Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
GE363
 
Opdracht
Coordinator sectie Financieen, 36 u per week
 
Sluitingsdatum
2013-10-01 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving

 

 

    Publicatiedatum 20-09-2013
Dienstverband 36 uur per week Aanvraagnummer GE363
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 01-10-2013 23:59
Aanvang z.s.m.  
Duur tot 1 april 2014 (optie tot verlenging 3 mnd)

 

 

 

Voor deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geworven.

 


De opgave van Gemeente
De gemeente staat voor een grote uitdaging. Met elkaar werken we aan een nieuwe organisatie die aansluit bij de behoeften van de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Dat doen we onder het motto 'Oldebroek, voor mekaar', voor mekaar’ staat voor samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm, inwoners en gemeente. Er is ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en zelf initiatieven te ontplooien; we ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Een nieuwe aanpak, waarin de samenleving aan het roer staat. En ook een aanpak waarmee we invulling geven aan de uitkomsten van de discussie over onze kerntaken. Deze verandering vraagt niet alleen een cultuuromslag in de samenleving, maar ook bij bestuur en organisatie. Daarom werken we aan een organisatie die flexibel is, klein en hoogwaardig en klantbetrokken.

 

Toekomstbeeld organisatie
In de toekomst zijn wij voor onze klanten hét overheidsloket, met één ingang waar klanten eenduidig antwoord krijgen. Beleid maken we interactief met burgers, partners en andere partijen in onze samenleving. Wij staan midden in dat netwerk, participeren en brengen verbindingen tot stand. We zijn alert op ontwikkelingen en spelen daar snel op in. We leveren hoogwaardige prestaties, waarbij onze bedrijfsvoering 'lean' is ingericht. We werken toe naar een organisatie die flexibel is, grenzen tussen afdelingen en tussen kantoor en thuiswerken vervagen. Resultaat is belangrijk: we zijn er samen verantwoordelijk voor. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Onze medewerkers beschikken over de juiste vaardigheden, zijn slim, creatief in de actie, open en duidelijk in de communicatie en weten aansluiting te vinden bij de eigenheid van onze gemeenschap.



Opdracht
Als coördinator sectie Financiën stuur je het team aan en ben je verantwoordelijk voor het resultaat van je team. Dit bereik je door medewerkers te motiveren en te coachen. Daarnaast verzorg je de planning en ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit en voortgang van de uit te voeren taken. Je lost knelpunten op, bent verantwoordelijk voor het toedelen van taken en voert voortgangsgesprekken met de medewerkers. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan verbetervoorstellen en draagt zorg voor de complexe zaken in het team. Je bent tevens sparringpartner voor bestuur en management. Je bent een stabiele factor met frisse ideeën, waardoor je het team mee kunt nemen in ontwikkelingen. Je rapporteert aan de manager bedrijfsvoering.



Gunningscriteria (weging)
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de laatste 5 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën bij meerdere gemeenten (40%);
- Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van functioneel leidinggeven aan een groep van minimaal 10 medewerkers (25%);
- De leverancier brengt geen afkoopsom in rekening indien kandidaat na afloop van de contractduur in dienst treedt bij de gemeente (5%).

 

Geef in het cv duidelijk aan of u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

 

Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:

- stevig positie kiezen als de situatie daarom vraagt;
- motiveren en coachen en ontwikkelgericht begeleiden; goed zicht op wat het werk vraagt aan capaciteiten;
- vernieuwend denken;
- plannen en organiseren;
- delegeren.

 

Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente worden deze competenties beoordeeld.


Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10.


Benodigd aantal professionals
1.


CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

 

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 08-10-2013 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 04-10-2013 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht