Beschrijving
Startdatum 16-04-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging Ja, max 12 maanden
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
Het Meldkamer Diensten Centrum (MDC) is onderdeel van Divisie-ICT van de Nationale Politie. Als proces manager van MDC ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen, inrichten en implementeren van de dienstverlening conform ITILv3 t.b.v. de meldkamerdiensten, waaronder C2000, GMS, 1-1-2, en NL Alert.
Doelstelling
Goed ingerichte en afgestemde processen conform ITILv3 voor de huidige en nieuwe diensten van MDC.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor goed lopende en ingerichte processen en procedures. Dit borgen in documentatie, werkinstructies, en tooling (HP Service Manager). Waar nodig knelpunten signaleren, rapporteren en aanpassen in afstemming met de organisatie
Vakmatige taken
Afstemming interne afdelingen en leveranciers.
Advies op basis van (ITILv3) Service Management kennis. Beoordeling en review contracten (SLA en DAP).
Opstellen van KPI's voor de diverse processen.
Servicerapportages opstellen en genereren.
Continu evalueren, ontwikkelen en verbeteren van werkinstructie en procedures.
Leidinggevende taken
Sturende rol in de uitvoering van de processen.
Contacten
Contacten met de gehele organisatie van MDC, Dienst ICT Politie Nederland, leveranciers en opdrachtgever.
Inzet in de lijn of project
Inzet zowel in de lijn en mogelijk in projecten, ten behoeve van een geslaagde overdracht in de (beheer)lijn.
Opleiding
HBO werk- en denknivo.
ITILv3 Expert certificering.
Werkervaring
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ITIL Procesmanager.
Aantoonbare werkervaring met het inrichten, ontwerpen en implementeren van Processen conform ITIL.
Aantoonbare werkervaring met verandermanagement in de rol van procesmanager.
Aantoonbare werkervaring met het inrichten van processen binnen HP Service Manager.
Competenties
Coachen
Samenwerken
Integriteit
Kwaliteitsgerichtheid
Luisteren
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ITIL Procesmanager. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Het ontbreken van deze informatie leidt tot uitsluiting. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
Aantoonbare werkervaring met het inrichten, ontwerpen en implementeren van Processen conform ITIL. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Het ontbreken van deze informatie leidt tot uitsluiting. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
De kandidaat is in het bezit van onderstaande competenties:
Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van medewerkers en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de medewerkers zo verder te ontwikkelen.
Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
Integriteit: Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.
Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.
Luisteren: Verzamelt belangrijke informatie uit mondelinge mededelingen. Geeft aandacht en ruimte aan gesprekspartners. Vraagt door en gaat in op reacties.
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
45 % Aantoonbare werkervaring met verandermanagement in de rol van procesmanager. Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze wens, specificeer hoe je aan deze wens voldoet en benoem de naam van de opdrachtgever(s.) en de periode [dd-mm-jjjj]. Wanneer dit niet wordt aangetoond zullen de punten niet worden toegekend.
35 % Aantoonbare werkervaring met het inrichten van processen binnen HP Service Manager. Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze wens, specificeer hoe je aan deze wens voldoet en benoem de naam van de opdrachtgever(s.) en de periode [dd-mm-jjjj]. Wanneer dit niet wordt aangetoond zullen de punten niet worden toegekend.
20 % Een ITILv3 Expert certificering. De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen het bewijsmiddel overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot puntenaftrek.
Planning
Start publicatie 23-01-2018 00:00
Einddatum vragen 25-01-2018 12:00
Beantwoording vragen 25-01-2018 23:59
Sluiting publicatie 06-02-2018 16:00
Beoordeling offertes (vanaf) 06-02-2018 00:00
Verwachte terugkoppeling 31-03-2018 23:59
|