Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Beleidsmedewerker WMO
 
Sluitingsdatum
2018-02-09 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Van 19-2-2018 t/m 19-6-2018   |   Optie verlenging: 2 x 4 maanden
€50 - €60 per uur   |   Welzijn   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 1 
 
 
Planning
Start publicatie 29-01-2018 12:00 
Vragen stellen tot 04-02-2018 20:00 
Beantwoording vragen 05-02-2018 12:00 
Offerte indienen tot 09-02-2018 08:00 
Start beoordeling 09-02-2018 08:00 
Verwachte gunning 19-02-2018 10:00 
 
 
Opdrachtomschrijving
Algemeen
Het primaire aandachtsterrein van de beleidsmedewerker worden in eerste instantie de oude taken van de WMO 2015 (huishoudelijke hulp, individuele voorzieningen, groepsvervoer). Je speelt daarbij zowel beleidsinhoudelijk als in de contractering van deze taken een rol. Naast de ontwikkelkant van deze functie heb je oog voor de uitvoering van het beleid: werkt het zoals het bedoeld is? Je hebt  aantoonbare kennis van en ervaring met de politiek-bestuurlijke context waarin je werkt. Het projectmatig kunnen werken is essentieel daarbij.   
 
Beleidsmedewerkers zijn bij ons 'doe'- medewerkers
Als beleidsmedewerker zorg je voor de ontwikkeling van beleid, besluitvorming, contractering en facilitering van de implementatie daarvan. Je overziet de hele lijn vanaf visie en concept tot aan hoe het in de praktijk werkt. De komende jaren vraagt de vergrijzing en langer thuis wonen om een transformatie van deze voorzieningen zodat ze toegankelijk blijven voor de mensen die het nodig hebben. Je hebt daar zelf een visie op en weet die te verbinden met de gemeentelijke ambities in het sociaal domein. Je onderhoudt relaties met de aanbieders en met (vertegenwoordigers van) de inwoners die gebruik maken van de voorzieningen. Je weet verbanden te leggen met andere vakdisciplines zoals die van jeugd, veiligheid, financiën en collectieve voorzieningen. Je houdt daarbij steeds voor ogen, 'wat schiet de burger hiermee op?'. 
 
Bij de functie horen de volgende taken: 
Actief volgen van lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen rondom de WMO.
Ontwikkelen / herijken van beleid en zorgen voor besluitvorming hierover.
Bestuurder adviseren en raadsvragen beantwoorden.
Vertaling van beleid naar operationalisering zowel wat contractering als uitvoering ervan betreft.
Accounthouder voor de gecontracteerde aanbieders.
Budgetten beheren voor de betreffende beleidsterreinen.
Contact houden met de doelgroep en met de uitvoerders van beleid.
Participeren in projecten die de doelgroep of jouw vakgebied raken, zoals langer thuis wonen.
 
 
Kandidaatomschrijving
WO Sociale Wetenschappen.
Minimaal 2 jaar gemeentelijk beleids- en projectervaring binnen de WMO.
Minimaal 4 jaar ervaring binnen het sociaal domein.
Aantoonbare bestuurlijke adviesvaardigheden in een complex veld.
Aantoonbaar kunnen overbruggen van belangentegenstellingen.
Gericht op samenwerking met andere vakdisciplines.
Organisatie-sensitief.
Initiatiefrijk en pro-actief.
Een ‘doener’.
Doortastend en communicatief.
Flexibel in takenpakket en functievervulling.
 
 
Eisen
 
Opleiding
Kandidaat heeft een afgeronde universitaire opleiding. 
 
 
Werkervaring
Kandidaat heeft 4 jaar werkervaring opgedaan binnen het sociaal domein in de afgelopen 6 jaar. 
 
 
Werkervaring
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar gemeentelijk beleids- en projectervaring opgedaan binnen de WMO in de afgelopen 4 jaar. 
 
 
Competenties 
Kandidaat beschikt over de volgende competenties: - Bestuurlijke adviesvaardigheden - Kunnen overbruggen van belangentegenstellingen - Initiatiefrijk - Pro-actief - Praktisch - Doortastend - Communicatief vaardig 
Selectiegesprek
Kandidaat kan op donderdagochtend 15 februari 2018 op gesprek komen. 
 
 
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte 
Diploma
 
 
aanleveren na gunning 
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
 
 
Opleiding
Kandidaat heeft een afgeronde opleiding WO Sociale Wetenschappen.
Weging: 5 %
 
 
Opleiding 
Kandidaat heeft een afgeronde opleiding WO Bestuurskunde.
Weging: 5 %
 
 
Werkervaring
Kandidaat heeft in de afgelopen 4 jaar werkervaring opgedaan op beleidsniveau rondom huishoudelijke hulp.
Weging: 10 %
 
 
Werkervaring
Kandidaat heeft in de afgelopen 4 jaar werkervaring opgedaan op beleidsniveau rondom individuele voorzieningen.
Weging: 10 %
 
 
Werkervaring
Kandidaat heeft in de afgelopen 4 jaar werkervaring opgedaan op beleidsniveau rondom groepsvervoer.
Weging: 10 %
 
 
Werkervaring
Kandidaat heeft in de afgelopen 4 jaar werkervaring opgedaan binnen een gemeente met minimaal 100.000 inwoners. 
Weging: 15 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
“Met de top 5 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund , dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet, of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.” Gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 15 februari 2018. 
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht