Beschrijving
|
|
Publicatiedatum |
10-09-2013 |
Dienstverband |
16 tot 24 uur per week |
|
|
Werk/denkniveau |
HBO |
|
|
Aanvang |
z.s.m. |
|
Duur |
tot 31 december 2014 |
Afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling (MO)
Bij de afdeling MO werken ruim 20 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor beleid en uitvoering op een breed scala aan maatschappelijke thema's. De afdeling bestaat uit twee teams: Onderwijs/ Sport/ Jeugd en Welzijn/ Inkomen/ Zorg. MO is een dynamische afdeling die door haar nauwe relatie met de samenleving snel moet inspringen op veranderingen en waar het werk leuk en afwisselend is.
Opdracht
• Adviseren en rapporteren over ontwikkelingen en uitvoering van de (nieuwe) Wmo (conform uitvoeringsplan 2013/2014 e.v.);
• Deelprojectleiderschap WMO / AWBZ projecten (conform beleidsstrategie WMO / AWBZ) = participeren in de projectgroep AWBZ
• Mede zorgdragen voor inhoudelijke rapportages en verantwoording (MARAP / BURAP)
• Mede zorgdragen voor financiële rapportage (FIRAP) aangaande WMO (i.s.m. controllers)
• Adviseren ontwikkelingen binnen het vakgebied Individuele Voorzieningen en/of AWBZ functies (o.a. hulpmiddelen en regiotaxi);
• Mede-advisering/opstellen WMO verordening, beleidsregels
• Pro-actief contacten onderhouden met de afdeling Sociale Zaken;
• Waar nodig afstemming van werkzaamheden op regionaal/provinciaal niveau
• Werkzaamheden vinden plaats onder verantwoordelijkheid van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling en/of het programmabureau transities.
Profiel / competenties
Van de kandidaat verwachten wij:
- HBO/WO werk- en denkniveau;
- Aantoonbare ervaring op de beleidsterreinen WMO/ AWBZ;
- Zelfstandig intern en extern kunnen opereren;
- Aantoonbare ervaring met het schrijven van beleids-, college en raadsvoorstellen;
- Aantoonbare ervaring met het schrijven van verordening en beleidsregels WMO;
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- Kennis en ervaring met projectmatig werken;
- Kennis van wetgeving en nieuwe ontwikkelingen op het terrein van de 3 transities.
Wij zijn op zoek naar iemand die zich herkent in de eigenschappen: initiatiefnemer, flexibel en oplossingsgericht. Je moet goed kunnen samenwerken, communiceren zowel met de doelgroep als externe partners en interne collega’s en het schrijven in heldere en begrijpelijke taal. Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Gunningscriteria (weging)
- Minimaal HBO-opleiding afgerond (10%)
- Aantoonbare ervaring met beleidsontwikkeling & -uitvoering van WMO / AWBZ (25%)
- Aantoonbare ervaring in de bedrijfsvoering van de WMO / AWBZ (25%)
- Minimaal 7 jaar ervaring bij overheidsorganisatie of adviesbureau gedurende de afgelopen 9 jaar (10%)
- Tariefstelling tussen de € 55,- / € 65,- (30)%
De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in onderling overleg vervuld op 3 werkdagen. Flexibiliteit is daarbij gewenst.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 24 september 2013 vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op 23 september 2013 voor 13:00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
|