Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Inkomensconsulent
 
Sluitingsdatum
2018-02-12 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Van 26-3-2018 t/m 26-6-2018   |   Optie verlenging: 8 x 3 maanden 
€0 - €60 per uur   |   Sociale zaken & Werkgelegenheid   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 1 
 
 
 
Planning
Start publicatie 23-02-2018 15:30 
Vragen stellen tot 27-02-2018 08:00 
Beantwoording vragen 01-03-2018 17:00 
Offerte indienen tot 12-03-2018 00:00 
Start beoordeling 12-03-2018 00:00 
Verwachte gunning 01-04-2018 00:00 
 
 
Opdrachtomschrijving
De afdeling en team
De afdeling Werk en Dienstverlening is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.
 
 
Kerntaken zijn:
het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;
De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Werk & Handhaving, Inkomen (Front-Office) en Inkomen (Back-Office).
 
Wij zijn op zoek naar twee kandidaten voor de  functie van Inkomensconsulent team Inkomen (front-office en back-office). Verwacht wordt dat de kandidaten alle werkzaamheden binnen de inkomensteams kunnen verrichten. 
 
De functie
Binnen de afdeling Werk en Dienstverlening is ruimte voor de functie van inkomensconsulent met als taken:
Het afhandelen van bijstandsaanvragen (Algemene bijstand, Bijzondere bijstand en IOAW).
 
De volgende deeltaken zijn daarbij te onderscheiden: 
het beoordelen van de aangeleverde administratief compleet zijnde aanvragen op relevante juridische en maatschappelijke aspecten;
het voeren van gesprekken met cliënten met als doel; 
het verkrijgen van verdere informatie teneinde een gefundeerde mening te kunnen vormen i.v.m. het afhandelen van de aanvraag;
het weergeven van de bevindingen in een rapportage na eventueel extern ingewonnen advies en het nemen van een besluit.
Het afhandelen van onderzoeken m.b.t. de rechtmatigheid van uitkeringen, omvattende 
Het op juistheid controleren van door cliënten in het kader van heronderzoeken aangeleverde gegevens;
het vastleggen van de consequenties v.w.b. het recht op c.q. de hoogte van de uitkering in een rapportage en beslissing na eventueel extern ingewonnen advies;
het opleggen van maatregelen;
het uitvoeren van (fraude-)verificatieonderzoeken middels een huisbezoek;
het stimuleren en motiveren van cliënten richting arbeidsmarkt middels toepassing van het incentive- en maatregelenbeleid;
het voeren van overleg op cliëntniveau, zowel intern als met externe instanties in relatie tot verstrekking van uitkeringen.
 
Het terugvorderen van uitkering bij de cliënt en het verhalen van uitkering bij derden, inhoudende 
het nemen van een herzieningsbesluit, het vaststellen van de vordering en het treffen van een terugbetalingsregeling met cliënt;
het vaststellen van de wettelijke onderhoudsplicht en het berekenen van de onderhoudsbijdrage.
 
Overige werkzaamheden, waaronder 
het doorverwijzen van cliënten bij eventuele materiële en immateriële problemen;
het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoek na beëindiging van de uitkering (beëindigingonderzoeken);
het uitvoeren van door derden gelegd beslag op een uitkering.
Afhankelijk van de plaatsing in front- of backoffice zal het definitieve takenpakket worden vastgesteld.
Kandidaatomschrijving
Ervaring met soortgelijke werkzaamheden en een goede kennis van de office pakketten, Civision-Sam(lenlevingszaken), Xential en Verseon vormen een pré evenals goede kennis van de betreffende wet- en regelgeving, alsook de beleidsregels en verordeningen geldend binnen de gemeente ’s-Hertogenbosch.
 
 
 
Opleidingsniveau
De kandidaat heeft minimaal een HBO-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening of een gelijkwaardig. 
Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in de functie van Inkomensconsulent. Dit blijkt uit zijn/haar CV. 
Competenties
De kandidaat heeft minimaal ervaring met: - Het afhandelen van en besluiten op aanvragen in het kader van de Participatiewet en IOAW. - Het afhandelen en besluiten op mutatieonderzoeken. - Het afhandelen en besluiten op beëindigingsonderzoeken. - Het voeren van klantgesprekken. - Het uitvoeren van huisbezoeken. 
Uurtarief 
Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen: • In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen. • Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CBS indexcijfer. 
Wet DBA
De inschrijver gaat akkoord met bijgevoegde sjabloon overeenkomst. Waarbij opgemerkt dat artikel 14 van de overeenkomst expliciet ziet op een zelfstandige die beschikt over een (oude) relevante VAR-WUO verklaring uit 2014, 2015 of 2016. Bedoelde verklaring moet door de inschrijver worden overhandigd indien deze behoort tot de top 3, 5 of 8 en dus wordt uitgenodigd op gesprek. Indien de zelfstandige geen (oude) relevante VAR WUO verklaring kan overhandigen dan zal opdrachtgever voordat de opdracht wordt gegund zelf beoordelen of de zelfstandige aan de gestelde fiscale eisen voldoet. De zelfstandige werkt in dat geval te allen tijde mee aan deze toets. Artikel 14 van de sjabloonovereenkomst zal bij gunning van de opdracht door opdrachtgever in overleg met opdrachtnemer worden aangepast. Ter informatie wordt u erop gewezen dat opdrachtgever thans maatregelen treft ten einde uitvoering te geven aan de wet DBA. In verband hiermee worden procedures en modelovereenkomsten opgesteld ten einde uiterlijk 1 april 2017 uitvoering te geven aan de wet.” Bij aan te leveren documenten vermeld je “VAR verklaring – indien van toepassing”. Inschrijver dient deze aan te leveren “Na gunning”. 
UEA (voorheen Eigen Verklaring)
De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet, of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang. 
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning 
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %
 
 
Klantgesprekken
De kandidaat heeft ervaring met klantgesprekken in het kader van de eerste melding voor een bijstandsuitkering. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
ja (20 %)
nee (1 %)
Weging: 20 %
 
 
Civision Samenlevingszaken
De kandidaat heeft (recente) werkervaring (minder dan 6 maanden geleden) met Civision Samenlevingszaken. Dit blijkt uit zijn/haar uit CV.
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
 
Verseon
De kandidaat heeft (recente) werkervaring (minder dan 6 maanden geleden) met Verseon. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
 
Lokaal beleid
De kandidaat heeft kennis en ervaring met lokaal beleid. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
ja (20 %)
nee (1 %)
Weging: 20 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3, 5 of 8 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. 
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht