Beschrijving
LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216207
1. SPECIFICATIE
Vraagstelling gemeente
Doel van de overeenkomst is om een werktraject te starten voor klanten met motivatieproblemen of fraudesignalen. Het betreft klanten waar fraudesignalen van binnenkomen bij het aanvragen van de uitkering en klanten waar vanuit de trajecten signalen binnenkomen over fraude en/of ontwijkend-, initiatiefloos- en ongemotiveerd gedrag. Het betreft klanten zonder grote afstand tot de arbeidsmarkt. De gemeente wenst een traject in te kopen om deze doelgroep bij een reguliere werkgever te plaatsen met loonkostensubsidie en begeleiding. Doelstelling is duurzame uitstroom, in welke vorm dan ook, uit het Wwb-bestand van de gemeente. Gedachte en werkwijze De klanten die worden aangemeld voor dit traject moeten z.s.m. in het werktraject starten. Er is tijdens het traject een strikte controle op naleving van afspraken. Na aanmelding bij uw bedrijf wordt de klant binnen een vast tijdsbestek op een werkplek geplaatst. Klanten worden in dienst genomen door de Opdrachtnemer. Hiervoor ontvangt de Opdrachtnemer loonkostensubsidie. De klanten worden geplaatst bij reguliere werkgevers. Opdrachtgever wenst voor deze doelgroep een start van werkactiviteiten binnen 4 werkdagen na aanmelding. Werk kan worden aangepast op enige beperkingen van de klant. De klant wordt intensief begeleid door een jobcoach van de Opdrachtnemer, met name op houding, gedrag en het nakomen van van
afspraken. De activiteiten moeten flexibel kunnen worden uitgevoerd d.w.z. dat werkzoekenden per periode (dag / week) kunnen instromen. Resultaten Het resultaat van het traject is dat klanten bij aanvang uit de Wwb-uitkering uitstromen en na afloop van het traject niet terugkeren.
Omvang opdracht en startdatum
De maximale trajectduur is 3 maanden per klant. Het aantal klanten is minimaal 10 en maximaal 20. De gemeente wenst per 1 oktober 2013 te starten. Dit traject valt of staat met het daadwerkelijk kunnen aanbieden van een werkplek. De Opdrachtnemer is in staat om een onregelmatige aanlevering van de werkzoekenden te verwerken. In uw offerte dient u te beschrijven op welke wijze u inspeelt op deze onregelmatige aanlevering; de wijze waarop u uw organisatie hierop aanpast; hoe u wachttijden wilt voorkomen; op welke wijze u het geraamde aantal werkplekken per 1 oktober 2013 kunt garanderen binnen de gemeenteen omgeving. Evaluatie Opdrachtnemer geeft aan Opdrachtgever maandelijkse een kwalitatieve terugkoppeling van voortgang en resultaten op individuele basis (maximaal 1 A4). Daarnaast dient er aan het einde van de opdracht een evaluatie plaats te vinden. Benodigdheden Opdrachtnemer wordt verzocht om eventueel gebruik van de faciliteiten van Opdrachtgever (zoals spreekkamer Werkplein) in de offerte aan te geven.
Kosten
U dient een offerte in te dienen voor minimaal 10 en maximaal 20 motivatietrajecten voor niet-willersbestaand uit loonkostensubsidie, begeleiding/jobcoach en uitstroomvergoeding.
Eisen ten aanzien van het aanbod
(U dient aan te geven of u volledig aan te gestelde eisen voldoet door de vragenlijst op het aanbestedingsplatform volledig in te vullen) „h Verzuimcontrole: In het gehele begeleidende traject is het mogelijk dat er sprake is van (dreigende) arbeidsongeschiktheid van klanten. Een snelle en adequate verzuimbegeleiding is van groot belang. Er dient een verzuimprotocol te zijn, met duidelijke controle bij ziekmelding. Ook de sancties voor bijvoorbeeld te laat komen en ngeoorloofd verzuim dienen duidelijk beschreven te worden. Wij verwachten van u een beschrijving van dit verzuimprotocol en de wijze van communiceren hierover met de klant.
Vervoer: Opdrachtnemer draagt zorg voor vervoer of vervoerskostenvergoeding naar de werkplek voor zover deze niet binnen de gemeentegrenzen van gemeente wordt geboden. Eventuele reiskosten komen volledig voor rekening van de Opdrachtnemer.
Plan van aanpak met hierin uitgewerkt:
1. Track record en succescijfers van voorgaande vergelijkbare opdrachten. In het voorstel wil de gemeente een onderbouwde resultaatverwachting zien uitgewerkt op maximaal 1,5 a4.
2. Beschrijving van de methodiek uitgewerkt op maximaal 1,5 a4. (deze wordt met name beoordeeld op onderbouwing, visie, klantbenadering, concrete aanpak);
3. Op welke wijze gaat u de samenwerking tussen dienstverlener en afdeling WZI vormgeven, uitgewerkt op maximaal 2 a4.
4. We verwachten in uw offerte een prijs met de kosten opgesplitst naar:
a) De kosten van het traject per klant (houdt rekening met eventuele reiskosten) (waarbij de gemeente garandeert dat minimaal 10 klanten worden aangeleverd en dus vergoed);
b) De uitstroomvergoeding per klant voor het niet van het traject (meetmoment: einde traject+1 maand)
2. GUNNING EN MATCHGESPREK
Na evaluatie worden maximaal 3 Opdrachtnemers met de hoogste totaalscore op de gunningscriteria uitgenodigd voor een gesprek op 26 september 2013 (middag). In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op werk/opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de benodigde competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt gunning van de opdracht plaats;
Mocht aan de hand van het matchgesprek blijken dat de toelichting niet in overeenstemming is met ingediende inschrijving, kan zulks naar rato tot mindering van punten leiden voor het betreffende gunningscriterium.
Indien uit het matchgesprek blijkt dat niet aanéén of meer eisen wordt voldaan, zal dit leiden tot het alsnog uitsluiten van de inschrijving.
|