Beschrijving
Startdatum 02-04-2018
Einddatum 01-04-2019
Optie tot verlenging ja
Uren per week gemiddeld 16
Opdracht omschrijving
Voor het project ICT-herindeling is een plan opgesteld. Hierin staat de opdracht om de voor de herindeling noodzakelijke technische, functionele en organisatorische ICT-veranderingen te definiëren en te implementeren. Op een dusdanige wijze dat dit niet ten koste gaat van de continuïteit van de huidige dienstverlening en bedrijfsvoering en de continuïteit van de informatievoorziening en ICT van de nieuwe gemeente Noardeast-Fryslân én de gemeente Dantumadiel vanaf 1 januari 2019 ook is gewaarborgd. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de gemeente Schiermonnikoog, die voor bepaalde diensten waarin wij hen ondersteunen ook afhankelijk is van bepaalde applicaties.
Openheid, transparantie en goed samenspel met de verschillende stakeholders vormen een belangrijke succesfactor voor ieder lid van het team. Naast natuurlijk kennis van zaken als het gaat om het gemeentelijke applicatielandschap en herindelingen. Samenspel richt zich op de verschillende proceseigenaren en procesbeheerders van de eigen organisatie, de functioneel applicatiebeheerders, Shared Service Leeuwarden (verantwoordelijk voor technisch beheer en hosting) en onze applicatieleveranciers.
Voor een succesvolle realisatie wordt een projectteam ingericht. Hierin zijn alle noodzakelijke disciplines centraal vertegenwoordigd. Het projectteam werkt intensief samen met de functioneel applicatiebeheerders van ca. 13 applicatieclusters. Deze clusters vallen in 2 groepen uiteen:
Kernapplicaties incl. Burgerzaken-werkplekken
Overige applicaties incl. gebruikersdata
Ter ondersteuning van het project zoeken wij een enthousiaste, zelfbewuste en energieke projectcontroller. Een enthousiaste persoon die met functioneel inhoudelijke bagage bijdraagt aan de kwaliteit van het resultaat en schakelt met de financieel projectcontroller van de herindeling.
Verantwoordelijkheden
verrichten van ondersteunende taken op het gebied van bewaking en kwaliteit ten aanzien van o.a. gebruikers- en autorisatielijsten incl. beheer autorisatiematrix;
ondersteunen in de coördinatie van de testwerkzaamheden incl. testrapportages;
kostenbewaking i.s.m. projectcontroller programma Herindeling;
contractbeheer i.s.m. concern-inkoopadviseur;
aanvragen en beheren van nieuwe beveiligingscertificaten;
informeren van de functionaris gegevensbescherming en de CISO;
ondersteuning van het wijzigingsbeheer binnen het project.
III. Eisen en gunningscriteria
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 april 2018 tot 1 april 2019 voor gemiddeld 16 uur per week. Zo nodig ook rond de feestdagen en de jaarwisseling! De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
minimaal 3 jaar ervaring als ICT- of informatie-adviseur bij een gemeentelijke overheidsorganisatie.
HBO werk- en denkniveau op het vakgebied gemeentelijke ICT.
Gunningscriteria (wensen)
30 % ervaring in gemeentelijke fusies en/of herindelingen
20 % kennis van gemeentelijk applicatielandschap (veelal Centric)
30 % Kennis van Gemeentelijke Model Architectuur (GEMMA) (meer-gemeente architectuur) en beveiligingscertificaten / identity & access managemert is een pré.
20 % kennis van inkoop, aanbesteding en contractmanagement.
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
1. Planmatig
2. Resultaatgericht
3. Financieel onderlegd maar geen 'financial'
4. Nauwkeurig en procesmatig
5. Kwaliteitsbewust
Planning
Start publicatie 06-02-2018 00:00
Einddatum vragen 15-02-2018 23:59
Beantwoording vragen 19-02-2018 23:59
Sluiting publicatie 23-02-2018 23:29
Beoordeling offertes (vanaf) 26-02-2018 00:00
|