Beschrijving
Startdatum 12-03-2018
Einddatum 30-06-2018
Optie tot verlenging Ja, maximaal 1 maal 12 maanden.
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie Management (IM) is onderdeel van het PDC en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van en dienstverlening voor de informatievoorziening (IV) van de organisatie en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe informatiebehoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar requirements tot en met de regie op de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst.
De sector Advies stemt de IV af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de business. Zij adviseert bij vernieuwing van de IV over mogelijke technologie-, proces- en organisatieveranderingen, levert de benodigde input voor de P&C cyclus en draagt zorg voor het onderhoud van de informatiearchitectuur. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening Experts. In het team Informatievoorziening Experts zijn de specialismen architectuur, informatiebeveiliging en requirement analyse ondergebracht.
Het Team Informatievoorzieningexperts (IVE) bestaat uit vier onderdelen, te weten Allround Informatievoorziening Expert, Informatiebeveiliging, Requirement Analyse en Architectuur. Het Team Informatievoorzieningexperts verricht binnen de kaders van de Nationale Politie IV-beleidsontwikkelings- en uitvoeringstaken op het gebied van informatiemanagement, informatiearchitectuur, informatiebeveiliging en requirement analyse. Het team houdt zich onder meer bezig met de advisering en uitvoering van vraagarticulatie op Informatievoorziening verbetering- en vernieuwingsvraagstukken; het begeleiden en ontwikkelen van Project Start Architecturen; het definiëren en uitwerken van (non)functionele gebruikersspecificaties en de uivoering van informatie beveiligingsbeleid en –maatregelen. Daarbij draagt het team zorg voor de borging van de inrichting van informatieprocessen, het analyseren van de organisatorische gevolgen en het inrichten van de niet geautomatiseerde informatievoorziening.
Voor wat betreft de duur van de opdracht: voor nu is in de aanvraag 30-06-2018 als einddatum opgenomen, echter is de opdracht voor de duur van 12 maanden, geteld vanaf de eerste werkdag. In alle waarschijnlijkheid zal het contract verlengd worden tot 31-12-2018 met daaropvolgend een optie op verlenging van 1 keer voor de duur van 1 jaar.
Doelstelling
Als Allround IV Expert (IAM) participeer, adviseer en heb je een leidende rol in het project autorisatieproces en autorisatiemodel op basis van Identity Access Management en ontwikkelt en implementeert in teamverband met alle stakeholders (operatie, beleidsmakers, beheerders, aanpalende projecten, de proceseigenaar en de eigenaar van de IAM-tooling) role based access profielen voor gebruikers.
De Allround IV Expert IAM functie is uitdagend en vereist kennis van organisaties en verandering, security achtergrond, technisch inzicht en sturende vaardigheden.
Verantwoordelijkheden
Het aansturen van een team dat zich bezig houdt met de uitrol van het autorisatieproces en autorisatiemodel binnen de Nationale Politie.
Vakmatige taken
Behoefte binnen de organisatie vaststellen;
Oplossingsvoorstellen maken en bespreken met alle stakeholders;
Ontwerpen en vaststellen van role based access profielen;
Autorisatiebeleid vertegenwoordigen en eisen en wensen aandragen in het project dat IAM-tooling ontwikkeld;
Zorgdragen voor gebruik van de profielen in het autorisatieproces en opschoning van historische gegevens;
Communicatie en promotie met betrekking tot de role based access profielen
Leidinggevende taken
Het aansturen van een klein team.
Contacten
Voornamelijk intern.
Inzet in de lijn of project
Inzet in het project.
Opleiding
Geen specifieke opleidingseisen worden gesteld. Wel HBO werk- en denkniveau.
Prince 2 Practitioner certificaat.
Werkervaring
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanagementadviseur binnen een overheidsorganisatie (2500+);
Ervaring met (optimaliseren van) autorisatieprocessen en autorisatiemodellen op basis van Identity Access Management;
Ervaring in het opstellen van proces schema's en uitvoeren informatie analyse.
Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur binnen de bedrijfsvoering, specifiek met het optimaliseren van aurotisatieprocessen;
Goede kennis van de (politiële) informatievoorziening en ervaring met het gebruik van gangbare standaard tools binnen het vakgebied;
Kennis en ervaring van werking van de mappenstandaard binnen de infrastructuur van de Nationale Politie;
Kennis van de applicatieportfolio (BVH, MS office etc) van de Nationale Politie;
Ervaring met het aansturen van een team van minimaal 10 personen;
Competenties
Resultaatgerichtheid;
Netwerkvaardigheden;
Organisatiesensitiviteit;
Probleemanalyse;
Stressbestendigheid;
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
Prijs (eisen)
Maximaal: € 110,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
Eis 2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanagementadviseur binnen een overheidsorganisatie met ruim 2.500 medewerkers.
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 3. Ervaring met (optimaliseren van) autorisatieprocessen en autorisatiemodellen op basis van Identity Access Management en het implementeren hiervan.
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 4. De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
- Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
- Netwerkvaardigheden: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
- Organisatie sensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
- Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.
- Stressbestendigheid: Blijft effectief presteren onder hoge werk- en tijdsdruk, bij tegenspel en druk door anderen en in onzekere omstandigheden.
- Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
20 % Wens 1. Ervaring in het opstellen van proces schema's en uitvoeren informatie analyse.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj].
Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
20 % Wens 2. Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur binnen de bedrijfsvoering, specifiek met het optimaliseren van autorisatieprocessen.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj].
Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
10 % Wens 3. Een behaalde Prince 2 Practitioner certificaat.
Dit dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem tevens of de opleiding is behaald met een certificaat.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig overleggen van de gevraagde bewijsstukken, zal er een herbeoordeling plaatsvinden van de inschrijving.
20 % Wens 4. Goede kennis van de (politiële) informatievoorziening en ervaring met het gebruik van gangbare standaard tools binnen het vakgebied.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj].
Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
15 % Wens 5. Kennis en ervaring van de werking van de mappenstandaard binnen de infrastructuur van de Nationale Politie.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj].
Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
10 % Wens 6. Kennis van de applicatieportfolio (BVH, MS office etc) van de Nationale Politie.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj].
Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
5 % Wens 7. Ervaring met het aansturen van een team van minimaal 10 personen.
Planning
Start publicatie 06-12-2017 00:00
Einddatum vragen 08-12-2017 17:00
Beantwoording vragen 11-12-2017 23:59
Sluiting publicatie 18-12-2017 12:00
Beoordeling offertes (vanaf) 19-12-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 05-03-2018 23:59
|