Beschrijving
Startdatum 29-01-2018
Einddatum 30-06-2018
Optie tot verlenging ja
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning.
Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteiten en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma's. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.
De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) levert capaciteit voor het leiden van programma's en projecten binnen de politie. Deze programma's en projecten betreffen de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten en -diensten. Ook levert de sector professionele medewerkers voor het leiden en ondersteunen van alle programma's en projecten die door de Project Control Board in opdracht worden gegeven aan de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT. Denk hierbij aan integrale IV-ontwikkel- en - implementatieprojecten, maar ook aan technische ICT projecten.
Doelstelling
De doelstelling van deze aanvraag is het waarborgen van de continuiteit van de programma's en projecten die voor Politie en overige OOV-partners (Openbare Orde en Veiligheid) door de sector PPI worden geleid, door middel van tijdelijke inhuur van projectondersteuners.
Verantwoordelijkheden
De projectondersteuners zijn in een ondersteunende rol mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en dragen mede zorg voor de implementatie van de oplossingen.
Vakmatige taken
assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
de programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
periodieke programma/ projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
voorbereiden en notuleren programma-, project- of stuurgroepvergaderingen en het maken van actie- en besluitenlijsten;
methodische ondersteuning geven voor Prince 2 aan programma- en projectmanagers
zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma's;
zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma's;
registreren en bewaken resourcemanagement van de projecten/programma's;
Leidinggevende taken
Niet van toepassing.
Contacten
De projectondersteuners hebben contacten met de projectmanager, projectmedewerkers, medewerkers van andere lijnafdelingen, leveranciers van hard-/software, leveranciers van diensten.
Inzet in de lijn of project
Inzet in projecten.
Opleiding
Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
Prince 2 certificering
IPMA-D, -PMO of gelijkwaardig gecertificeerd
Werkervaring
In de afgelopen 8 jaar, minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
In de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar ervaring met projectadministratie, projectfinanciën en -rapportages.
In de afgelopen 6 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met het bewaken van en bijsturen op de richtlijnen ten aanzien van kwaliteits- en risicomanagement voor de projecten/programma's.
In de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox of een vergelijkbare tool.
Aantoonbare werkervaring binnen een Agile/Scrum omgeving.
Competenties
Accuratesse
Organisatievermogen
Samenwerken
Sociale vaardigheid
I. Toelichting offerteaanvraag
Uitleg beoordeling
In deze offerteaanvraag worden begrippen met een hoofdletter geschreven die in de begrippenlijst zijn opgenomen.
In deze Offerteaanvraag leest u informatie over de Offerteprocedure en de Opdracht. De Offerteaanvraag bestaat uit het functieprofiel, de gestelde eisen en de wensen van de Opdrachtgever. Het voldoen aan de gestelde eisen is een voorwaarde voor het inhoudelijk beoordelen van uw Offerte. Naast de eisen kan de Externe zich onderscheiden op de wensen, de zogenaamde gunningscriteria. Voor iedere wens kan een Externe punten scoren. De Externe uit de hoogst scorende Offerte zal worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek ter verificatie van de gestelde eisen en de toegekende score aan de gunningscriteria.
De uitgenodigde Externe dient minimaal één dag voor het verificatiegesprek de gevraagde bewijsmiddelen, zoals kopie diploma(s)/certificaten te overleggen aan de inhuurdesk.
Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Het verificatiegesprek zal plaatsvinden op woensdag 22 november tussen 09.00 – 11.30 uur.
Beoordeling en verificatie van uw offerte
In deze fase vindt de schriftelijke beoordeling plaats. Het resultaat hiervan bepaalt welke Externe wordt uitgenodigd voor het verificatiegesprek.
In eerste instantie wordt bepaald of de Offertes voldoen aan de gestelde eisen. Vervolgens worden alle Offertes die aan de eisen voldoen op de gunningscriteria beoordeeld (prijs en kwaliteit). De score van uw Offerte komt tot stand door de scores van de prijs en de kwaliteit op te tellen.
Prijs:
De Offerte met de laagste prijs ontvangt de maximale score voor het prijsonderdeel en de Offertes met een hogere prijs ontvangen een score die daarmee in verhouding staat volgens onderstaande formule.
Kwaliteit:
Kwaliteit wordt beoordeeld op basis van de gestelde wensen.
Formules:
De formule voor toekenning van de score is als volgt:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaalscore = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
De scores van de Offertes resulteren in een rangorde. De hoogstscorende Offerte staat op rangorde 1, de daaropvolgend hoogstscorende krijgt rangorde 2, etc. De Externe met de hoogstscorende Offerte zal worden uitgenodigd voor het verificatiegesprek. In de uitnodiging voor het verificatiegesprek wordt tevens een verzoek gedaan tot het opleveren van de eerste bewijsmiddelen, zoals kopieën van diploma’s en certificaten. Deze bewijsmiddelen zullen, na ontvangst door de Inhuurdesk, worden getoetst op het voldoen aan de eisen. De exacte bewijsmiddelen, en de aanlevermethode wordt gecommuniceerd in de uitnodiging. Het niet tijdig overleggen van de gevraagde bewijsstukken zal aanleiding geven tot het terzijde leggen van de Offerte.
Het verificatiegesprek dient ter verificatie van de gestelde eisen en ter verificatie van of de score van de schriftelijke beoordeling op de gunningscriteria terecht is toegekend. Indien de verificatie geen aanleiding geeft tot een lagere score dan aanvankelijk is toegekend tijdens de beoordeling en het voldoen aan de gestelde eisen bevestigd, dan geldt dat de Offerte van deze Externe de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft en komt daarmee in aanmerking voor gunning van de Opdracht. Indien in de Opdracht meer dan één Externe wordt gevraagd, wordt het aantal beoogde aan te stellen Externen uitgenodigd voor het verificatiegesprek op basis van de hoogste posities in de rangorde.
Als op basis van de rangorde, door een gelijke score, meer dan één Externe in aanmerking komt voor het verificatiegesprek geeft het criterium prijs de doorslag en wordt de Externe van de Offerte met de laagste prijs uitgenodigd voor het verificatiegesprek. Indien ook de prijs van de gelijk eindigende Offertes gelijk is, dan is de volgorde van binnenkomst van de Offerte doorslaggevend, waarbij de Offerte die als eerste compleet in de applicatie staat de hoogste positie in de rangorde krijgt.
Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat niet is voldaan aan één of meerdere eisen, dan wordt de betreffende Offerte uitgesloten van de procedure en uit de rangorde genomen. De Externe met de nieuwe hoogstscorende Offerte in de rangorde zal dan worden uitgenodigd voor het verificatiegesprek.
Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat te veel punten zijn toegekend in de schriftelijke beoordeling, dan wordt dit gecorrigeerd in de beoordeling. De nieuwe rangorde wordt na de correctie opnieuw vastgesteld. Indien de Offerte van de Externe met wie het verificatiegesprek is gehouden niet meer de hoogst scorende in de nieuwe rangorde is, zal de Externe van de hoogstscorende Offerte in de nieuwe rangorde voor het verificatiegesprek worden uitgenodigd.
Prijs (eisen)
Maximaal: € 75,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Eis 1:
U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Dit is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en bij voorkeur in PDF-formaat.
Toelichting:
Bij het niet voldoen aan bovenstaande eis, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
Eis 2:
In de afgelopen 8 jaar, minimaal 5 jaar relevante werkervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
Toelichting:
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s), geef aan of het een ICT en/of IM gestuurde omgeving is, en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj). Bij het niet voldoende aantonen zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 3:
Een behaalde Prince 2 certificering.
Deze afgeronde en erkende certificering moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer certificaat is behaald. Bij het niet benoemen of certificaat is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Toelichting:
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 4:
De kandidaat dient over de volgende competenties te bezitten:
Accuratesse - Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.
Organisatievermogen - Kan op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en daarvoor benodigde tijd, acties, middelen en mensen inplannen en deze vervolgens doelmatig organiseren om de gestelde doelen te bereiken. Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
Samenwerken - Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
Sociale vaardigheid - Beweegt zich tactvol en gemakkelijk in contacten met anderen. Is in staat met zijn optreden emoties en de sociale interactie te beïnvloeden. Een volwaardige gesprekspartner die moeiteloos schakelt op verschillende niveau's.
Toelichting:
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 5:
De kandidaat moet aan minimaal 60% van het totaal aantal punten voldoen bij de gunningscriteria. Bij het niet voldoende aantonen zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
25 % Wens 1:
In de afgelopen 6 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met projectadministratie en/of project financiën en/of rapportages. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan hoeveel maanden/jaren ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met (één van de) projectmanagement methodieken zoals bovenstaand benoemd blijkt.
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en).
Toelichting:
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
25 % Wens 2:
In de afgelopen 6 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met het bewaken van en bijsturen op de richtlijnen ten aanzien van kwaliteits- en risicomanagement voor de projecten/programma's. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan hoeveel maanden/jaren ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met (één van de) projectmanagement methodieken zoals bovenstaand benoemd blijkt.
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en).
Toelichting:
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
10 %Wens 3:
In de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox of een vergelijkbare tool.
Toelichting:
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj].
Bij het niet kunnen aantonen van deze wens worden er geen punten toegekend.
30 % Wens 4:
Een behaalde IPMA-D, -PMO of vergelijkbare certificering.
Deze afgeronde en erkende certificering moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer certificaat is behaald. Bij het niet benoemen of certificaat is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Toelichting:
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet kunnen aantonen van deze wens worden er geen punten toegekend.
10 % Wens 5:
Aantoonbare werkervaring binnen een Agile/Scrum omgeving.
Planning
Start publicatie 01-11-2017 00:00
Einddatum vragen 06-11-2017 12:00
Beantwoording vragen 06-11-2017 23:59
Sluiting publicatie 13-11-2017 17:00
Beoordeling offert es (vanaf)14-11-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 22-01-2018 23:59
|