senior projectleider geef je sturing aan deelproject 1 t/m 4. Je wordt daarbij ondersteund door multidisciplinaire teams. Je eerste stap is de beoordeling van het concept Plan van Aanpak en het aanbieden van een definitief Plan van Aanpak aan de opdrachtgever.
Daarnaast verwachten we een rol als klankbord/sparringpartner voor de opdrachtgever bij deelproject 5.
Je voert je opdracht uit in nauw overleg met de opdrachtgever. Daarnaast ben je in gesprek met de gebruikers, projectleiders van andere digitaliseringstrajecten en (externe) partners om de implementatieactiviteiten inhoudelijk en qua tijd/tempo op elkaar af te stemmen.
 
Je bent verantwoordelijk voor:
• het tijdig opleveren van alle projectmanagementproducten, vanaf de start tot het einde van het project
• de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en een goed eindresultaat
• het coachen en begeleiden van medewerkers binnen je project in hun projectvaardigheden
• het bijdragen aan verdere professionalisering van het team Automatisering
 
Kandidaatomschrijving
Profiel externe projectleider
Als senior projectleider sta jij stevig in je schoenen. Je beschikt over verbindend leiderschap, dit wil zeggen dat je uitstekend in staat bent om te schakelen tussen strategisch,  tactisch en operationeel niveau. Je ontwikkelt teamspirit. Je bent een gewaardeerd gesprekspartner op alle niveaus. Vanzelfsprekend sta je open voor inspraak en medezeggenschap binnen resultaat en scope. Je weet steeds de juiste toon te hanteren. Je bent klantgericht en hebt goede netwerkvaardigheden.
Daarnaast beschik je over:
• ruime kennis en ervaring (zowel technisch als organisatorisch) op het gebied van bovenvermelde ICT-en organisatievraagstukken
• aantoonbaar meerjarige ervaring in het leiden van complexe grootschalige ICT-projecten/programma’s in (overheids)organisaties
• een conceptueel denkvermogen om binnen de projectstructuur deelprojecten aan te sturen en bent tegelijk hands-on om de praktische uitvoering in gang te zetten en bij te sturen waar nodig
• ervaring met het budgetteren van projecten en beschikt over een bewezen trackrecord op projectmanagement (on time, on budget)
• aantoonbare kennis van en ervaring met ITIL(huidge situatie) en/of ISM methode en implementatie
• aantoonbare kennis van projectmanagement(methoden)
Voor je opdrachtuitvoering spar je regelmatig met medewerkers I en A.
Je rapporteert rechtstreeks aan de opdrachtgever, te weten de manager Bedrijfsondersteuning.
 
 
 
Eisen
Werkervaring 
Op CV aantoonbaar werkervaring van tenminste 2 jaar opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het upgraden van de complexe ICT- omgeving/ infrastructuur in een organisatie met zowel een kantoor- als een operationele omgeving, waarvan een breed scala aan functies en functionarissen gebruik maakt. 
Referentie vereist 


Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met het werken in een politiek gevoelige overheidsgedomineerde organisatie. 
Referentie vereist 


Werkervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met ITIL (huidige status) en/ of ISM methode en implementatie. 


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte 
Kansen Risico Dossier (maximaal 2 a4, lettertype Arial 11)
Plan van Aanpak (maximaal 2 a4, lettertype Arial 11)


aanleveren na gunning 
Kopie polis beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (indien ZZP- er)
Kopie ID- bewijs (indien ZZP-er)


Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %

Plan van aanpak
Plan van Aanpak (maximaal 2 A4, lettertype Arial 11) Bij de invulling van uw plan van aanpak beschrijft u (uiteraard onderbouwd) de oplossingsrichting die u heeft voor de door de aanbestedende dienst gewenste situatie. Uw beschrijving wordt beoordeeld op reikwijdte (wat krijgt de aanbestedende dienst geleverd, in welke vorm en op welk moment). De opdrachtgever wenst op basis van de door u aangeboden oplossing (voorzover u die niet in het hiervoor bedoelde risico- of kansenplan heeft beschreven) in ieder geval de volgende onderwerpen te kunnen beoordelen:
• De oplossingsrichting (incl. planning) die u heeft voor de gewenste situatie met onderbouwing.
• De oplossingsrichting moet vallen binnen de scope en de doelstellingen zoals door ons geformuleerd. Uw plan van aanpak bevat een uitwerking van de wijze waarop u door ons gezochte ondersteuning invult en kunt voldoen aan de doelstellingen.
• Het plan van aanpak dient SMART geformuleerd te zijn.
Weging: 30 %


Kansen Risico Dossier
Kansen Risico Dossier (maximaal 2 a4, lettertype Arial 11) De opdrachtgever is zich er van bewust dat ten aanzien van het uitvoeren van deze dienstverlening er bepaalde risico’s zijn. Dit kunnen risico’s zijn die zich bevinden in de invloedsfeer van de Opdrachtnemer, maar ook buiten zijn invloedsfeer. Van risico’s die zich binnen uw invloedsfeer bevinden gaat de VRLN er vanuit dat u die afdoende afdekt. Van de risico’s die zich buiten uw invloedsfeer bevinden verwacht de opdrachtgever dat u, de in uw ogen meest belangrijke risico’s SMART aangeeft in aflopende volgorde van belangrijkheid en daarbij aangeeft hoe u denkt het risico te voorkomen of te beperken en wat het voor impact heeft op de opdracht indien het zich toch voordoet. Naast risico’s zijn er uiteraard ook kansen voor u om zich te onderscheiden.
 
De opdrachtgever verwacht van u dat u de grootste kansen benoemd die u ziet om de opdracht tot een goed einde te brengen. Indien u de opdracht verwerft, wil dat niet zeggen dat de opdrachtgever ook gebruik zal maken van de benoemde kansen. U dient bij het benoemen van de kansen uw toegevoegde waarde opties t.a.v. de dienstverlening te beschrijven. U dient beknopt en SMART te beschrijven op welke wijze deze opties waarde toevoegen aan de dienstverlening. Het Risico- en kansendossier is bedoeld om:
• Risico’s te identificeren die binnen en buiten uw invloedsfeer vallen.
• Te achterhalen op welke wijze u de risico’s gaat minimaliseren.
• Te achterhalen in welke mate u sturing (beheersmaatregelen) geeft aan het project, visionair bent en verantwoordelijkheid gaat nemen.
• Te achterhalen op welke wijze u waarde kunt toevoegen aan het project in termen van het verlagen van kosten, procesoptimalisatie, efficiency, verhogen klanttevredenheid e.a.
• Te kijken of er verschillen zijn tussen de verschillende Inschrijvers ten aanzien van de risico en kansen dossiers om zo in te schatten welke Inschrijver (naar verwachting) goed gaat presteren en welke minder.
• U uit te dagen om aan te geven waarmee u zich denkt te kunnen onder-scheiden van de andere Inschrijvers, voorbij de (directe) scope van het project.
• Te komen tot voorstellen voor het minimaliseren van kosten of verbeteren van doorlooptijden.
• Voorstellen die buiten de verwachting liggen van de opdrachtgever maar wel bijdragen aan onze tevredenheid en/of waarde toevoegen aan de opdracht. 

Weging:  25 %


Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Toelichting plan van aanpak
5% - Toelichting op het risico kansen dossier 5% - Mate van voldoen aan de gestelde profielwensen 15%.
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht