Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2013-121
 
Opdracht
Senior Inkoper/Jurist "Leveringen en Diensten", 32 u per wk
 
Sluitingsdatum
2013-09-16 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop, Juridisch
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving

Startdatum 23 september 2013
Einddatum 31 december 2013
Min. uurtarief
Max. uurtarief € 120,00
Uren per week 32
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 2 keer, 6 maanden


De opdrachtomschrijving

Huidige situatie:
De gemeente  is al een aantal jaren bezig met de professionalisering van de inkoop. Er is een verdeling tussen “Leveringen en Diensten”, die door het cluster Inkoop & Aanbesteding(I&A) worden uitgevoerd, en “Werken” die door de afdeling Openbare Werken worden uitgevoerd. Het cluster I&A (onderdeel van het team Financiën binnen de afdeling Bedrijfsvoering) heeft strategisch inkoopbeleid, algemene voorwaarden, formats voor de verschillende procedures en een contractbeheersysteem ontwikkeld en ondersteunt de organisatie binnen een centraal gecoördineerd model.

Het cluster is kwalitatief en kwantitatief in opbouw en bestaat uit twee juridische adviseurs, twee contractbeheerders, twee inkopers en een administratieve ondersteuner.

Er moeten stappen worden gemaakt in verband met de verbeterpunten uit de IC (interne controle ten behoeve van accountantscontrole van de jaarrekening) en de achterstand bij grote (risicovolle) inkooppakketten (onvoldoende gevuld contractregister en ontbreken van voldoende raamcontracten). Verder is het noodzakelijk om het cluster inkoop op zowel inkooptechnisch, juridisch als contractmanagementterrein kwalitatief te verbeteren.
De tijdelijke senior inkoper/jurist krijgt onder andere als belangrijkste taken om binnen de visie en de kaders en onder regie van het cluster I&A, zoals verwoord in de ‘Businesscase I&A 2009’ door Significant opgesteld:
-Samen met het cluster I&A een analyse te maken van de inkooppakketten met het hoogste rechtmatigheidsrisico en deze op een doelmatige wijze in de markt te zetten. Het doel is om de aanwezige risico’s t.a.v. de rechtmatigheid (met name de specifieke inhuur van personeel) door middel van raamcontracten te elimineren en daarmee ook de doelmatigheid te verhogen (minder versnipperde inkoop/betere voorwaarden, klantvriendelijke bestelwijze).
-Samen met de Interne Control dossiers toetsen op rechtmatigheid en voorstellen doen om lopende opdrachten rechtmatig af te wikkelen alsmede voorstellen doen ter voorkoming van onrechtmatige en onregelmatige opdrachten.
-Begeleiden en opleiden van juridisch onervaren medewerkers.
-Het ‘verandermanagement’ dat hiermee gepaard gaat uit te dragen in de organisatie (met name de afdelingshoofden).
-Het zelfstandig uitvoeren van complexe aanbestedingstrajecten.
-Een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkelingen en actualisatie.
•Kennisoverdracht aan cluster I&A.



De kandidaatomschrijving

De tijdelijke senior inkoper/jurist is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn erudiete inhoudelijke kennis van het totale inkoopproces en het aanbestedingsrecht in staat is samen met de organisatie en het cluster I&A de volgende stap in de professionalisering van de inkoop binnen de gemeente Venlo te realiseren met in achtneming van de gestelde kaders. De kandidaat dient, naast flexibiliteit en organisatiesensitiviteit, over een uitstekend analytisch vermogen te beschikken en professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een teamplayer te zijn die in staat is het cluster te motiveren en te inspireren.



De planning
Datum publicatie 6 september 2013 
Sluiting vragen 12 september 2013 
Beantwoording vragen 13 september 2013 
Sluiting opdracht 16 september 2013 
Gesprekken 18 september 2013 
Terugkoppeling 20 september 2013 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht