Beschrijving
Startdatum 01-01-2018
Einddatum 30-06-2018
Optie tot verlenging 2 x 6 maanden
Uren per week 32-40 uur
Opdracht omschrijving
Vlot en veilig reizen, van deur tot deur. Dat is de ambitie waar we aan werken. Onderdeel daarvan is het in stand houden en zonodig aanpassen van het provinciale wegennet. De afdeling Uitvoering Werken van de provincie Gelderland is een no-nonsense organisatie en de sfeer is collegiaal en informeel. Er wordt hard gewerkt, iedereeen gaat voor resultaat en kwaliteit.
De afdeling is onder meer verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwbouw en reconstructieprojecten op het gebied van wegeninfrastructuur. Dit varieert van reconstructies van kruisingen tot het ontwikkelen van nieuwe tracés. De provincie heeft circa 1200 kilometer weg in beheer en onderhoud. Daarnaast draagt de afdeling in toenemende mate bij aan de realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten.
De afdeling bestaat uit drie teams: Projectmanagement en Concessiebeheer (PMCB), Ontwerp en Realisatie Werken (ORW) en Aanbesteding, Bouwrechtelijke- en Grondzaken (ABG). In totaal telt de afdeling momenteel circa 90 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding gerealiseerd. ORW verzorgt de uitwerking en de uitvoering van de projecten. De medewerkers van ORW maken ontwerpen, contracten (bestekken) en begeleiden de uitvoering van de wegenbouwprojecten.
De projectleider Realisatie Infrastructuur werkt voor en vanuit de afdeling Uitvoering Werken team ORW
De projectleider moet beschikken over / door het detacheringsbureau woren voorzien van :
veiligheidsschoenen;
mobiele telefoon met camera;
lap-top met Windows en Office voorzien van mobiel internet;
rijbewijs;
De kosten van deze voorzieningen worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,28 per km.
Verantwoordelijkheden
De Projectleider Realisatie Infrastructuur is verantwoordelijk voor:
de contract-/besteksvoorbereiding en begeleiding van de uitvoering van civiel-technische infrastructuurprojecten;
de inhoudelijke kwaliteit en ook de planning en organisatie van het project. De projectleider is vooral een organisator die het feitelijk maken van een contract en het toezicht op de uitvoering overlaat aan onder andere projectmedewerkers en dit aanstuurt. De projectleider controleert inhoudelijk wel de producten;
het maken van een contract zoals afgesproken met de opdrachtgever (kwaliteit, tijd en geld). Hiertoe stuurt hij/zij inhoudelijk projectmedewerkers/adviesbureau’s aan voor het maken van contracten, bestekken en bestekstekeningen. De projectleider is hierbij verantwoordelijk voor de kwaliteits- en kostenbewaking;
de zorg voor begeleiding en toezicht bij de uitvoering van civieltechnische projecten, op basis van aanbestede en gegunde bestekken. Hiertoe stuurt hij/zij enerzijds de toezichthouders aan die het dagelijks toezicht op de werken uitvoeren. Anderzijds is de projectleider bijstaander van de directie UAV op het werk en handelt en beslist hij/zij over planning, voortgang, technische/inhoudelijke items en financiën van de uitvoeringsprojecten;
de realisering (o.a. kwaliteit, geld en voortgang) van een project vanaf het Definitief Ontwerp tot aan de overdracht aan Beheer en Onderhoud. In de ontwerpfase wordt de projectleider al bij de projecten betrokken;
het leveren van expertise aan en vervullen van rollen binnen projecten met geïntegreerde contractvormen;
de voorbereiding, afstemming en communicatie van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk), hulpdiensten, omwonenden, weggebruikers etc.;
de communicatie van de uitvoeringswerkzaamheden naar derden en overleg met stakeholders (o.a. bewoners);
het projectmatig werken aan meerdere projecten in projectteams van verschillende samenstelling. De projectmanager en overige projectteamleden worden per project toegewezen, waarbij de onderlinge rolverdeling kan variëren.
Eisen
Beschikbaarheid
Externe is inzetbaar vanaf 1 januari 2018 tot en met 30 juni 2018 voor minimaal 32 uur en maximaal 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting.
Externe is de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest van provincie Gelderland.
Externe beschikt aantoonbaar over tenminste een HBO werk- en denk niveau op het gebied van Civiele Techniek, opgedaan door een combinatie van een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek met 5 jaar relevante werkervaring of een afgeronde MBO opleiding Civiele Techniek met 10 jaar relevante werkervaring.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als projectleider (opgedaan in de periode 2007-2017). De relevantie van de werkervaring moet blijken uit het type projecten en de inhoudelijke rol binnen die projecten waarbij in ieder geval getoetst wordt op complexiteit en omvang van de projecten en inhoud van de verantwoordelijkheden.
Geef een toelichting (beschrijving) met minimaal twee concrete opdrachten/projecten waaruit de relevantie en de gevraagde minimaal 5 jaar ervaring moet blijken. Graag ook type project en de inhoudelijke rol binnen die projecten benoemen.
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar werkervaring (opgedaan in de periode 2012-2017) met begeleiding en aansturing van contract-/besteksvoorbereiding, toezicht en directievoering op de uitvoering van civieltechnische werken.
Geef een toelichting (beschrijving) met drie concrete opdrachten/projecten hoe u denkt aan de gevraagde minimaal 3 jaar ervaring in deze eis te voldoen.
Externe beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met betrekking tot de voorbereiding en de uitvoering van geïntegreerde contracten (UAV 2012 en UAV-gc 2005).
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Mocht u daartoe relevante opleidingen/cursussen gevolgd hebben, benoem dan de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar.
Gunningscriteria
Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gunningscriteria Kwaliteit
40 % Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten (vergelijkbaar met provinciale projecten), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (10 punten)
Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (6 punten)
Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (4 punten)
Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (0 punten)
30 % Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met omgevingsmanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (10 punten)
Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (6 punten)
Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (4 punten)
Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (0 punten)
30 % Externe beschikt aantoonbaar over ervaring opgedaan met risicomanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (10 punten)
Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (6 punten)
Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (4 punten)
Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (0 punten)
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 95,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
De competenties waar de Externe in het interview op wordt getoetst zijn:
Resultaatgerichtheid
Transparante wijze van communiceren
Verbindend vermogen
Samenwerkingsgerichtheid
Flexibel gedrag
Planning
Start publicatie 17-10-2017 00:00
Einddatum vragen 23-10-2017 23:59
Beantwoording vragen 24-10-2017 23:59
Sluiting publicatie 30-10-2017 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 31-10-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 23-11-2017 23:59
|