Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
2 Klantmanagers Jeugd
 
Sluitingsdatum
2018-02-26 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg
 
Provincie
Flevoland
 
Beschrijving
 
 
 
Van 5-3-2018 t/m 31-12-2018   |   Optie verlenging: 4 x 3 maanden 
€0 - €60 per uur   |   Sociale zaken & Werkgelegenheid   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 
 
 
Planning
Start publicatie 13-02-2018 00:00 
Vragen stellen tot 19-02-2018 09:00 
Beantwoording vragen 19-02-2018 16:00 
Offerte indienen tot 26-02-2018 09:00 
Start beoordeling 26-02-2018 09:00 
Verwachte gunning 02-03-2018 00:00 
 
 
Opdrachtomschrijving
De gemeente is op zoek naar twee klantmanagers Jeugd, één daarvan kan per direct starten en de ander per 1 april 2018.
 
Als Klantmanager Jeugd voer je gesprekken met inwoners/jeugdigen die hulpvragen hebben en maak je met het gezin/familie een passend ondersteuning-/ familiegroepsplan. Je werkt integraal, hetgeen betekent dat je samen met andere consulenten, voor zover van toepassing, ook kijkt naar de participatiemogelijkheden van de hulpvrager en/of de gezinssituatie en de mogelijke ondersteuning die nodig is voor kinderen in het gezin. Als consulent ben je ook casemanager. Dit houdt in dat je de ingezette ondersteuning coördineert en in overleg met het gezin bepaalt of tussentijds aanpassingen nodig zijn. Na afloop evalueer je met het gezin het bereikte resultaat. Je houdt goed zicht op het jeugdhulpaanbod en geeft vanuit je praktijkervaring input aan de beleidsadviseurs over kwalitatief goede en efficiënte voorzieningen jeugdhulp.
 
Indien nodig ga je bij cliënten thuis op bezoek om een keukentafel gesprek te voeren. Hierbij is het van groot belang dat het hele systeem wordt betrokken in de probleem analyse alsmede in de oplossing/behandeling. Gebruik maken van eigen kracht en het netwerk zijn hierbij uiteraard van groot belang. Je zal te maken krijgen met cliënten met meervoudige problematiek. Het doel is om passende oplossingen te vinden voor hen om uiteindelijk zo volledig mogelijk deel te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met interne en externe lokale partners.
 
 
Werkzaamheden:
* afleggen van huisbezoeken en zorgvuldig onderzoeken van de situatie en hulpvraag;
* telefonisch benaderen van cliënten om de situatie en hulpvraag te onderzoeken;
* opstellen van objectieve en juiste indicatie en het afgeven van een beschikking;
* opstellen van een plan van aanpak met het gezin (ondersteuningsplan);
* gebiedsgericht werken in een wijkteam en onderhouden van relevante contacten in de wijk;
* contact onderhouden en overleg plegen met zorgaanbieders, leveranciers, woningcorporaties en andere (externe) partners.
 
 
Kandidaatomschrijving
Functie-eisen
* je hebt een minimaal afgeronde HBO opleiding (Pedagogiek, MWD, SPH);
* je hebt praktische kennis van problematiek rondom jeugd en ervaring in de jeugdzorg;
* je hebt aantoonbare kennis van diverse indicaties binnen de jeugdzorg of jeugd ggz (bij voorkeur als medewerker toegang);
* je bent in staat om het beleid helder en begrijpelijk uit te leggen aan de klant (communicatief vaardig);
* je bent stevig in het gesprek; kan afwijkend van de wens van klanten beschikken;
* je hebt ervaring met het stellen van indicaties en bent bekend met de Jeugdwet;
* je kan de beleidskaders verbinden met de compensatiebehoeften van de klant, terwijl je eigen redzaamheid en het netwerk daarbij betrekt;
* je neemt initiatief en bent een kartrekker;
* je kan omgaan met targets en werken onder druk;
* het is een pré als je bekend bent met Suite4all.
 
 
 
Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding. 
Werkervaring Jeugdzorg
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar als Consulent/Casemanager Jeugd binnen de Jeugdzorg en/of bij een gemeente. 
Referentie vereist 
 
 
Motivatiebrief
Een door de kandidaat zélf geschreven motivatiebrief. Als bijlage toe te voegen. 
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Klantmanager Jeugd wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Klantmanager Jeugd is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient. 
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
 
 
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Er dient door de kandidaat zélf gemotiveerd te worden waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging: 25 %
 
 
Systeemkennis
Op CV aantoonbaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met Suite4all. ! let op: laat dit duidelijk terugkomen in het takenpakket bij elke opdracht.
Weging: 4 %
 
 
Vakgerichte Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding Pedagogiek, en/of Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en/of Sociaal Pedagogische Hulpverlening. 
Weging: 6 %
 
 
Kennis Jeugdwet
Op CV aantoonbaar kennis van de Jeugdwet, aantoonbaar te maken door een afgeronde training, dan wel opgedane werkervaring in de afgelopen 2 jaar.
Weging: 11 %
 
 
Kennis Indicatiestellen
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het stellen van indicaties op het gebied van Jeugdzorg.
Weging: 9 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht en kandidaatsomschrijving. Tevens wordt gekeken of er een klik met de kandidaat aanwezig is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht