Beschrijving
Van 1-2-2018 t/m 31-7-2018 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden
maximaal €70 | Vergunning & Handhaving | Uren: 36 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 21-12-2017 00:00
Vragen stellen tot 28-12-2017 08:00
Beantwoording vragen 28-12-2017 16:00
Offerte indienen tot 10-01-2018 08:00
Start beoordeling 10-01-2018 08:00
Verwachte gunning 01-02-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
Wat ga je doen?
Als regisseur werk je binnen het team vergunningverlening. Je bent van nature een teamspeler, communiceert goed en bent sociaal vaardig. Je informeert en begeleidt onze klanten bij uiteenlopende ruimtelijke procedures. Het werkgebied is breed en gaat van het eerste klantcontact tot het begeleiden van de ruimtelijke procedures (bestemmingsplannen, uitgebreide omgevingsvergunningen). De nadruk ligt op de regierol, ook in het overleg met onze interne en externe adviseurs. Algemene kennis en ervaring binnen de ruimtelijke ordening is een voorwaarde. Je hebt een politieke antenne en weet hier integer mee om te gaan. Je bent zorgvuldig en beschikt over een zuiver taalgevoel.
Wat zijn de werkzaamheden?
• Je fungeert als eenduidig aanspreekpunt (uitvoeringsregisseur) op gebied van ruimtelijke ordening voor complexe zaken richting klanten, adviseurs, derden en binnen de eigen organisatie.
• Je begeleidt ruimtelijke ordeningsprocedures en behandelt principeverzoeken.
• Je adviseert in het proces van omgevingsvergunningen, met name op het gebied van bouwen, ruimtelijke ordening, bijzondere wetten en milieu,
• Je werkt nauw samen met de andere collega’s binnen het werkveld van ruimtelijke ordening, vergunningverlening en accountmanagers bedrijven en bent gesprekspartner in overlegstructuren.
• Je beoordeelt als uitvoeringsregisseur complexe zaken. Je levert zelf vanuit het specialisme ruimtelijke ordening, een inhoudelijk bijdrage aan complexe zaken en bewaakt de correcte uitvoering van wet- en regelgeving.
• Het toetsen, opstellen en procedureel begeleiden van afwijkingsprocedures.
• Je behandelt zienswijzen, handelt bezwaar-en beroepsprocedures af of levert daar een bijdrage aan.
• Baliewerk loket fysiek domein.
Kandidaatomschrijving
Wat neem je mee aan gedrag en vaardigheden?
• Besluitvaardigheid. Beslissingen nemen door acties in te zetten of meningen uit te spreken, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden.
• Empathie. In het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden.
• Probleemanalyse. Een probleem ontleden in componenten; de herkomst ervan en de interne samenhang beschrijven. Opsporen van mogelijke oorzaken, verzamelen van relevante gegevens.
• Omgevingsbewustzijn. Je bent goed geïnformeerd over maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren; je benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie.
• Teamspeler/samenwerken/communiceren. Actief bijdragen aan samenwerking voor gemeenschappelijke doelen, ook wanneer dat geen direct persoonlijk belang dient; daartoe de onderlinge communicatie bevorderen.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Wanneer de opdracht gegund wordt aan een ZZP-er, dan zal door de gemeente Meppel een modelovereenkomst opgesteld worden.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Motivatiebrief (Max 1/2 A-4)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De kandidaat dient daarnaast (indien opgedaan) expliciet de werkervaring te beschrijven met bouwkundig complexe situaties. De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden en wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging: 25 %
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding Ruimtelijke ordening en/of Bouwkunde.
Weging: 10 %
Werkervaring
Op cv en in de motivatiebrief aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar als vergunningverlener met bouwkundig complexe situaties. !Let op: het dient letterlijk in het cv en in de motivatiebrief naar voren te komen dat er gewerkt is met bouwkundig complexe situaties.
Weging: 12 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring met het helder adviseren en/of schrijven van adviesnota's inzake het proces van omgevingsvergunningen aan college en gemeenteraad, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
Weging: 8 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
Weging: 25 %
|